Szukaj

Informacje o Mitsubishi Colt IV 1.6 GLXi 16V 113KM 83kW 1992-1996

Lata produkcji: 1992 – 1996
Segment: Auta małe
Czwarta generacja modelu debiutowała w 1992 roku. W porównaniu do Colta III, samochód zyskał bardziej opływowe, aerodynamiczne nadwozie. Dzięki atrakcyjnej sylwetce, a także niezawodności, model umocnił swoją pozycję na rynku. Dobre wyniki sprzedaży osiągał głównie w Europie i Ameryce Północnej. W 1992 roku został laureatem kanadyjskiej edycji plebiscytu na Samochód Roku. W 1996 roku wycofano go z produkcji. Na licencji Mitsubishi, Colt był do 2005 roku produkowany jako Proton Satria w Malezji.
czytaj więcej
Powagosław
Colt jeszcze nigdy nie był tak zgrabny, jak ostatni z jego przedstawicieli. Jego sylwetka mogła by służyć jako przykład poglądowy dla początkujących designerów. Poza tym, to pojazd znakomicie sprawdzający się w miejskiej jeździe. ~Powagosław
Luzacjusz
Na Dzikim Zachodzie bez Colta albo innego Winchestera można było co najwyżej czyścić spluwaczkę w saloonie. Na ulicach dzisiejszych miast Dziki Zachód miesza się z afrykańska dżunglą. Więc warto czasem mieć pod ręką jakiegoś Colta. ~Luzacjusz
Produkowany od 1992 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1597 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 113 KM (83 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~hanys
Mitsubishi Colt IV
Hatchback 1.6 GLXi 16V 113KM 83kW
dziękuję Bogu, że wpadł mi w ręce. BARDZO WDZIĘCZNE AUTO. jeśli zadba się o podstawowe sprawy odwdzięcza się brakiem awaryjności. daje bardzo dużo frajdy z jazdy. ma bardzo dobre osiągi, można nim szybko pojechać nie tylko na wprost ale i po zakrętach. jak trzeba to i na chorwację zajedzie. mało pali i nie jest kolejnym \"golfem\" na drodze.
4,6
~Misiek
Mitsubishi Colt IV
Hatchback 1.6 GLXi 16V 113KM 83kW
Osobiście kupiłem auto przez przypadek. Auto jest świetne jak na tą cenę. Szybsze od golfa, lekkie, zachodzi w zakrętach bez ręcznego, no potrafi chlapnąć palywka, ale zabawa kosztuje. Wspomaganie zajebiste, Automacik też, minusem jest to, że jak się jedzie z górki tak 100-120 i wciśnie hamulec do końca to podskakuje jak żaba. Nie polecam początkującym kierowcom (pozabijacie się dzieciaki).
4,6
~Pablo
Mitsubishi Colt IV
Hatchback 1.6 GLXi 16V 113KM 83kW
Wspaniałe auto, dające dużo frajdy z jazdy. Bezpośredni układ kierowniczy i zawieszenie, mocny silnik, wygląd sprawiają, że z auto można polubić i się z nim zżyc. Ja kupiłem ten samochód w sumie trochę przez przypadek, jako auto przejściowe i szczerze powiem, że ciężko będzie się z nim rozstać. Póki co jeżdżę, dbam a on odwdzięcza się całkowitą bezawaryjnością. Śmiało mógłbym z marszu wybrać się nim do np. Włoch i wiem, że wróciłbym bez żadnego problemu.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Colt IV 1.6 GLXi 16V 113KM 83kW 1992-1996
7,5
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Mitsubishi Colt IV
Hatchback 1.6 GLXi 16V 113KM 83kW
Colta kupiłem miesiąc temu, zrobiłem nim około 2000km, większość to dojazdy do pracy i do sklepu, ale zrobiłem nim 2 trasy po 300+ km. Przy dynamicznej jeździe po mieście colcik spala ok. 8-9 litrów, przy oszczędnej jeździe w mieście spali do 7.5. W trasie przy 5 osobach i pełnym bagażniku w bieszczadach spalił 6.5l/100km. Gorąco polecam ten samochód ! Jak na taki silnik i wiek samochodu pali bardzo mało, byle nie przekraczać 3tyś obr/min i 100km/h ;) A i jest czym przycisnąć jak ma się ochotę, wyprzedzanie to żaden problem!
6,9
Mitsubishi Colt IV
Hatchback 1.6 GLXi 16V 113KM 83kW
Zrobiłem tym autem 75tys km, więc pewne pojęcie mam. średnio jazda mieszana na odcinkach 10km, 50/50 miasto/obwodnica, wychodzi 7l/100. Jadąc do 100kmh, a w mieście dość dynamicznie, ale z głową (przewidująco, szybko się rozpędzając i utrzymując prędkość). Korki raczej nieduże, czasem da się w palnik do odcinki (tak 2 razy dziennie :) ). Wyjazdy wakacyjne, po górach i nie tylko, jadąc do 100kmh (raczej rzadko, bo częściej 80-90 poza miastem), jeżdżąc dynamicznie, ale spokojnie i z głową już 3 razy powtórzyłem 5,9l/100. Kilka udało mi się już schodzić o 5,4 jadąc stale 85-95kmh. Jeżdżąc załadowany w 4 os. po mieście bez większych korków w zimie dochodziło do 8,3. przy zimowych szaleństwach do 9l RAZ doszedłem. Generalnie zawsze przyspieszam dynamicznie, zgodnie z zasadami ecorivingu z raczej spokojnymi prędkościami przelotowymi na trasie. Porównując do klasyka gatunku z tamtych lat, jeździ lepiej niż golf 3 gti 2.0 115ps, a pali mniej niż 1.4 60ps (znam te auta dość dobrze). Pali jakies 0,5l więcej niż zadbany civic 1.3. na tę moc, wiek i pojemność, super.
6,6
Mitsubishi Colt IV
Hatchback 1.6 GLXi 16V 113KM 83kW
zrobiłem nim już 50 tys więc torchę go już wyczułem... jazda mieszana na dojazdy do pracy i szkoły, różnymi trasami, po miastach górnego śląska (Chorzów, Ruda Śląska, Zabrze, Gliwice) z umiarkowanymi korkami, z wykorzystaniem dróg szybkiego ruchu i autostrad (prędkości przelotowe 80-100kmh) przy umiejętnej jeździe z zachowaniem zasad EcoDrivingu (czyli wbrew pozorom jazda dynamiczna) owocuje spalaniem znacznie poniżej 7l/100 (ostatnio 6,3 bez większych wyrzeczeń). samo miasto to jakieś 7 - 7,5l/100 w lato i około 8,2l/100 w zimie w zaspach przy -15stC... w trasie po górach (pieniny) poniżej 6l. autostrady/drogi ekspresowe bez świateł przy przelotowych 90-100 to poniżej 5,5l/100. Przy silniku 1.6 ciężko znaleźć coś bardziej ekonomicznego.

Usterki Mitsubishi Colt IV

Liczba wpisów: 12
Szarpanie podczas jazdy, kontrolka check-engine, problemy z odpalaniem, brak iskry.
  • Mitsubishi Colt IV 1.3 GLi 12V 75KM 55kW 1992-1996
  • silnik
Witam Od 2009 roku jestem posiadaczem Mitsubishi Colta IV (1992). Do tej pory samochód sprawował się dobrze, jednak zimą zaczął strasznie szarpać podczas jazdy, świeciła się kontrolka check engine i były problemy z odpalaniem. Mechanik wymienił wszystkie świece, przewody zapłonowe, kopułkę i palec od zapłonu i przez 2 dni wszystko działało. Po 2 dniach problem powrócił. Z ogromną trudnością odpaliłem samochód, a kiedy wreszcie ruszyłem pojechałem na stację benzynową LOTOS i wlałem świeżego paliwa (Benzyna98). Ponownie były problemy z uruchomieniem pojazdu, jednak po ok. 5-10 minutach kręcenia samochód odpalił i chodził bez zarzutów przez 20 km jazdy ze stcji do domu. Podczas powrotu zatrzymałem się na chwile, zgasiłem silnik i odpaliłem go ponownie bez zarzutów (na dotyk) - i tak kilka razy. Następnego dnia problem powrócił. Przypomnę że był wtedy środek zimy i temperatury w nocy spadały do ponad -25 stopni Celsjusza. Następne dni przyniosły kolejne problemy z odpalaniem. Pewnego dnia kiedy nie mogłem odpalić samochodu postanowiłem wlać do baku 1 litr denaturatu. Kilka minut później samochód odpalił, jednak obroty wciąż szalały. Po kilku dniach samochód całkowicie przestał odpalać. Mechanik powiedział że to najprawdopodobniej aparat zapłonowy. Ale zastanawia mnie fakt, dlaczego po wlaniu świeżego i w miarę ciepłego paliwa problem szarpania podczas jazdy i niemożliwość odpalenia znikały. W chwili obecnej samochód nie odpala, ale kręci. (BRAK ISKRY). Proszę o pomoc. ...
Problem rozwiązany
8 komentarzy
falowanie obrotów silnika oraz kontrolka check engine
  • Mitsubishi Colt IV 1.6 90KM 66kW 1994-1996
  • silnik
mam pewien problem z autem,mianowicie przy rozgrzanym silniku jadac czesto obroty silnika zaczynaja mi szaleć tzn dojezdzajac do świateł czy stajac w korku obroty strasznie faluja od 0 do 1500 tak pare razy i auto gasnie..Bylem u mechanika,jego diagnoza byla taka ze trzeba przeczyscic silnik krokowy..niestety zrobil to ale nic nie pomoiglo,wtedy mowił o nowym silniku krokowy teraz zastanawiam sie czy go kupic .. Inny problem jest taki ze przy kazdym odpalaniu pojawia mi sie kontrokla check engine nie wiem dlaczego Prosze o pomoc osoby ktore moga cos wiedziec na ten temat nie znam
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Drązek stabilizatora przedni i ogrzewanie
  • Mitsubishi Colt IV 1.6 GLXi 16V 113KM 83kW 1992-1996
  • inne
Czy ktoś może podpowiedzieć jak wymienić gumy na drążku stabilizatora przednim ,i następne pytanie co może być powodem że bardzo zle działa ogrzewanie mówiąc krótko grzeje bardzo słabo a termostat sprawdzałem i jest ok.
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Colt IV