Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Sedan 1.9 DID 115KM 85kW 2001-2003

Lata produkcji: 2001 – 2003
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,5
~Monika
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.9 DID 115KM 85kW
Auto rewelacyjne i niezawodne, mam bardzo ciężką nogę i nie umiem spokojnie jeździć, żadne auto nie wytrzymało ze mną dwa lata bez usterek, żadne poza carismą. Wymienia się tylko olej i klocki, auto ma 235 tys i praktycznie nie bierze oleju, turbina pracuje bez zastrzeżeń, auto fajnie trzyma się drogi i naprawdę jest wyczuwalne. Jakość wykończenia wnętrza bije na głowę niemieckie auta tej samej klasy, 14 letnie auto nie jest w środku powycierane ani podrapane, działa każdy najmniejszy guziczek i przełącznik. Nie ma śladu rdzy. Mam porównanie z drugim autem w domu (peugeot 308sw 2009r), mitsubishi mimo wieku jest lepsze i daje więcej frajdy. Przerabiałam Opla, vw, rovera, peugeota, citroena, forda i audi, żadne z nich nie umywa się do Japonca ;)
3,7
~amepp
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.9 DID 115KM 85kW
Osobiście nie jestem doświadczonym kierowcą ( wcześniej golf 3, astra 2)To był mój pierwszy diesel (turbo). Teoretycznie wiedziałem o samochodzie bardzo dużo wiedziałem jak użytkować turbo diesla i szanowałem jak nic i nikogo na świecie, a mimo to przeżyłem 3 regeneracje turbiny. Ponadto głośne plastiki i wycierająca się tapicerka na siedzeniach. Reszta rewelacja.
4,2
~ikswelaz@wp.pl
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.9 DID 115KM 85kW
Uwagi do samochodu mogą mieć początkujący kierowcy tego typu samochodu,albo malkontenci.To mój drugi japończyk. Pierwszy Mazda 626, poza popychaczami zaworów , super . Do Carismy - bez uwag. Zobaczymy po 140000 km.

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Sedan