Szukaj

Informacje o Mini Clubman F54

Lata produkcji: 2015 – teraz
Segment: VANy
Debiutująca na rynku w roku 2015, druga generacja modelu Mini Clubman oznaczona jest też symbolem F54. Jego pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany w 2014 roku, prototyp noszący nazwę Clubman Concept. Stylistycznie Mini Clubman jest kontynuacją tradycyjnej linii marki. Więcej zmian dotyczy gabarytów auta, które osiągając długość 4253 mm stało się największym samochodem w dziejach Mini. Następną zmianą jest układ drzwi, który, w odróżnieniu od poprzednika, jest standardowy (uprzednio dwoje drzwi znajdowało się jedynie po stronie pasażera, z czego jedno było małym skrzydłem otwieranym w przeciwnym kierunku).
czytaj więcej
Powagosław
Mini przestaje być mini, co jakiś tam sens ma. Tradycje? To porównywajcie rozmiary dzisiejszego Golfa z tym premierowym. Większy Clubman, co trudne nie było, obiektywnie prezentuje się dużo lepiej od swojego poprzednika. Może to odosobniona opinia, ale jakiś sens w tym widzę. ~Powagosław
Luzacjusz
Spędziłem kilka godzin wpatrując się w ten samochód i próbując odczytać intencje jego twórców. Chodzi chyba o to, że jak złożysz tylne siedzenia w tym wozie, to z tyłu zmieścisz pierwsze, oryginalne Mini. Naprawdę, jeśli uważasz, że jeździsz brzydkim autem, popatrz na Clubmana. ~Luzacjusz

Mini Clubman F54 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Mini Clubman F54

Liczba ocen: 11
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~MW
Mini Clubman F54
Kombi 1.5 102KM 75kW
Samochód kupiony dla żony w kolorze racing green z czarnymi felgami 17" prezentuje się bardzo dobrze. Mini prowadzi się pewnie, czuć myśl techniczną BMW. Zastanawiałem się czy starczy mocy (silnik tylko 102 KM) ale żona jest zadowolona :-) W sumie samochód będzie służył tylko do jazdy w mieście i na niewielkich dystansach (roczny przebieg max. 3 tyś. km). Słabszy silnik zamieniłem na bogatą konfigurację i różne dodatki, a w przypadku MINI nie jest to tanie. Automatyczna skrzynia 7 biegowa (dwusprzęgłowa) też sprawuje się dobrze. Generalnie samochód oceniam bardzo pozytywnie. Jeżeli ktoś lubi ten styl to będzie zadowolony (technicznie bez zastrzeżeń).
4,3
~Przemyslaw
Mini Clubman F54
Kombi 2.0 231KM 170kW
MINI CLUBMAN F54 JCW automat. Przerzuciłem się z MINI F56 1.5 benzyna i był to skok milowy... Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony powyższym autem. Wybornie się je prowadzi, jest zrywne, zwinne, szybkie, trzyma się drogi jak czołg, ponadto fotele sportowe kubełkowe doskonale trzymają nawet przy bardzo ostrych zakrętach. Auto kupiłem w pełnej opcji wyposażenia, skonfigurowane za 220 000zł, więc posiada wszystko co potrzebne na co dzień dla auta klasy premium. Układ jezdny i kierownica są jak dla mnie idealnie skonstruowane. Zawieszenie (jak na sportowe) bardzo dobrze sobie radzi nawet na mocnych nierównościach i kołach 225/35 R19. V-Max nie miałem jeszcze okazji przetestować, ale 243 km/h spokojnie pojedzie na prostej drodze. Przyspieszenie jest ok, ale uważam, że przy tych parametrach mógłby być trochę bardziej zrywny. Myślę, że inżynierowie mogliby spokojnie z niego wycisnąć 6,0s do setki,a tak to wiadomo, realnie około 6,4s... Jeśli chodzi o względy bezpieczeństwa, to jak za tą cenę, brakuje mi asystenta pasa ruchu oraz czujnika martwego pola. To powinien być standard w przypadku auta powyżej 150 000zł za podstawę. Czujniki i kamera są bardzo dobrej jakości i działają poprawnie. Skrzynia biegów jest stosunkowo intuicyjna, ale mogła by trochę szybciej reagować na gaz, ponadto przy niskich obrotach czasami zdarza jej się szarpać. Napęd 4x4 radzi sobie świetnie w trudnych warunkach. Jakość wykonania foteli sportowych jak dla mnie jest na średnim poziomie ponieważ materiałowe elementy wykończeniowe szybką się brudzą i delikatnie przecierają (w tej cenie powinny być znacznie lepszej jakości). Jeśli chodzi o spalanie, to przy umiarkowanej jeździe w trybie mieszanym spokojnie można osiągnąć wynik 7,5l-8l. Tryb green, trasa można osiągnąć nawet 6,5l, poniżej raczej nieprawdopodobne. W mieście 10l to standard. Ogólnie jestem pozytywnie zaskoczony autkiem, ale ma trochę niedociągnięć... Polecam, szczególnie fanom marki. W niedalekiej przyszłości na pewno będę chciał się przerzucić na wersję poliftową z 306KM silnikiem, który już ma znacznie lepsze przyspieszenie.
3,6
~Mateusz
Mini Clubman F54
Kombi 2.0 192KM 141kW
Auto zachwyca i rozczarowuje jednocześnie. Należy się MOCNO zastanowić przed jego zakupem i nie ulegać emocjom. Ja nieco żałuję bo za te pieniądze można mieć lepiej. Jeśli nie jest to jedyne auto w domu, może warto rozważyć. Jako główne auto niestety wydałbym pieniądze gdzie indziej i to zupełnie nie z powodów praktycznych (bo to auto jest bardzo praktyczne). Generalnie największą wadą tego auta jest to że jeszcze maczali w nim palce Brytyjczycy... Sorry ale styl to nie wszystko, wszystko co jest w tym aucie niemieckie i spod ręki BMW jest dobre albo bardzo dobre. Reszta to brytyjskie niedoróbki i spuścizna, które psują mi radość z tego auta. Brytyjska motoryzacja tylko stereotypowo w Polsce słynie z wysokiej jakości, prawda o ich produktach jest raczej brutalna.
Mini Clubman F54