Szukaj

Informacje o Mercedes W124 Sedan 2.0 136KM 100kW 1992-1995

Lata produkcji: 1992 – 1995
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1992 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4000 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Widoczność - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~piotr1988_17
Mercedes W124
Sedan 2.0 136KM 100kW
Super auto, za nie duże pieniążki:) nie ma konkurencji ze swoich lat, a młodsze auta też mogą się schować:) trzeba wsiąść, odpalić i przejechać parę kilometrów żeby poczuć klimat tego auta. Bezpieczeństwo, komfort i prestiż. To mój trzeci W124, także znam to auto dobrze. Jeżeli ktoś mówi że to złom, to jest tępakiem i nie umie kupić auta. Jeżeli ktoś mówi że rdzewieję na potęgę, to niech kupi sobie forda eskorta albo fiata jakiegoś;) Auto z duszą, dla osób które to auto docenią. Silniki jakie polecam to 2.5 i 3.0 diesel, z turbo i bez, no i wszystkie motory benzynowe. Jeżeli ktoś chce ekonomii to 2.0 136 koni, jak mocy i prędkości to 3.2 220 koni i mocniejsze;) zadbane, za dobre pieniążki brać w ciemno. Uważać na poprzedniego właściciela, bo możecie kupić skarbonkę bez dna. Dla mnie to jedno z lepszych aut tamtych aut. Trzeba szukać, nie patrzeć na przebieg bo większość 124 ma grubo ponad 500 tys. Nie wierzę w przebiegi rzędu 200tys km, śmieszą mnie ogłoszenia na portalach z takimi modelami. Tyle to robią 3-4 auta. Blacharka to minus tego modelu, rdzewieje tylna klapa, nadkola przód i tył, pod listwami drzwi, a jak był bity to w tym miejscu na pewno pojawi się rdza. A i ten celownik na masce...:)))) pozdrawiam piotr1988_17
3,9
~QuiGon
Mercedes W124
Sedan 2.0 136KM 100kW
Komfort jazdy w stosunku do poprzednich moich samochodów(FSO 125, Polonez, Peugeot 309, Peugeot 206, Daewoo Lanos, Renault Clio, VW T4) nieporównywalny. Jednostka zbyt paliwożerna ale to jedyny mankament.
4,5
~Motyl73
Mercedes W124
Sedan 2.0 136KM 100kW
Kupiłem swoją gwiazdę za 2500 zł. W tej cenie nie kupię auta do jazdy. (Stosunek jakość/cena)
Średnie spalanie dla Mercedes W124 Sedan 2.0 136KM 100kW 1992-1995
12,6
l/100 km
10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Mercedes W124
Sedan 2.0 136KM 100kW
Po ostatnich regulacjach i wymianie kilku rzeczy w silniku moją Mercedes jeżdżę teraz taniej niż poprzednim Peugeotem 306 2.0 D. Gwiazda tak mnie zaskoczyła , że chyba kupię jej za to nowe opony. 14 l. po Warszawie i 9 w trasie pod Warszawą to wynik mega dobry. Skrzynia automat ustawiona na sport i wcale nie zjeżdżam z lewego pasa. Myślę , że w trasie przy włączonym eco zszedł bym do 7 litrów gazu !!!!!!!!!!! Samochód ma 30 lat tylko silnik jest bardzo młody ma 15 lat !!!! Który tak stary samochód ważący 1,5 tony ma takie wyniki w spalaniu. Jednego jestem pewien , swojej gwiazdy nie oddam nikomu. Remontuję ją i dopóki będę mógł będę ją remontował i cieszył się pełnym komfortem jazdy. (Stosunek jakość/cena)
11,0
Mercedes W124
Sedan 2.0 136KM 100kW
Podczas wycieczki do Berlina za 100 zł. spalił średnio 10 litrów gazu w trasie. Gdzie w Polsce jechało się w dość dużym tłoku za to na niemieckiej autostradzie jechałem najwięcej 170 km. na godz. 350 km. na jednym zbiorniku gazu to dla mnie rewelacyjny wynik. Trasa Warszawa - Szczecin - Berlin - Szczecin - Berlin - Warszawa plus objazd po rodzince za 700 zł. W Niemczech nie schodziłem poniżej 130 km./h . Jak dla mnie - BAJKA. (Stosunek jakość/cena)
9,3
Mercedes W124
Sedan 2.0 136KM 100kW
Wcześniej miałem dwa diesle i byłem zadowolony, teraz mimo że gaz nie narzekam;) spalanie na poziomie 8-11 litrów uważam za super, chodzi o gaz. Naprawy we własnym zakresie, części tanie jak na tą klasę auta. Co chcieć więcej?? Tylko jeździć;) (Stosunek jakość/cena)

Usterki Mercedes W124

Liczba wpisów: 24
szarpanie nie wkreca sie do końca
  • Mercedes W124 Coupe 3.0 24V 220KM 162kW 1989-1992
  • silnik
mam problem pewnie głównie dlatego że poprzedni właściciel po tym jak padł automat włożył skrzynie diesla i tak auto nie ma tego przyspieszenia jakie powinno być jak kręce go na pierwszych trzech biegach do końca na czwartym od razu go szarpie ostatnio zdarza sie na niższych biegach ostatnio coś sie zrobiło że wkrecą sie do 5.5 tys obrotów przyczyna do dziś nie jest znana dużo psuje ta skrzynia ale jestem pewien że nie tylko nigdzie nie mogę znaleść dobrego mechanika który ogarnął by to wszystko ostatnio w aucie wymieniłem wszystkie elementy zapłonu cewka kopolka palec kable świece sprawdziłem czujnik położenia walka jest ok wcześniej auto jeździło na gazie ale wyrzuciłem to kupiłem nowa przepływkę i teraz jeździ tylko na benzynie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pompa wspomagania kierownicy głośno pracuje.
  • Mercedes W124 Kombi 2.5 D 94KM 69kW 1989-1993
  • układ kierowniczy
Witam. Proszę o pomoc. Pompa wspomagania kierownicy bardzo głośno pracuje po zdjęciu paska napędowego silnik pracuje cicho i równo, wspomaganie również pracuje prawidłowo. Doszło do tego że od tych drgań wyłamała mi się podstawa mocowania pompy w pokrywie rozrządu z przodu silnika. Wymieniłem pokrywę rozrządu i pompę wspomagania oczywiście na używaną w dobrym stanie hałas jakby się zmniejszył na pewien czas (kilka miesięcy) w tej chwili znowu pracuje głośno i boje się że znowu coś rozwali. Wspomnę tylko, że wspomaganie pracuje prawidłowo olej jest na maximum nie ma wycieków. Chodzi tylko o te burczenie pompy.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Znikającę kontrolki na tablicy rozdzielczej.
  • Mercedes W124 Sedan 2.3 132KM 97kW 1985-1993
  • instalacja elektryczna
Zawsze po przekręceniu stacyjki przed zapaleniem samochodu na tablicy rozdzielczej powinny zapalić się kontrolki. Początkowo raz się zapalały, a raz nie. Dodatkowo w czasie jazdy lekko pulsowała kontrolka ładowania akumulatora, która informowała o nieprawidłowej pracy układu ładowania. Potem wszystko poleciało lawinowo - w czasie jazdy po kolei padło podgrzewanie tylnej szyby (diodka powoli migała), światła, a na koniec sam silnik. Brak ładowania - uszkodzony alternator. Regeneracja alternatora kosztowała mnie 200 zł.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Mercedes W124 Sedan