Szukaj

Informacje o Mitsubishi ASX I SUV Facelifting

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2010, MItsubishi ASX to pierwszy kompaktowy crossover (segment I) w ofercie japońskiej marki. ASX zajął miejsce obok większego brata Outlandera, uzupełniając tym samym ofertę "uterenowionych" modeli marki. Tak jak Outlander, ASX (którego pierwowzorem był prototyp z roku 2007, noszący nazwę Concept-cX) zaprojektowany został zgodnie z nową filozofią stylistyczną Mitsubishi o nazwie „Jet Fighter”. Nazwa ASX ma być skrótem (zmodyfikowanym) od słów „Active Sports Crossover”. W Stanach Zjednoczonych Mitsubishi ASX jest oferowany pod nazwą Outlander Sport. Między innymi w Kanadzie i Japonii ASX znany jest jako RVR (nie mając przy tym nic wspólnego z produkowanym w latach 1991-2002 - vanem RVR).
czytaj więcej
Powagosław

„Rekinopodobny” wygląd nowych Mitsubishi jest wciąż na tyle świeży, żywotny i drapieżny zarazem, że bezpiecznie można przeszczepiać go na kolejne modele marki. ASX robi znakomite wrażenie i zasługuje na plusy również za ładny tył i całkiem dynamiczny profil.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem trochę jak z oswojonym, znudzonym tygrysem w zoo. Porykuje w klatce, rzuca złowrogie spojrzenia, ale interesuje go tylko to, co przyniosą mu w wiaderku do jedzenia, bo sam nie upolowałby nawet kiełbasy w sklepie mięsnym. ASX też wygląda groźnie (fakt: rekin, nie tygrys), ale to milusi familycar. Choć dość ciekawy, przy okazji.

~Luzacjusz

Mitsubishi ASX I SUV Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4295 mm
Szerokość 1770 mm
Wysokość 1615 mm
Rozstaw osi 2670 mm
Rozstaw kół - przód 1525 mm
Rozstaw kół - tył 1530 mm
Prześwit 195 mm
Długość siedziska przedniego 495 mm
Długość siedziska tylnego 455 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1169 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 442 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 995 mm
Wysokość bagażnika 745 mm
Szerokość bagażnika 1000 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 835 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1510 mm
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Pawel1507
Mitsubishi ASX I
SUV Facelifting 1.6 117KM 86kW
Po roku użytkowania postanowiłem podzielić się moją opinią. Przesiadłem się ze Skody Fabii (po 13 latach użytkowania) więc nietrudno zgadnąć, że jestem zadowolony. Sprawdza się doskonale w trakcie dojazdów do pracy (po mieście) jak i w trasie (dojazdy na działkę - 100 km). Wygodny, pojemny (dla pasażerów i bagażnik). Bezproblemowe i łatwe zwiększenie pojemności bagażnika (w razie potrzeby) przez złożenie tylnych oparć. Zaskoczył mnie niskim spalaniem (porównywalnym do Fabii 1,4 16V). Spalanie średnie: w mieście - 7,5 l, w trasie - 5,5 l. Jestem raczej spokojnym kierowcą (prawie 30 letni staż "za kółkiem"), ale nie zawalidrogą. Rocznie przejeżdżam obecnie ok. 15 tys. km.
4,5
~carjan
Mitsubishi ASX I
SUV Facelifting 1.6 117KM 86kW
Samochód spełnia moje oczekiwania, bardzo podoba mi się jego wygląd zwłaszcza w białym kolorze, taki jak mój, wersja blue sky z czarną panoramiczną szybą, alufelgami, ksenonami, automatyczną klimą i paroma innymi dodatkami, które ułatwiają jazdę. Przód tego samochodu dla mnie jest bardzo udany, oczywiście jest to kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje.Tył troszkę mniej ale jest ok. Usytuowanie maski widocznej podczas jazdy sprawia, że mamy wrażenie jazdy zdecydowanie większym SUW-em. Jazda sprawia tym samochodem dużą frajdę. Jest wygodny, odpowiednio twardy i komfortowy. Mały minus za wyciszenie ale tylko przy większej prędkości, jazda po mieście jest cicha, z prędkością do 100 km/h w moim samochodzie jest ok, poziom hałasu wzrasta powyżej 100 km/h ale nie jest tak źle. Spalanie także mnie miło zaskoczyło, średnio 6,8 l na 100 km to bardzo dobry wynik. Oczywiście nie mówię tu o dynamicznej jeździe, mam tu na myśli jazdę prawie zgodną z przepisami, no może tak o 10-25 km więcej od tej dozwolonej bo czasami inaczej się nie da. Ruszając ze skrzyżowania także nie staram się być pierwszy ale i nie ostatni. Jadąc w miarę dynamicznie mieszczę się w 7,5-8 l na 100 km. To chyba dobry wynik jak na takie auto. Wnętrze w porządku bez niepotrzebnych udziwnień, fotele wygodne. Jeździłem przez ostatnie 6 lat Passatem B6 było wygodnie, ale ASX jest o wiele lepiej. Po prostu cieszy mnie jazda nim.
3,0
~kaisanab
Mitsubishi ASX I
SUV Facelifting 1.8 150KM 110kW
Auto kupione jako nowe, jeżdżę nim już ponad rok. Jest to wersja z napędem 4x4, niestety, nie da się takiej wybrać... O ile na początku samochód uważałem za bardzo fajny, tak z biegiem czasu zacząłem dostrzegać jego niedostatki. Jest to wersja Intense+, więc najbogatsza, jaka była wówczas dostępna. Wnętrze jest dość ciasne jak na auto z takim rozstawem osi. O ile z przodu można się pomieścić to z tyłu jest już gorzej, zwłaszcza jeśli chodzi o miejsce nad głową. Fotele z przodu bez regulacji podparcia lędźwiowego trochę dają się we znaki przy dłuższych wyjazdach. Bagażnik dla 2-3 osób wystarcza, ale jeśli chcemy zabrać np. wózek to trzeba trochę pokombinować, żeby wszystko zmieścić. Dodatkowo, głęboko wcinające się nadkola nie ułatwiają sprawy. Silnik, wbrew powszechnej opinii wcale nie jest cichy,wręcz przeciwnie. Nie mam może porównania bo to mój pierwszy (i chyba ostatni) diesel, ale w Corolli D4-D teściowej zdecydowanie mniej go słychać. 150 KM do spokojnej, bezpiecznej jazdy tym autem wystarcza, chociaż mogłoby być więcej. Nagrzewanie do temperatury roboczej - wieczność. Częste wypalanie filtra cząstek stałych i układ start/stop w mieście skutkuje tym, że po pół roku użytkowania olej silnikowy kwalifikuje się do wymiany. Spalanie 6-6,5 l w trasie i 7,5-8 l w mieście jest OK. Gdyby nie beznadziejnie krótkie przełożenie 6. biegu na autostradzie byłoby dużo niższe, ale niestety przy 140 km/h jest głośno i auto pali podobnie jak w mieście około 7,5-8 l/100km. Prędkościomierz bardzo przekłamuje przy dużych prędkościach, przy wskazaniu ok. 210 km/h nawigacja pokazywała niecałe 190 km/h (koła 17 calowe, więc nie powinno być aż takich przekłamań). Brak oświetlenia dla tylnej części kabiny w wersji ze szklanym dachem sprawia, że gdy coś upadnie z tyłu na podłogę, trzeba szukać latarki, żeby to znaleźć. Lampka w bagażniku też daje śmieszną ilość światła. Duży plus za światła ksenonowe, bardzo szeroko oświetlają pobocza. Podsumowując, jest to typowy, miejski crossover (oczywiście nie z dieslem pod maską). Ze względu na głośny silnik, duże spalanie na autostradach, małą przestrzeń bagażową i niezbyt wygodne fotele raczej nie nadaje się do dalekich podróży, ani jako auto rodzinne. Na koniec dodam, że serwis Mitsubishi do tanich nie należy.
Średnie spalanie dla Mitsubishi ASX I SUV Facelifting
6,9
l/100 km
7,2 – 7,3
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Mitsubishi ASX I
SUV Facelifting 1.6 117KM 86kW
Auto nie jest zbyt dynamiczne, ale jak na swoje gabaryty mało pali. Codziennie dojeżdżam do pracy ok. 14 km w jedna stronę, 70% przebiegu to jazda po mieście, prędkość od 40-100 km/h. Pozbierałem paragony z każdego tankowania od 05.05 do 22.09.2016 r. dodatkowo na każdym zapisywałem przebieg, tak więc pomiar zużycia paliwa jest wg mnie rzetelny. Paliwo ORLEN VERVA 98, zużycie 291 litrów, pokonany dystans 4523 km, wynik 6,43 l/100km. Ktoś tu w raportach już o tym pisał i ja także to potwierdzam - przy bardzo spokojnej jeździe na trasie spalanie spada do 4,9 l/100km, samochód jest naprawdę oszczędny.
5,6
Liczba komentarzy: 1
Mitsubishi ASX I
SUV Facelifting 1.6 117KM 86kW
Przy zakupie samochodu brałem pod uwagę konieczność zamontowania instalacji gazowej ( posiadałem takową w poprzednim samochodzie), dlatego szukałem silnika który spełniał by te wymagania i już z zasady był w miarę oszczędny. Nauczony doświadczeniem z poprzednich marek, brałem pod uwagę, że dane producenta będą się różniły o około 20%, do stanu rzeczywistego. I tu duże zaskoczenie - są one porównywalne a w przypadku spokojnej jazdy nawet lepsze niż podaje producent. Po przejechaniu 10 000, biorąc pod uwagę obecne ceny paliwa, utraciłem całkowicie ten pomysł, gdyż uważam go za zdecydowanie ekonomicznie nie uzasadniony ( zwiększone koszty przeglądów, zwrot kosztów instalacji, utrata gwarancji, utrata przestrzeni bagażnika)
6,7
Mitsubishi ASX I
SUV Facelifting 1.6 117KM 86kW
Niskie spalanie na szczęście rekompensuje niektóre wady tego auta! Wiadomo coś kosztem czegoś. Więcej mocy, lepsza dynamika ale spalanie wtedy większe! U mnie przy jeździe w miarę spokojnej w cyklu mieszanym średnie spalanie wychodzi 6,4 l/100 km więc wynik uważam za bardzo dobry. O to mi chodziło przy codziennych dojazdach do pracy-a robię 80 km dziennie! Przy bardzo spokojnej jeździe, tj. ok. 80 km/h przy min. obciążeniu potrafi zejść wg komputera do 5,5 l ale tak wolno nie potrafię jeździć tym bardziej że czasem tęsknię za "kopytem" Mondka! Tu niestety w fotele nie wgniata...
Mitsubishi ASX I SUV Facelifting