Szukaj

Informacje o Mitsubishi ASX I

Lata produkcji: 2010 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2010, MItsubishi ASX to pierwszy kompaktowy crossover (segment I) w ofercie japońskiej marki. ASX zajął miejsce obok większego brata Outlandera, uzupełniając tym samym ofertę "uterenowionych" modeli marki. Tak jak Outlander, ASX (którego pierwowzorem był prototyp z roku 2007, noszący nazwę Concept-cX) zaprojektowany został zgodnie z nową filozofią stylistyczną Mitsubishi o nazwie „Jet Fighter”. Nazwa ASX ma być skrótem (zmodyfikowanym) od słów „Active Sports Crossover”. W Stanach Zjednoczonych Mitsubishi ASX jest oferowany pod nazwą Outlander Sport. Między innymi w Kanadzie i Japonii ASX znany jest jako RVR (nie mając przy tym nic wspólnego z produkowanym w latach 1991-2002 - vanem RVR).
czytaj więcej
Powagosław

„Rekinopodobny” wygląd nowych Mitsubishi jest wciąż na tyle świeży, żywotny i drapieżny zarazem, że bezpiecznie można przeszczepiać go na kolejne modele marki. ASX robi znakomite wrażenie i zasługuje na plusy również za ładny tył i całkiem dynamiczny profil.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem trochę jak z oswojonym, znudzonym tygrysem w zoo. Porykuje w klatce, rzuca złowrogie spojrzenia, ale interesuje go tylko to, co przyniosą mu w wiaderku do jedzenia, bo sam nie upolowałby nawet kiełbasy w sklepie mięsnym. ASX też wygląda groźnie (fakt: rekin, nie tygrys), ale to milusi familycar. Choć dość ciekawy, przy okazji.

~Luzacjusz

Mitsubishi ASX I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Mitsubishi ASX I

Liczba ocen: 233
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~lelek13
Mitsubishi ASX I
SUV Facelifting 2019 2.0 150KM 110kW
Użytkowałem to auto przez rok jako służbowe pokonując w tym czasie ponad 60tys. km. na wszystkich możliwych rodzajach dróg - w tym w trudnym terenie. Moja opinia jest neutralna, ale na prawdę tęsknię za tym autem, gdyż bardzo trafiło w mój gust. Jest to stara konstrukcja, ale dzięki temu czuć ducha starej motoryzacji z wszystkimi jej zaletami - niezawodność, prostota która uspokaja. Normalne, wygodne auto na którym zawsze można polegać. Prywatnie jeździłem/jeżdżę dużo droższymi samochodami, ale zawsze z nostalgią wracam do ASXa. Na co dzień wygodny i bardzo dzielny w terenie.
3,9
~Ptaku_94
Mitsubishi ASX I
SUV 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Auto pełne sprzeczności... Gdyby miał mocniejszy silnik i lepsze wyciszenie to byłoby idealnym samochodem dla mnie (mógłby być jeszcze automat- wiem, powinienem wziąć w takim razie wersję US, ale mój ówczesny budżet na to nie pozwalał, poza tym trochę bałem się kupić auto z niewiadoma historią). Ale pomijając te niedogodności to w swojej kategorii cenowej auto praktycznie bezkonkurencyjne. Ja zastanawialem się między nim a Dacia Duster oraz Nissanem Qashqaiem (oba po liftingu). Z tej trójki zdecydowanie najbardziej podobał mi się ASX ze swoim przodem w stylu jet fighter (wielu moich znajomych potwierdza moją opinię i podpytują czy nie chce go sprzedać :D). Dacia ma kilka niedociągnięć które mi nie pasują (np. Brak automatycznych wycieraczek lub podłokietnika z tyłu) a Nissan był za drogi, poza tym i tak musiałbym do niej zakładać LPG (brałem pod uwagę wyłącznie silnik 2.0) co generowałoby dodatkowe koszty. Tutaj musiałem zrezygnować z kilku rzeczy, ale w zamian mam auto, które nigdy (odpukać!) się nie zepsuło, zawsze dowiezie mnie z punktu A do punktu B i oprócz wymian płynów eksploatacyjnych nic się z tym autem nie dzieje. Kupując to auto kupiłem sobie święty spokój, dlatego też kupiłbym to auto ponownie (choć tym razem chyba skłoniłbym się ku wersji 2.0 z CVT)
4,4
~Marcin
Mitsubishi ASX I
SUV 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW
Ogólnie fajne auto, tylko audio, wykończenie i miękkie zawieszenie to dramat. Samochód pomimo powszechnej opinii nie rdzewieje - ma zwykły nalot jak większość innych na podwoziu. Przestronny (jak na te wymiary- wielkość kia ceed hatchback, a ilość miejsca nieporównywalna!) Duży bagażnik. Super światła- xenon o bardzo szerokim zasięgu bocznym- nie potrzeba doświetlania, jest bardzo dobrze. Jak to japończyk usterek przez 1,5 roku żadnych... Napęd 4x4 to Haldex II generacji, więc tani w utrzymaniu, a w śniegu pod ostrą górę (dojazd do domu) daje spokojnie radę w ustawieniu "Auto" jeszcze nie potrzebowałem ustawiać na "Lock", a zima u mnie od połowy Grudnia do Marca (taka ze śniegiem). Fajne auto jeżeli potrzebujesz 4WD i chcesz mieć "święty spokój", z tego co słyszałem DPF sprawia problemy - ale to w zasadzie jak w większości Diesli. Spalanie w mieście to takie 8litrów w trasie to 7 litrów, nie wierzcie w 5 litrów, chyba, że z wiatrem z górki- przód tego auta to taka ścianka działowa niezbyt aerodynamiczna...
Średnie spalanie dla Mitsubishi ASX I
6,8 – 7,3
l/100 km
6,0 – 7,3
l/100 km
7,4 – 10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Mitsubishi ASX I
SUV Facelifting 1.6 117KM 86kW
Przebieg : 193 tyś. km. Średnie zużycie za cały okres użytkowania (12 lat) : 6,62 l/100km. Trasa 800 km, średnia prędkość 100 km/h tylko kierowca i bez bagażu : od 5,4 l/100km do 5,8 l/100km w zależności od kierunku wiatru. Trasa 800 km, średnia prędkość 90 km/h 4 osoby i pełny bagażnik : 6,3 l/100km Cykl miejski zima śnieg i korki : 8,2 l/100 km
7,0
Mitsubishi ASX I
SUV 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW
Super auto. Przejeździłem nim 150tys. km. Średnie spalanie z rachunków ze stacji ok. 7l/100km. Na zimówkach 7,5. Nie przekraczałem 8l jeżdżąc dynamicznie. Na emeryta (90km/h na tempomacie) da się zejść do 6,5 ale frajdy z jazdy wtedy niewiele - zwłaszcza że tiry wyprzedają :P Komputer jest optymistą i zawsze podaje z litr mniej niż w rzeczywistości na stacji trzeba nalać :(( Kupiłbym jeszcze raz, ale nie ma już w ofercie.
6,3
Mitsubishi ASX I
SUV Facelifting 2015 1.6 DI-D 114KM 84kW
Średnie podaję według rzeczywistego zużycia tj. przez rok spisywałem przebiegi i zatankowane litry oleju (34 tankowania do pełna). Jeżdżę jakieś 75% w trasie i 25% po mieście (1572l i przejechane 25.226km. I wyszło mi: średnie zużycie - 6,2l/100km minimalne zużycie - 5,4l/100km

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 6
5,0
Mitsubishi ASX I
SUV Facelifting 2019 2.0 150KM 110kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 9 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Jeżdżę miśkiem głównie po Krakowie - praca-dom-zakupy; nieduże przebiegi. Na gazie zrobiłam około 10000 i nie czuję żadnej różnicy w zachowaniu auta po założeniu instalacji gazowej. Tanio w Auto Mix Skrzyszów może i nie jest, ale uważam, że warto było - póki co żadnych problemów z silnikiem, a obsługa klienta w warsztacie stoi na wysokim poziomie.
5,0
Mitsubishi ASX I
SUV 1.6 MIVEC 117KM 86kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 51 tys. km
użytkowana przez: 27 tys. km
Trochę ponad rok użytkowania, 27 tys przebiegu, lubryfikacja na 4 zawory z którą na początku miałem problem bo ciągle przestawało kapać ale jakoś się samo unormowało i jest OK. Nie czuć różnicy pomiędzy jazdą na LPG a benzynie. Jak narazie OK. To drugi samochód w tym samym warsztacie i również BRC. Oszczędności na paliwie duże. Z doświadczeń z drugim samochodem wiem że...
5,0
Mitsubishi ASX I
SUV 1.6 MIVEC 117KM 86kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Instalacja założona w sierpniu 2015 w Czarkamie (BRC SQ 32). Jak na razie przejechane 15 tys km, po pierwszym przeglądzie. Wszystko jest ok, nic się nie dzieje, zmienione jedynie filtry. Co do spalania to jak przeliczałem nie wychodzi więcej jak 8 do 10% więcej jak na benzynie. Spadku osiągów też nie zauważyłem. Auto jeździ tak samo jak wcześniej, a nawet lepiej bo taniej.
Mitsubishi ASX I