Produkowany od roku 2010, MItsubishi ASX to pierwszy kompaktowy crossover (segment I) w ofercie japońskiej marki. ASX zajął miejsce obok większego brata Outlandera, uzupełniając tym samym ofertę "uterenowionych" modeli marki. Tak jak Outlander, ASX (którego pierwowzorem był prototyp z roku 2007, noszący nazwę Concept-cX) zaprojektowany został zgodnie z nową filozofią stylistyczną Mitsubishi o nazwie „Jet Fighter”. Nazwa ASX ma być skrótem (zmodyfikowanym) od słów „Active Sports Crossover”. W Stanach Zjednoczonych Mitsubishi ASX jest oferowany pod nazwą Outlander Sport. Między innymi w Kanadzie i Japonii ASX znany jest jako RVR (nie mając przy tym nic wspólnego z produkowanym w latach 1991-2002 - vanem RVR).
czytaj więcej
„Rekinopodobny” wygląd nowych Mitsubishi jest wciąż na tyle świeży, żywotny i drapieżny zarazem, że bezpiecznie można przeszczepiać go na kolejne modele marki. ASX robi znakomite wrażenie i zasługuje na plusy również za ładny tył i całkiem dynamiczny profil.
~Powagosław
Z tym samochodem trochę jak z oswojonym, znudzonym tygrysem w zoo. Porykuje w klatce, rzuca złowrogie spojrzenia, ale interesuje go tylko to, co przyniosą mu w wiaderku do jedzenia, bo sam nie upolowałby nawet kiełbasy w sklepie mięsnym. ASX też wygląda groźnie (fakt: rekin, nie tygrys), ale to milusi familycar. Choć dość ciekawy, przy okazji.
„Rekinopodobny” wygląd nowych Mitsubishi jest wciąż na tyle świeży, żywotny i drapieżny zarazem, że bezpiecznie można przeszczepiać go na kolejne modele marki. ASX robi znakomite wrażenie i zasługuje na plusy również za ładny tył i całkiem dynamiczny profil.
~PowagosławZ tym samochodem trochę jak z oswojonym, znudzonym tygrysem w zoo. Porykuje w klatce, rzuca złowrogie spojrzenia, ale interesuje go tylko to, co przyniosą mu w wiaderku do jedzenia, bo sam nie upolowałby nawet kiełbasy w sklepie mięsnym. ASX też wygląda groźnie (fakt: rekin, nie tygrys), ale to milusi familycar. Choć dość ciekawy, przy okazji.
~Luzacjusz