Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Sedan 1.9 TD 90KM 66kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 176 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 21,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
2,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 24% / przeciw: 76%

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

1,2
~awaryjnośc
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.9 TD 90KM 66kW
W tym samochodzie Wszystko niestety jest w stanie się zepsuć: elektryka (cała), skrzynia biegów, zawieszenie, odpadające klamki. Proszę sie przygotować na częste wizyty u elektryka i speców od układu chłodzenia.Bardzo złe trzymanie drogi, układ bardzo nieprecyzyjny, czuć wszystkie wyboje i dziury. Następna wada to głośność zawieszenia - porażka, Zawieszenie bardzo, ale to bardzo nietrwałe ceny czesci to katastrofa!Motor pracuje jak traktor. Słabo zapala!! Ciśnienie i wtryski są OK. Kupując auto z tym motorem zwróćcie uwage na to czy samochód nie ma odłączonego czujnika temperatury silnika. Jeżeli tak jest to ma załatwioną pompę wtryskową. Większość handlarzy stosuje tą metodę. Po podłączeniu czujnika auto nie bedzie chciało odpalić na ciepłym silniku.nie oszukujmy chodzi jak traktor, a jak włącza się turbina to wyje jak rosyjski TOPOLEW.Az wstyd przed ludżmi bo hałas naprawdę niesamowity. szczerze to nic dla mnie auto przereklamowane Rdza w aucie z tego rocznika jest największym wrociem. To auto złamie się na pół od rdzy a silnik będzie dalej chodził. BRAK OCYNKU zmniejsza znacząco przewagę nad niemcami - nawet seicento ma ocynk i sie trzyma. Galant też go miał i trzyma się do dziś. carisma niestety za kilka lat zniknie z naszych dróg, bo przerdzewieje do cna. niestety. ogólnie jestem rozczarowany poprzednio jeździłem Vectrą A i nie było z nią w ogóle problemów, a z carismą cały czas mam jakieś wydatki ostatnio remont silnika kosztował mnie prawie 3 tys.!!! jednym słowem porażka, dobrze że sprzedałem już złoma i kto inny się z nim teraz męczy;) ogólnie odradzam i kasa wyrzucana w błoto.
1,0
~Z daleka to renault!!
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.9 TD 90KM 66kW
Tragedia nie przyśpieszać niechce, kopci jak szalone, zawieszenie to wogule sie nie trzyma drogi, siedzenia niewygodne, strasznie bolą plecy, hałas w środku niesamowity, tłumiki szybko się wypalają, tylny most ciągle ryczy, na zakrętach tylne półosie potrafią wyjechać, miałem tak 2 razy, po dłuższej jeździe płyn hamulcowy potrafi sie zagotować i niema hamulców, i jeszcze ta zryta wajha od zmiany biegów , jedna rzecz jaka mnie zaskoczyła że ten polonez to na 2 biegu 100 km/h wyciągał, pozatym to konstruktorzy już projekt zkasztanili na desce kreślarskiej. zakupiłem to autko dwa lata temu,dałem wtedy za nie 11 tysięcy,było niby w bardzo dobrym stanie.To był najgorszy zakup w moim życiu.Ten samochód oprócz tego,że jeżdzi nic więcej nie oferuje.To katalizator, to wydech,pompa wspomagania, to elektryka szwankowała,wycieki oleju. Kolejną rzeczą to ta korozja!!!,mój egzemplarz miał korozję progów i to poważną, uwidaczniały się niezłe dziury od spodu, oraz klapa korodowała tak że wymiana na nową by nawet nie pomogła.-auto psuje się mniej więcej 2x w miesiącu. Jedna z najbardziej ekstrawaganckich napraw jakie mnie czekały to m.in. skrzynia biegów.Francuski silnik 1.9TD to kaszana i niewypał,bo kłopot z odpalaniem przez cały rok,nawet latem.I kopcenie też norma. Ogólnie kupa rdzywsadziłem w niego kupę pieniędzy ponieważ wszystko się kończyło- sprzęgło, zawieszenie, łożyska, amortyzatory, itp. zmulony nisamowicie. kolumna wspomagania sie sypnela. pekła jedna ośka w tylnej kolumnie skretnej ;/ przegnil bak co jakis czas pompka reczna paliwa do wymiany gdyz zaworki przestaja trzymac i paliwo sie cofa do baku. czesci zabujczo drogie malo tego zamienniki zadko pasuja ;/ koncówki drazkuw sredni rok wytrymuja okolo 10 000 km tak samo sworznie kuliste.To auto jest centralnie do dup....Niestety nie postarali się,silniki od francuza to niewybaczalny błąd.
1,9
~Maciek
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.9 TD 90KM 66kW
Coż jest to autko awaryjne i raczej mało ma wspólnego z Japonią prócz oczywiście nazwy.Bo silnik od Renault skrzynia także od Renaulta i oczywiście zawieszenie od Volvo/s40.To zabójczy miks.Od kąd go kupiłem to wieczne kłopoty z turbiną,kłopoty z odpalaniem wycieki oleju bardzo często.Skrzynia ciągle się psuje zgrzyty i kłopoty z wstecznym i dwójką niby wymiana tuleji pomogła,ale na bardzo krótko.Skrzynia praktycznie nadaje się już do wymiany,ale prędzej sprzedam ten samochód niż włożę następne pieniądze!!Zawieszenie lubi skrzypieć na dziurach i piszczeć.Auto prowadzi się ciężko prawie jak taczkę.Styl wnętrza pseudo Japoński wyposażenie to samo żenada po prostu.Już miesiąc od zakupu z przedniego fotela od kierowcy powychodziły druty i fotel się zarwał.Blacha fatalna nadkola musiałem wycinać i wspawywać bo tak korodowały.Lakier w tym aucie też jest do kitu,odpryski powstają błyskawicznie.Widoczność tez kiepska.Co najbardziej wkurza to to,że ceny części są strasznie drogie.Spalanie tez nienajlepsze jak na Diesla.Osiągi słabe bo nie raz objechała mnie skoda 1,4 lub nawet Fiat CC.Te marne 90 koni jak na taką budę to stanowczo za mało.Przed zakupem Carismy szukałem też wersjii GDI,ale w końcu kupiłem Diesla od Renault czego teraż bardzo żałuję.Niech to będzie przestrogą dla innych,że Japońskie auto z Francuskim silnikiem to najgorsze co może być.Jak by tego było mało skrzynia tez renault więc to prawie Francuz i częste awarie już mnie nie dziwią.Nigdy już nie zakupię Francusko-Japońskiego auta.Krótko mówiąc kupa złomu.NIE DLA DiESLA!

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Sedan