Szukaj

Informacje o Mitsubishi ASX I SUV Facelifting 1.8 150KM 110kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2010, MItsubishi ASX to pierwszy kompaktowy crossover (segment I) w ofercie japońskiej marki. ASX zajął miejsce obok większego brata Outlandera, uzupełniając tym samym ofertę "uterenowionych" modeli marki. Tak jak Outlander, ASX (którego pierwowzorem był prototyp z roku 2007, noszący nazwę Concept-cX) zaprojektowany został zgodnie z nową filozofią stylistyczną Mitsubishi o nazwie „Jet Fighter”. Nazwa ASX ma być skrótem (zmodyfikowanym) od słów „Active Sports Crossover”. W Stanach Zjednoczonych Mitsubishi ASX jest oferowany pod nazwą Outlander Sport. Między innymi w Kanadzie i Japonii ASX znany jest jako RVR (nie mając przy tym nic wspólnego z produkowanym w latach 1991-2002 - vanem RVR).
czytaj więcej
Powagosław

„Rekinopodobny” wygląd nowych Mitsubishi jest wciąż na tyle świeży, żywotny i drapieżny zarazem, że bezpiecznie można przeszczepiać go na kolejne modele marki. ASX robi znakomite wrażenie i zasługuje na plusy również za ładny tył i całkiem dynamiczny profil.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem trochę jak z oswojonym, znudzonym tygrysem w zoo. Porykuje w klatce, rzuca złowrogie spojrzenia, ale interesuje go tylko to, co przyniosą mu w wiaderku do jedzenia, bo sam nie upolowałby nawet kiełbasy w sklepie mięsnym. ASX też wygląda groźnie (fakt: rekin, nie tygrys), ale to milusi familycar. Choć dość ciekawy, przy okazji.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2000-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Całokształt - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,0
~kaisanab
Mitsubishi ASX I
SUV Facelifting 1.8 150KM 110kW
Auto kupione jako nowe, jeżdżę nim już ponad rok. Jest to wersja z napędem 4x4, niestety, nie da się takiej wybrać... O ile na początku samochód uważałem za bardzo fajny, tak z biegiem czasu zacząłem dostrzegać jego niedostatki. Jest to wersja Intense+, więc najbogatsza, jaka była wówczas dostępna. Wnętrze jest dość ciasne jak na auto z takim rozstawem osi. O ile z przodu można się pomieścić to z tyłu jest już gorzej, zwłaszcza jeśli chodzi o miejsce nad głową. Fotele z przodu bez regulacji podparcia lędźwiowego trochę dają się we znaki przy dłuższych wyjazdach. Bagażnik dla 2-3 osób wystarcza, ale jeśli chcemy zabrać np. wózek to trzeba trochę pokombinować, żeby wszystko zmieścić. Dodatkowo, głęboko wcinające się nadkola nie ułatwiają sprawy. Silnik, wbrew powszechnej opinii wcale nie jest cichy,wręcz przeciwnie. Nie mam może porównania bo to mój pierwszy (i chyba ostatni) diesel, ale w Corolli D4-D teściowej zdecydowanie mniej go słychać. 150 KM do spokojnej, bezpiecznej jazdy tym autem wystarcza, chociaż mogłoby być więcej. Nagrzewanie do temperatury roboczej - wieczność. Częste wypalanie filtra cząstek stałych i układ start/stop w mieście skutkuje tym, że po pół roku użytkowania olej silnikowy kwalifikuje się do wymiany. Spalanie 6-6,5 l w trasie i 7,5-8 l w mieście jest OK. Gdyby nie beznadziejnie krótkie przełożenie 6. biegu na autostradzie byłoby dużo niższe, ale niestety przy 140 km/h jest głośno i auto pali podobnie jak w mieście około 7,5-8 l/100km. Prędkościomierz bardzo przekłamuje przy dużych prędkościach, przy wskazaniu ok. 210 km/h nawigacja pokazywała niecałe 190 km/h (koła 17 calowe, więc nie powinno być aż takich przekłamań). Brak oświetlenia dla tylnej części kabiny w wersji ze szklanym dachem sprawia, że gdy coś upadnie z tyłu na podłogę, trzeba szukać latarki, żeby to znaleźć. Lampka w bagażniku też daje śmieszną ilość światła. Duży plus za światła ksenonowe, bardzo szeroko oświetlają pobocza. Podsumowując, jest to typowy, miejski crossover (oczywiście nie z dieslem pod maską). Ze względu na głośny silnik, duże spalanie na autostradach, małą przestrzeń bagażową i niezbyt wygodne fotele raczej nie nadaje się do dalekich podróży, ani jako auto rodzinne. Na koniec dodam, że serwis Mitsubishi do tanich nie należy.
4,3
~Michał
Mitsubishi ASX I
SUV Facelifting 1.8 150KM 110kW
Długo szukałem czegoś z 4x4. Moje kryteria minumum to: 4x4, rozsądne spalanie do ok. 7l/100km, 0-100 poniżej 10 sek. W tej kategorii cenowej nie znalazłem innego auta. Pierwsze 12 000 k. 2 3 miesiące są ok. Jedyny minus w porównaniu do typowych osobówek (Passat, Superb) to znacznie głośniej w kbinie przy prędkościach autostradowych.
4,4
~Paweł
Mitsubishi ASX I
SUV Facelifting 1.8 150KM 110kW
Lepiej niż dobrze, ale jeszcze nie bardzo dobrze. Tak trochę więcej niż 4 gwiazdki (4,3pkt.)
Mitsubishi ASX I SUV Facelifting