Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Sedan 1.8 16V GDI 125KM 92kW 1997-2003

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 1997 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1834 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

1,2
~autoserwis
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 16V GDI 125KM 92kW
tragedia nigdy więcej, samochód skarbonka każdy mechanik ci mówi ze jak wymienisz to i to to już będzie ok a za tydzień samochód znów odwiedza warsztat, nawet gdyby był inny silnik to za blacharkę i elektrykę należy sie pala,samochod zdecydowanie przereklamowanych pod wzgledem niezawodnosci, wyglad po 10 latach niestety kojarzy się z samochodem sprowadzanym przez polaków już parę lat temu,więć mocno przetsarzała. Silnik to najsłabszy punkt samochodu-Walcze już 2 lata z silnikiem. Okazało się ze niezniszczalny silnik to zwykła ściema. Motor pracuje jak traktor. Słabo zapala!! Ciśnienie i wtryski są OK. Kupując auto z tym motorem zwróćcie uwage na to czy samochód nie ma odłączonego czujnika temperatury silnika. Jeżeli tak jest to ma załatwioną pompę wtryskową. Większość handlarzy stosuje tą metodę. Po podłączeniu czujnika auto nie bedzie chciało odpalić na ciepłym silniku. Tyle z mojej strony.
5,0
~Bernard-woj@
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 16V GDI 125KM 92kW
Jestem kolejnym z bardzo zadowolonych wlascicieli GDI. Bardzo dynamiczny i elastyczny silniczek. Duza oszczednosc w spalaniu przy odpowiedniej jezdzie. Ostatnio zrobilem 1100km na jednym baku. Rewela!
5,0
~Ludwik
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 16V GDI 125KM 92kW
Panowie niżej coś mówią o zabrudzonej przepustnicy, ja natomiast od paru lat posiadania tego samochodu nie czyściłem tego urządzenia ani razu a i te \"falujące obroty\" u mnie w ogole nie wystepowały. Ogolnie auto oceniam bardzo wysoko.Oferuje wszystko czego można wymagać od dobrego samochodu klasy średniej, a mianowicie dobre osiągi, wysoką moc, przestrzeń, piękną sylwetke, dobre materiały wykończeniowe, wysoką bezawaryjność, dobry układ jezdny.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Carisma Sedan 1.8 16V GDI 125KM 92kW 1997-2003
7,1
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 16V GDI 125KM 92kW
Kupując te auto sądziłem ze spalanie bedzie ogromne. szukałem samochodu o mniejszym silniku ale przez przypadek trafilem na Carisme. Powiem szczerze, że jestem naprawde pod dużym wrażeniem jego spalania. Generalnie mam ciężką nogę i sadzilem ze ten silnik o takich osiagach to bedzie palił niewyobrażalnie duzo ale myliłem sie. Trasa 120-130km/h 6l/100km. Miasto to wiaodmo o oszczędności nie ma co mowic i poniżej 10l/100km nie zejdę ale nie bójcie się kupować tego silnika sadząc, że będzie palić niewiadomo ile. Silnik o dobrych osiągach ale zarazem ekonomiczny. POLECAM
8,0
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 16V GDI 125KM 92kW
Kupując te auto sądziłem ze spalanie bedzie ogromne. szukałem samochodu o mniejszym silniku ale przez przypadek trafilem na Carisme. Powiem szczerze, że jestem naprawde pod dużym wrażeniem jego spalania. Generalnie mam ciężką nogę i sadzilem ze ten silnik o takich osiagach to bedzie palił niewyobrażalnie duzo ale myliłem sie. Trasa 120-130km/h 6l/100km. Miasto to wiaodmo o oszczędności nie ma co mowic i poniżej 10l/100km nie zejdę ale nie bójcie się kupować tego silnika sadząc, że będzie palić niewiadomo ile. Silnik o dobrych osiągach ale zarazem ekonomiczny. POLECAM
8,0
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 16V GDI 125KM 92kW
no i tu pojawia sie pierwszy problem - kupilem auto sugerujac sie opiniami na tym forum - tak wiec 7-8 litrow w miescie mozna zapomniec, ja nie schodze ponizej 10 l i to nie wazne czy zima czy lato, czy szybko, czy wolno. po prostu tankuje 30 litrow i jak dobija do 300 km to zapala sie "komornik". kupilem to auto, bo myslalem, ze jest w miare ekonomiczne, ale okazalo sie inaczej. moze dodam, ze kolega ma volvo 170 ps w automacie i spala mu mniej niz mi... jedyny plus to jak do tej pory bezawaryjnosc i niskie jak dla mnie koszty wymiany plynow, filtrow itd. i to jest bardzo duzy plus. spalanie: tragedia awaryjnosc: rewelacyjnie (auto ma 12 lat i nic)

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Sedan