Szukaj

Informacje o Mercedes W124 Kombi 3.0 D 136KM 100kW 1992-1996

Lata produkcji: 1992 – 1996
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1992 do 1996 roku
Pojemność skokowa 2996 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 2200 obr/min
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Mercedes W124 Kombi 3.0 D 136KM 100kW 1992-1996
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Mercedes W124
Kombi 3.0 D 136KM 100kW
Witam jestem młodym kierowcą i nie jeżdżę oszczędnie o auto dbam wymiany elementów eksploatacyjnych i płynów zawsze na czas. Nie oszczędzam na częściach (nigdy nie biorę najtańszych a takie sprawdzonych firm). Auto idealne na trasę wygodne przestronne i bezpieczne,od momentu kupna zrobiłem nieco ponad 20tys kilometrów. Latem na klimatyzacji i zimą na krótkich trasach (dojazdy do pracy) spalanie oscyluję w granicach 10L w trasie natomiast spokojnie moim zdaniem możemy osiągnąć wynik w okolicy 6L!! (skrzynia manualna). Podsumowując polecam auto ze względu na jego prostotę budowy i ogólną ekonomie użytkowania i jeszcze raz zaznaczam że nie jeżdżę na "emeryta" pozdrawiam posiadaczy gwiazd :) (Silnik)
9,4
Mercedes W124
Kombi 3.0 D 136KM 100kW
7.8l/100km jest to spalanie mojego mercedesa na trasie 500km autostrada w przedziale predkosci 100-120 km/h -skrzynia aoutomat obliczone z dystrybutora.Jezeli chodzi o o jazde w miescie to ciezko mi powiedziec bo auto uzywam na bardzo krotkich trasach do 5km i na zbiorniku normalnie robie 400mil tj. 640km czyli okolo 11l/100km (Silnik)
8,9
Mercedes W124
Kombi 3.0 D 136KM 100kW
Po miescie jezdze dosc ostro, w trasie przelotowo ok 130km/h. (Silnik)

Usterki Mercedes W124

Liczba wpisów: 24
szarpanie nie wkreca sie do końca
  • Mercedes W124 Coupe 3.0 24V 220KM 162kW 1989-1992
  • silnik
mam problem pewnie głównie dlatego że poprzedni właściciel po tym jak padł automat włożył skrzynie diesla i tak auto nie ma tego przyspieszenia jakie powinno być jak kręce go na pierwszych trzech biegach do końca na czwartym od razu go szarpie ostatnio zdarza sie na niższych biegach ostatnio coś sie zrobiło że wkrecą sie do 5.5 tys obrotów przyczyna do dziś nie jest znana dużo psuje ta skrzynia ale jestem pewien że nie tylko nigdzie nie mogę znaleść dobrego mechanika który ogarnął by to wszystko ostatnio w aucie wymieniłem wszystkie elementy zapłonu cewka kopolka palec kable świece sprawdziłem czujnik położenia walka jest ok wcześniej auto jeździło na gazie ale wyrzuciłem to kupiłem nowa przepływkę i teraz jeździ tylko na benzynie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pompa wspomagania kierownicy głośno pracuje.
  • Mercedes W124 Kombi 2.5 D 94KM 69kW 1989-1993
  • układ kierowniczy
Witam. Proszę o pomoc. Pompa wspomagania kierownicy bardzo głośno pracuje po zdjęciu paska napędowego silnik pracuje cicho i równo, wspomaganie również pracuje prawidłowo. Doszło do tego że od tych drgań wyłamała mi się podstawa mocowania pompy w pokrywie rozrządu z przodu silnika. Wymieniłem pokrywę rozrządu i pompę wspomagania oczywiście na używaną w dobrym stanie hałas jakby się zmniejszył na pewien czas (kilka miesięcy) w tej chwili znowu pracuje głośno i boje się że znowu coś rozwali. Wspomnę tylko, że wspomaganie pracuje prawidłowo olej jest na maximum nie ma wycieków. Chodzi tylko o te burczenie pompy.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Znikającę kontrolki na tablicy rozdzielczej.
  • Mercedes W124 Sedan 2.3 132KM 97kW 1985-1993
  • instalacja elektryczna
Zawsze po przekręceniu stacyjki przed zapaleniem samochodu na tablicy rozdzielczej powinny zapalić się kontrolki. Początkowo raz się zapalały, a raz nie. Dodatkowo w czasie jazdy lekko pulsowała kontrolka ładowania akumulatora, która informowała o nieprawidłowej pracy układu ładowania. Potem wszystko poleciało lawinowo - w czasie jazdy po kolei padło podgrzewanie tylnej szyby (diodka powoli migała), światła, a na koniec sam silnik. Brak ładowania - uszkodzony alternator. Regeneracja alternatora kosztowała mnie 200 zł.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Mercedes W124 Kombi