Szukaj

Informacje o Mitsubishi Colt V 1.3 i 16V 82KM 60kW 2000-2003

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Auta małe
Piąta generacja modelu debiutowała na rynku w 1996 roku. Colt V nieznacznie różnił się od swojego poprzednika zarówno pod względem wizualnym, jak i technicznym. Była to ostatnia generacja modelu klasyfikowana w segmencie C, kolejne zostaną przesunięte do klasy niżej. Colt V to również ostatni model w rodzinie produkowany wyłącznie w Japonii. Późniejsze będą wytwarzane również w holenderskiej fabryce Mitsubishi. Colt V został wycofany ze sprzedaży w 2003 roku, tuż po prezentacji swojego następcy.
czytaj więcej
Powagosław
Colt jeszcze nigdy nie był tak zgrabny, jak ostatni z jego przedstawicieli. Jego sylwetka mogła by służyć jako przykład poglądowy dla początkujących designerów. Poza tym, to pojazd znakomicie sprawdzający się w miejskiej jeździe. ~Powagosław
Luzacjusz
Na Dzikim Zachodzie bez Colta albo innego Winchestera można było co najwyżej czyścić spluwaczkę w saloonie. Na ulicach dzisiejszych miast Dziki Zachód miesza się z afrykańska dżunglą. Więc warto czasem mieć pod ręką jakiegoś Colta. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1299 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Niker
Mitsubishi Colt V
Hatchback 1.3 i 16V 82KM 60kW
Autko SUPER. Bardzo polecam. Przyciąga oko, ma pazura, można poszaleć. Nie mogę o nim powiedzieć nawet jednego złego słowa. Nigdy nie zawiódł. Blacha w dobrym stanie, piękny lakier metalik-perła. Jedyny ale to jedyny mankament to części. Wszystkie części kosztują więc cena to kwestia sporna. Mój model 60kw, 2002 rok po liftingu niestety ma ten mankament, że niektóre części są inne niż podają katalogi. Przykładem są łożyska przednie, które są kryte a nie jak podają katalogi i nie można ich nigdzie dostać z wyjątkiem serwisu. Jak się ma autko to z kosztami trzeba się liczyć niestety ;-))
4,0
~Pat
Mitsubishi Colt V
Hatchback 1.3 i 16V 82KM 60kW
Posiadam auto od roku, przejechane ponad 25k km. Auto typowo miejskie i na krótkie odcinki tras. Nigdy mnie nie zawiódł, pojawilo sie troche usterek ale zadna nie uziemila samochodu podczas jazdy. Jeśli chodzi o jazdy w dalsze trasy to stanowczo odradzam, meczy bardzo i do tego dzwiek jak podczas lotu samolotem.
4,7
~Andrzej
Mitsubishi Colt V
Hatchback 1.3 i 16V 82KM 60kW
Autko bliskie ideału. Ale tylko z przedziału 03.2003-09.2003 z poprawioną karoserią(lepszy lakier i tylna owiewka) i nowymi progami. Wyeliminowało to główną słabość wersji V - rdzewiejące z czasem progi.
Åšrednie spalanie dla Mitsubishi Colt V 1.3 i 16V 82KM 60kW 2000-2003
7,3
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Mitsubishi Colt V
Hatchback 1.3 i 16V 82KM 60kW
Różne bajki o spalaniu czytałem a prawda jest następująca (sprawdzone na dwóch autkach). W trybie mieszanym 7,5 l/100km. W trasie trzymając średnią prędkość na poziomie 120 km/h to już około 6 do 6,5 l/100km. Przy prędkości średniej 100km/h można zejść poniżej 6 l/100km/h. Zimą Misiek ma większy apetyt i wciąga w cyklu mieszanym nawet powyżej 8 l/100km. Tak dla ciekawostki: miałem okres gdy często jeździłem po autostradach i Misiek bez problemów wytrzymuje ciężkie trudy długich tras. Dodatkowo można nim spokojnie trzymać prędkość 140-150 km/h ale on czuje się najlepiej przy średniej 120-130 km/h.
8,7
Mitsubishi Colt V
Hatchback 1.3 i 16V 82KM 60kW
Jak na fakt, że auto często jeździ do pracy odcinek 10 km z włączoną klimą i pokonuje ten dystans w ciągu 15 minut jestem bardzo zadowolony z spalania. Butla wystarcza na ok. 400 km w cyklu mieszanym. Autostrada 140-160 km/h to już ok. 10 litrów lpg. Spokojna trasa 660 km to średnia 7,6 l. W związku z tym na wakacje raczej się nie pojedzie, ale wokół komina wystarcza.
7,5
Mitsubishi Colt V
Hatchback 1.3 i 16V 82KM 60kW
Średnie spalanie mojego Colta to około 8,3l/100km LPG (zakorkowane Katowice + DTŚ). Dodam że moja jazda wygląda dość agresywnie czyli często do 5/6 tys. obrotów, ale japońskie auta tak trzeba traktować wtedy dopiero zaczynają żyć inaczej robimy mu krzywdę.

Usterki Mitsubishi Colt V

Liczba wpisów: 10
Silnik przy odpalaniu, gdy jest zimno albo mokro szarpie.
  • Mitsubishi Colt V 1.3 i 75KM 55kW 1996-2003
  • silnik
Problem pojawił się tydzień temu, gdy rano przed wyjazdem do pracy odpalam silnik owszem odpalił ale trzymał obroty ok. 500rpm i nie wiem jak to nazwać ale "burczał" jakby się dławił albo coś zaraz po odpaleniu jak lekko dodałem gazu i go potrzymałem chwile na ok 3000rpm to po dłuższej chwili sie uspokoił. A jak się śpiesze gdzieś i nie mam czasu by go rozgrzać to wogule nie jedzie. Przeczytałem już podobny artykuł na tej stronie i tam pomogła wymiana aparatu obrotowego, czy u mnie też pomoże?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
Zapłon.
  • Mitsubishi Colt V
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 4
W rocznikach 1996 - 1999 (te z podzielonymi przednimi reflektorami, przed liftem) zapłon lubi być awaryjny, czego już doświadczyłem 2-krotine. Objawy - oporne wychodzenie z niskich obrotów, \"duszenie się\" przy ruszaniu bez przygazowania lub przy próbie przyspieszenia bez redukcji (jeśli jest zamontowany LPG to również szarpanie i wystrzały). Diagnoza - najłatwiej stojąc w miejscu na rozgrzanym silniku pracującym na wolnych obrotach raptownie pociągnąć linkę gazu i obserwować silnik, jeśli zanim wejdzie na obroty zacznie się przez chwilę \"trząść\" to mamy problem z zapłonem.
2 komentarze
Drgania podczas jazdy i szarpanie
  • Mitsubishi Colt V 1.6 i 90KM 66kW 1996-2003
  • zawieszenie
Tydzien temu dosc mocno najechalem na kraweznik od tego czasu trzesie cala buda szczegolnie tyl, jakby byl to guz na oponie lecz u wulkanizatora bylem i opony sa ok. Dodam jeszcze ze przy niskiej predkosci i malych obrotach szarpie i buja przy dodawaniu i puszczaniu gazu. Co to moze byc?
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Mitsubishi Colt V