Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V GDI 122KM 90kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1834 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Carisma 1.8GDI 2003
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V GDI 122KM 90kW
Przy zakupie nie sugerowałem się marką. W niskim budżecie trafiło się auto w bardzo dobrym stanie technicznym. Po kilku kilometrach jazdy testowej wiedziałem, że to auto dla mnie. Wg mnie auto w Polsce jest nie docenione. Po kilku inwestycjach (rozrząd, opony i serwis układu wydechowego) otrzymałem auto, które świetnie się prowadzi, jest dość komfortowe i całkiem ekonomiczne. Mam nadzieję, że posłuży jeszcze kilka dobrych lat. Jest kilka szczegółów, które mogłyby być lepsze, np. jakość plastikowów i jakość plastikogumowej obudowy kluczyka, ale ogólnej oceń b14 to nie zmienia. Auto na 5 w kategorii cena/jakość.
4,4
~allmaz
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V GDI 122KM 90kW
Samochód jest bardzo dobry. Zaskakująco. Lecz ma w sobie jeden mankament, który powstrzymuje od wystawienia oceny celującej. To jest samochód miejski i pod to ma skonstruowany napęd i węzły powiązane: 120 km/h osiąga na 5 biegu przy 3000-4000 obr/min; jest na dłuższej trasie głośno i jest zbyt lekki (czasami są problemy z utrzymaniem drogi). Ta wada przechodzi w zaletę w mieście: ze świateł startuję nie gorzej, niż niektóre drogie BMW, jest dość ekonomiczny nawet bez LPG. Awaryjność nie jest problemem, psuje się tylko to, co się psuje w każdym aucie. Ogólnie jestem mega zadowolony, dobry samochód do miasta i tym bardzie do dużego jak Warszawa, Kraków, Gdańsk itd. Dla dalekich podróży jednak wybrałbym inne auto.
4,2
~strachu
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V GDI 122KM 90kW
To mój pierwszy japończyk, wcześniejsze auta to fiat, renault, 2xrazy audi i ostatnio vw passat. Auto na tle tamtych oceniam bardzo dobrze. Nie rdzewieje i nie psuje się a jeździ świetnie i potrafi naprawdę bardzo szybko (max 225 km/h bez ściemy). Materiały wewnątrz trochę lipne ale ogólnie nie jest źle. Jak ktoś nie ma za bardzo kasy na droższe auto to z czystym sumieniem polecam Carismę. Nie oszukujmy się niezawodność VW to tylko mit a ceny części do japońskich aut już nie przerażają. Znam jeszcze dwóch użytkowników carismy z silnikami gdi ale z przed liftingu, i oni też wypowiadają się na temat tego auta bardzo pochlebnie.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V GDI 122KM 90kW 2001-2004
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V GDI 122KM 90kW
Autocentrum ma braki. Carisma, rok 2000, moc 125 koni, 1.8 GDI, czyli zupełnie inna niż ta, pod którą dodaje wpis, ale ważne - AUTOMAT. Generalnie w tym aucie muszę liczyć się ze spalaniem rzędu nawet 11.5 litra przy dynamicznej, miejskiej jeździe. Aktualnie jestem na etapie sprawdzania możliwości minimalnego spalania w mieście, póki co udało mi się zejść poniżej 9.5 litra (za komputerem pokładowym). Poprzedni właściciel mówił „weźmie 7-8 litrów w mieście”, a sprzedaż jednocześnie tłumaczył „wysokim spalaniem” tzn. „nie stać go”. Pomyślałem wtedy - skoro pali 8 litrów w mieście, to dlaczego go nie stać, skoro diesel, którego chciał kupić weźmie 6-7? ;) Teraz już wiem - mam smoka!
7,5
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V GDI 122KM 90kW
ostatnio byłem Carismą w Poznaniu; spalanie naprawde przyzwoite jak na benzyne i jak na takie osiągi; jadąc od Gdańska autostradą to spalanie było 5,5 l/100 km tak mało bo jechałem około 90 km/h bo nie miałem już paliwa w baku :); z powrotem już zatankowany do fula i z 3 osobami + bagaze spalanie na trasie 7,1 przez około 150 kilometrów potem wjechałem na autostrade i cały czas 180 - 200 km/h i na końcu tracy było spalanie 8,6 l/100km więc i tak chyba nie jest źle w mieście (trójmiasto) można osiągną spalanie na poziomie 8,5 l/100km spokojnie po za miastem z wyprzedzaniem do 140 km/h około 7,5 l/100km
10,1
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V GDI 122KM 90kW
Od 6 lat komputer pokazuje mi spalanie w przedziale 9,7-10,5. Jeżdżę po mieście, dynamicznie, a poniżej dychy schodzi wyłącznie w przypadku długich tras. Auto spala więc 10 litrów no i nie ma szans żeby to 7,6 jaki widnieje na tej stronie było realne moi drodzy

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Hatchback