Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 140KM 103kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1834 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 167 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Układ jezdny - Widoczność

Wybrane oceny

4,2
~Srebrna strzala
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V 140KM 103kW
Auto na prawdę godne polecenia. Jeżdżę tym autem 8 lat i gdyby się nie znudził to pewnie cały czas bym był zakochany. Zrobiłem nim ok 170 tys i tylko po zakupie miał awarie z jakimiś przewodami ( trzy razy zgasł podczas jazdy) udało sie dojechac do elektryka - koszt 140zl.. Tak to tylko elementy eksploatacyjne. Trzech dorosłych z tyłu miało ciasno ale 400 km dali rade. Dla naszej 3 osobowej rodziny nie ma problemu spakować się na wakacje. Jakieś 130 tys instalacja gazowa która daje na prawdę tanie jeżdżenie. Do pracy 50km autostrada to spalanie przy prędkości 110-120 km/h jakieś 7,5 l gazu.
1,6
~CzerwonyRajder
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V 140KM 103kW
Carisma to niestety stary złom.Przekonałam się o tym na własnej skórze!Kupiłam Carismę z silnikiem 1,8 140 koni,ale to auto szybko okazało się złomem!Więc tak silnikowi ciągle coś dolegało jak nie wycieki oleju to falowanie obrotów,w dodatku pobierał olej i ciężko znosił gaz.Spalanie mogło by być mniejsze!!O zawieszeniu wspominać nie będe.Duże zastrzeżenie mam też do wnętrza w środku nudne szare plasiki z pseudo drewnem.Fotele niezbyt wygodne a jak wsiadło pięć osób do mojej carismy to mieli ciasno,mogło by być więcej miejsca!!Skrzynia biegów to fatalna robota FRancuzów i ile się nie mylę,wiecznie były kłopoty ze wstecznym i dwójką.Lakier w tym aucie jest do kitu,odchodziły całe płaty lakieru.Carisma to złom!Teraz kupiłam Opla Calibrę z końca 1997 i juz o wiele,wiele lepiej!Nie kupujcie Carismy.
4,4
~vlodar
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V 140KM 103kW
bardzo dobry rodzinny samochod o wciaz ladnej linii nadwozia mimo wielu lat od czasu jej wprowadzenia. wersja z silnikiem gdi to chyba najlepszy wybor w przypadku tego modelu. gdyz diesle nie sa najmocniejsza strona mitsubishi (diesel z tego modelu) to silnik renault. Auto jest trwale solidnie wykonane choc oczywiscie zdarzaja sie jakies usterki. jesli jest wlasciwie serwisowane tzn wlasciciel nie oszczedza na materialach exploatacyjnych odplaci sie bezawaryjna jazda przez dlugi czas. nadwozie ma ocynkowana blache wobez czego nie ma namnijeszego problemu z rdza tak powszechnie wystepujaca w oplach, fordach. ci ktorzy wczesniej jezdzili fordami oplami renault czy fiatami beda naprawde zadowoleni bo poznaja co to znaczy solidnosc wykonania.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 140KM 103kW 1995-2000
8,2
l/100 km
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V 140KM 103kW
Silnik to 4G63, montowany również w Colt, tylko tam kręci się w drugą stronę, Spalanie przy mojej ciężkiej nodze nie schodziło poniżej 10 litrów w cyklu 60% miasto 40% trasa. Auto niestety prowokowało do kręcenia go powyżej 4k obrotów - brzmiało wtedy również inaczej bo wchodziła nieco inna mapa ECU. Jak na 140KM, gdzie konkurencja VAG mająca 1.8T i tylko 10KM więcej dynamika wzorowa. Na dwójce można było robić 100km/h. Palił jak smok, a mimo tego iż byłem studentem to emocje jakie dawało to auto były warto jedzenia paróweczek z chlebem i keczupem - wydawałem krocie na benzynę. Chętnie bym wrócił do tego auta jeszcze raz...
7,9
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V 140KM 103kW
auto bardzo dynamiczne, na trasie przy zamkniętym liczniku palił 11 litrów a tak do 160 w 6 się mieściłem;p a tak naprawdę najoszczędniej udało mi się zejść do 5,5l na trasie stała prędkość 100-100km/h
8,0
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V 140KM 103kW
Najmocniejsza strona samochodu - bez wątpienia najlepszy pod tym względem benzynowy silnik na rynku. Przy jeździe w granicach 90 km/h w idealnych warunkach schodzi poniżej 4 litrów na 100 km. Maksymalne na odcinku Łódź - Bielsko - średnio 14,7 litra, przy

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Hatchback