Szukaj

Informacje o Mini Clubman F54 Kombi 2.0 231KM 170kW 2016-2020

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: VANy
Debiutująca na rynku w roku 2015, druga generacja modelu Mini Clubman oznaczona jest też symbolem F54. Jego pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany w 2014 roku, prototyp noszący nazwę Clubman Concept. Stylistycznie Mini Clubman jest kontynuacją tradycyjnej linii marki. Więcej zmian dotyczy gabarytów auta, które osiągając długość 4253 mm stało się największym samochodem w dziejach Mini. Następną zmianą jest układ drzwi, który, w odróżnieniu od poprzednika, jest standardowy (uprzednio dwoje drzwi znajdowało się jedynie po stronie pasażera, z czego jedno było małym skrzydłem otwieranym w przeciwnym kierunku).
czytaj więcej
Powagosław
Mini przestaje być mini, co jakiś tam sens ma. Tradycje? To porównywajcie rozmiary dzisiejszego Golfa z tym premierowym. Większy Clubman, co trudne nie było, obiektywnie prezentuje się dużo lepiej od swojego poprzednika. Może to odosobniona opinia, ale jakiś sens w tym widzę. ~Powagosław
Luzacjusz
Spędziłem kilka godzin wpatrując się w ten samochód i próbując odczytać intencje jego twórców. Chodzi chyba o to, że jak złożysz tylne siedzenia w tym wozie, to z tyłu zmieścisz pierwsze, oryginalne Mini. Naprawdę, jeśli uważasz, że jeździsz brzydkim autem, popatrz na Clubmana. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1450-4500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,3
~Przemyslaw
Mini Clubman F54
Kombi 2.0 231KM 170kW
MINI CLUBMAN F54 JCW automat. Przerzuciłem się z MINI F56 1.5 benzyna i był to skok milowy... Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony powyższym autem. Wybornie się je prowadzi, jest zrywne, zwinne, szybkie, trzyma się drogi jak czołg, ponadto fotele sportowe kubełkowe doskonale trzymają nawet przy bardzo ostrych zakrętach. Auto kupiłem w pełnej opcji wyposażenia, skonfigurowane za 220 000zł, więc posiada wszystko co potrzebne na co dzień dla auta klasy premium. Układ jezdny i kierownica są jak dla mnie idealnie skonstruowane. Zawieszenie (jak na sportowe) bardzo dobrze sobie radzi nawet na mocnych nierównościach i kołach 225/35 R19. V-Max nie miałem jeszcze okazji przetestować, ale 243 km/h spokojnie pojedzie na prostej drodze. Przyspieszenie jest ok, ale uważam, że przy tych parametrach mógłby być trochę bardziej zrywny. Myślę, że inżynierowie mogliby spokojnie z niego wycisnąć 6,0s do setki,a tak to wiadomo, realnie około 6,4s... Jeśli chodzi o względy bezpieczeństwa, to jak za tą cenę, brakuje mi asystenta pasa ruchu oraz czujnika martwego pola. To powinien być standard w przypadku auta powyżej 150 000zł za podstawę. Czujniki i kamera są bardzo dobrej jakości i działają poprawnie. Skrzynia biegów jest stosunkowo intuicyjna, ale mogła by trochę szybciej reagować na gaz, ponadto przy niskich obrotach czasami zdarza jej się szarpać. Napęd 4x4 radzi sobie świetnie w trudnych warunkach. Jakość wykonania foteli sportowych jak dla mnie jest na średnim poziomie ponieważ materiałowe elementy wykończeniowe szybką się brudzą i delikatnie przecierają (w tej cenie powinny być znacznie lepszej jakości). Jeśli chodzi o spalanie, to przy umiarkowanej jeździe w trybie mieszanym spokojnie można osiągnąć wynik 7,5l-8l. Tryb green, trasa można osiągnąć nawet 6,5l, poniżej raczej nieprawdopodobne. W mieście 10l to standard. Ogólnie jestem pozytywnie zaskoczony autkiem, ale ma trochę niedociągnięć... Polecam, szczególnie fanom marki. W niedalekiej przyszłości na pewno będę chciał się przerzucić na wersję poliftową z 306KM silnikiem, który już ma znacznie lepsze przyspieszenie.
Mini Clubman F54 Kombi