Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1834 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 162 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,5
~Tyskownix
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW
Carisma była moim pierwszym samochodem, które kupiłem po odebraniu prawa jazdy. Na początku poszukiwałem czegoś niemieckiego, uchodzącego za niezawodne np. oklepany Golf III, czy Audi 80. Na carismę trafiłem przypadkiem, kupiłem ją po dość niskiej cenie wraz z sekwencyjną instalacją gazową STAG-4 i silnikiem 1,8 16v (i tu zaskakujące spalanie jak na tę moc, w trasie schodziłem do 8l gazu - i to nie jadąc jak emeryt). Szczerze mówiąc na początku obawiałem się tego samochodu. Naczytałem się o drogich częściach, wysokim spalaniu czy innych komentarzy, które pewnie dotyczyły egzemplarzy powypadkowych lub kończących żywot. Części może i drogie, ale przez 1,5 roku użytkowania oraz przejechaniu 20000 km wymieniłem jedynie klocki hamulcowe, przewody zapłonowe i niewielki remont zawieszenia (~30zł). Auto praktycznie w ogóle się nie psuło pomimo tego, iż codziennie pokonywałem dystans około 100 km niekoniecznie w trasie. Blacha, wbrew opiniom, bardzo dobrze się trzyma, nawet w aucie z 1995 roku. Silnik rewelacja. Mimo, iż to benzyniak, spokojnie dało się wyprzedzać na trasie bez redukcji, a przy niskiej wadze niejednego młodego sportowca pewnie by zaskoczyła. Instalacja gazowa nie sprawiała żadnych problemów, wymieniałem tylko filtry i tankowałem ;-). Plusem auta jest także dobrze zaprojektowane wnętrze. Z tyłu jest miejsca dla trzech zawodników NBA słusznego wzrostu, a bagażnik nieraz wiózł wózek dziecięcy i masę zakupów (pomimo butli gazowej zamontowanej w miejscu koła zapasowego i konieczności wożenia koła zapasowego w bagażniku). Jedyne, do czego można się przyczepić to skrzynia biegów z renault, w której wbijanie biegów wymaga nieco doświadczenia oraz widoczność przez tylną szybę, którą pogarsza spoiler zamontowany w mojej wersji. Zawieszenie, które daje dość duży komfort i pewność prowadzenie również nie należy do najtrwalszych (ale który samochód zniesie trudy polskich dróg?). Ogólnie jeździłbym tym samochodem do końca jego dni, tak mi przypadło do gustu, gdyby nie pewna Pani, która postanowiła sprawdzić wytrzymałość blach w naszych samochodach na skrzyżowaniu. Niestety, Carisma w starciu z Roverem 75, uderzona pod kątem, nie miała praktycznie szans ze swoimi cieniutkimi blachami i oddała życie za pasażerów. Polecam Carismę każdemu, kto szuka niezawodnego i dużego samochodu.
1,6
~AEZ
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW
Carismę sprowadziłem z Niemiec na własną rękę 1,6 GLX 1995,rok.2 dni po zakupie padła cewka zapłonowa-auto było unieruchomione.Pózniej przy dalszej eksplatacji występowały problemy z falującym obrotami każdy mechanik mówił co innego.Auto kupiłem za 1000 EUR,a włożyłem w to 5 razy tyle.Dbałem jak mogłem,to auto po prostu lubi się psuć.Trzeba mieć gruby portfel i mocne newrwy żeby pozwolić sobie na posiadanie tego samochodu.Auto dośc awaryjne i nie porywa wykończeniem wnętrza ani designem.Bardzo często spychałem go na pobocze i włączałem awaryjne i to nie raz.
4,1
~jedynak.bartek@gmail.com
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW
Jest to bardzo fajne auto, wygodne i ekonomiczne jak na silnik benzynowy. Nigdy mnie nie zawiodło, a jeżdżę dość dużo, standardowe usterki są spowodowane polskimi drogami, ale tego typu dróg nie wytrzyma żaden samochód:) jestem bardzo zadowolony z tego samochodu i uwielbiam nim jeździć, małe dystanse potrafią zamienić się w długie wycieczki tylko dlatego, że tak dobrze się jeździ i aż nie chce się wysiadać:) Za te pieniądze jeden z lepszych samochodów o bardzo ładnej sylwetce i dobrym komfortem jazdy, tylko lać i jechać...!
Średnie spalanie dla Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
8,3
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW
Jeżeli chodzi o to co myśle czyli spalanie. To dostając to auto od Taty bałem się że będe musiał raczej jezdzić w miare spokojnie. Jednak po jakimś czasie przestałem na to zwracać uwage. Spalanie nie jest duże na pełnym baku można zrobić naprawde dużo km przy jezdzie mieszanej czyli jak trzeba przycisnać to i auto jedzie bezproblemu a jadąc spokojnie też jest frajda. Nie ma co się przejmować spalaniem w tym aucie Jest zajebi.... niewielkie. Poniżej trzeba podać spalanie. nie wiem nie pamiętam już ile mi to wychodziło także strzelam tylko. sorki
8,3
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW
W trasie misiek spalił mnie 6,9 l/100km przy 1000km w obie strony nad morze(80-130km/h). Mnie w mieście pali kolo 9. Mój brat był w chorwacji i misiek spalil 8l/100km przy 2000km. W mieście pali od 12 w górę braciszkowi. Wniosek. Jak kto jeździ tak misiek spali. Przy spokojnej jeździe jest ekonomiczny. Automat przy włączonej klimie non stop.
11,8
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW
Carisma na gazie chodzi lepiej niż na benzynie.Jeżdżę głównie odcinki 17km, po naszych Polskich drogach osiągam prędkości nie przekraczające 120km/h Przy utrzymywaniu prędkości od 180-200km/h np.na auto banie spala 18l gazu na 100km (sprawdzone) do 160km/h na trasie pali 9 z małym hakiem.Ogólnie spalanie w normie.

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Hatchback