Szukaj

Informacje o Mini Countryman F60 Crossover Plug-In 1.5 SE 220KM 162kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Auta małe

Debiutujący na rynku w roku 2017 Mini Countryman II pod względem stylistycznym jest nowym otwarciem designerskim marki – był pierwszym, w którym użyto nowych rozwiązań. W stosunku do poprzednika, odznacza się także większymi gabarytami – jest m.in. szerszy o 3 cm oraz dłuższy o 20 cm. Samochód powstał na platformie podłogowej BMW UKL2 Platform, podobnie jak m.in. Mini Clubman II generacji oraz BMW X1. Oferowany jest także w mocniejszym wariancie – Mini Countryman John Cooper Works.

czytaj więcej
Powagosław

Okazuje się, że rodzinne Mini to wcale nie był taki zły pomysł – wystarczy spojrzeć na popularność tzw. miejskich crossoverów. Countryman ma nad nimi jedną przewagę: nie jest kompromisem jeśli chodzi o rozmiary czy proporcje, nie jest też żadnym nowym, ryzykownym pomysłem stylistycznym (bywa w tej klasie). Jest po prostu sobą.

~Powagosław
Luzacjusz

Z praktycznego punktu widzenia auto bez większego sensu, ale i najbardziej sensowne ze wszystkich Mini. W sumie zawsze tak było: Countryman był propozycją dla fanów Mini, którzy chcieli crossovera. Więc wszystko się zgadza.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1499 cm3
Typ silnika hybrydowy plug-in
Moc silnika 220 KM (162 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 385 Nm przy 1500-3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 94,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~Artur
Mini Countryman F60
Crossover Plug-In 1.5 SE 220KM 162kW
Auto skrojone na wymiar. Jeśli ktoś szuka samochodu średniej wielkości ale całkiem pojemnego w środku to MC SE jest bdb wyborem. Wewnątrz jest sporo miejsca dla 4 osób i to przynajmniej po 185 cm wzrostu. Tylna kanapa jest obszerna, nad głową dużo miejsca. Fotele przednie bardzo wygodne, trzymanie boczne bez zarzutu. Ustawienie pod kierowcę wyśmienite ale chwilę trzeba przywyknąć do blisko osadzonych lusterek oraz dużego wyświetlacza centralnego. Regulacja siedziska duża więc zajęcie miejsca pod siebie nie robi problemu. Regulacja zarówno fotela kierowcy jak i pasażera. Zawieszenie jest bardzo sprężyste, nie jest twarde. Samochód świetnie trzyma się w zakrętach i jazda po krętych drogach to ogromna przyjemność. Czucie auta wyśmienite. Prowadzenie miłe ale trzeba uważać bo każdy ruch kierownicą to bezpośrednie przeniesienie na napęd - pod tym względem auto jest czułe i "mniej" wybacza. Bagażnik nie jest może wielki ale pakowny, ponad 400 litrów. Fotele można ustawiać pod kątem zatem walizki nawet te większe wchodzą nie zawadzając o klapę. Generalnie to takie pudełko - całkiem ustawne w środku. Podczas jazdy cisza, na prądzie słychać delikatnie świt lusterek. Całość bardzo dobrze wykonana i spasowana. Jeśli ktoś wybrał podstawowy system nagłośnienia nie ma co rozpaczać :). Brzmi to ok ale można samemu wykonać wymianę głośników (jest mnóstwo do wyboru i dedykowanych) - szybko i sprawnie a dźwięk przypuszczam będzie znacznie lepszy niż instalowany HK. Swoje podmieniłem na Audison - dedykowany zestaw dla Mini i jestem bardzo zadowolony. Jakość muzyki z głośników słychać podczas postoju i jazdy (w aucie jest całkiem cicho). Silnik sprawuje się bardzo dobrze, właściwie jeżdżę na elektryku non stop. Ładuję z gniazdka. Do tej pory zatankowałem raz gdy wracałem od dilera :) musiałem jakoś dojechać ale mając do pracy ok. 15 do 20 km można spokojnie poruszać się wyłącznie na silniku elektrycznym. Zasięg realny ok. 40-42 km. W opcji tylko silnik elektryczny - schodzi się bliżej 38-40 km, jeśli to auto decyduje - zasięg jest większy - teoretycznie nawet te 50 km ale mi udało się osiągnąć maks 47 km. Osiągi miłe :) przyspieszenie jak trzeba wciska w fotel. Spalanie: na obecne czasy, mam wybór albo prąd albo paliwo. Jeśli jeździ jako hybryda aktualnie komputer wskazuje mi średnie 2,6l (zrobiłem dłuższą trasę wyłącznie na silniku spalinowym - średnie spalanie miałem 5,6l jadąc bardzo przepisowo) , ale tak jak wspomniałem głównie eksploatuję go jako pojazd elektryczny. Generalnie auto skrojone pod moje potrzeby.
Mini Countryman F60 Crossover Plug-In