Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Hatchback 1.9 TD 90KM 66kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 176 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 21,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,0 x 93,0 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
2,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 39% / przeciw: 61%

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~tomciopaluszek
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.9 TD 90KM 66kW
Auto ogólnie dobrze się spisuje, nie mam z nim żadnych problemów. Jeżdzi skręca hamuje extra grzeje i dobrze klima chłodzi wszystko działa jak powinno. Wbrew opiniom właścicieli zajeżdzonych aut z tak zwanej "okazji" bądż właścicieli przereklamowanych i dobitych aut za Odry, którzy przez złą ocenę dodaną na inne auta chcą dowartościować swoje. Ja trafiłem na zadbany egzemplarz od pierwszego właściciela z oryginalnym przebiegiem. Zrobiłem tym autem 50 000 km i oprócz oleju, który wymieniam co 10 000 km i tankowania nie robiłem nic. W porównaniu do auta syna, który ma zajechanego "wieśnagena" to moja carisma jest super autem. Może poza komfortem jazdy pasat jest wygodniejszy.
1,4
~panicz
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.9 TD 90KM 66kW
Prawdziwa skarbonka... byłem drugim właścicielem w kraju, 4 lata jazdy i zawsze pytanie: co się jeszcze zepsuje? Eksploatacja i naprawy to 40% wydatków na to auto... Już pierwszego dnia był holowany do warsztatu, było zwarcie od zepsutego (jak się później okazało) alternatora i koniec jazdy. Alternator naprawiany był 3 razy (!), choć fakt natrafiłem na elektryka-oszusta. Babka, od której kupiłem to auto, wiedziała co sprzedała, musiała mieć go dość, tak jak i niebawem ja. Co jeszcze naprawiałem: wymiana amortyzatorów (jeden miał pękniętą sprężynę!), akumulatora, tłumika, czujnika Halla, czujnika temperatury, uszczelniacze na zaworach i uszczelka pod głowicą, cewka zapłonowa, piąty bieg skrzyni biegów, pompa układu kierowniczego, linka sprzęgła, magistrala wodna (króciec). Trzy razy holowany na lawecie. Brał olej. Auto do jazdy z puntu A do B i nic więcej, twarde zawieszenie, słabe przyspieszenie, słabe wyciszenie. Nie miałem klimy, więc w upalne dni ukrop. Korozja, choć nigdy nie było dziur, sam polakierowałem i było w porządku. Zamarzające drzwi w zimie, nie raz musiałem wchodzić z tyłu. Doszło do tego że boje się nim jechać w dalekie trasy bo niewiadomo czy dojedzie Praktycznie nie ma chwili aby coś się nie działo z tym autem, największą tragedią tego modelu jest mały komfort podczas jazdy w kabinie, skrzypia plastiki. go sprzedałem płakałem... ze szczęścia! Wystawiam tę ocenę świadomie, bo mam teraz porównanie. Podsumowując: auto ani niezawodne, ani ekonomiczne, ani ładne. Nie polecam!
1,3
~aga1989
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.9 TD 90KM 66kW
uwielbiałam to autko dopuki nie zaczęło się sypać, później to koszmar i udręka, lepiej je szybko sprzedać jak zaczną się wizyty u mechanika, bo później to studnia bez dna.za te pieniądze miała bym już dawno dużo lepszy samochód elektryka woła o pomstę do nieba:zwłaszcza w deszcz!bez przerwy psują się ;klakson, światła tył i przód, wszystkie kontrolki,po tysiącach wizyt u mechanika przestałam na to zwracać uwagę, taniej wychodzą mandaty Skrzynia biegów masakra wieczne problemy ze skrzynią pochłaniające kupę czsu , nerwów i pieniędzy Silnik renaut TD to po prostu tragedia!Wiecznie jakieś wycieki,kłopoty z odpalaniem,szarpanie...Już nie mam sił do tego samochodu. Auto kupiłam bo myślałam,że mitsubishi mi posłuzy,ale myliłam się.Auto okazało się zwyczajną skarbonką w którą można upychać bez końca. Jeśli możesz -nie kupuj tego samochodu. Uwierz, że to nie przypadek sprawia, że kilka razy w miesiącu widzisz ludzi spychających Carisme ze skrzyżowania, stojące na poboczu Cari z trójkątem ostrzegawczym ..-im naprawdę nie zabrakło benzyny. Proszę nie kupujcie nigdy w życiu Carism z tym awaryjnym silnikiem 1,9TD bo przeżyjecie ten koszmar co ja. Co ciekawe jak miałam Golfa II to nie było z nim żadnych problemów carisma 1,9TD to puszka pandory. Nikomu nie życzę tego samochodu Auto ma praktycznie same wady a największa wada to silnik 1,9TD. ODradzam stanowczo.

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Hatchback