Szukaj

Informacje o Mercedes Vito W639

Lata produkcji: 2003 – 2014
Segment: Dostawcze
Mercedes Vito to produkowany od roku 1996 lekki samochód dostawczy, który w gamie niemieckiej marki stał się następcą modelu MB100. Pierwsza generacja Vito powstała na podwoziu Volkswagena Transportera. Wariantem osobowym samochodu była Klasa V. Model został poddany niewielkiej modernizacji w roku 1999. Druga generacja Mercedesa Vito została wprowadzona na rynek w roku 2003. Aktualnie oferowany jest w trzech wariantach nadwozia: furgon, univan oraz kombi. Wersją osobową Mercedesa Vito II generacji jest model Viano. Nazwa Vito pochodzi od Vitorii – miasta w Hiszpanii, gdzie model ten jest produkowany.
czytaj więcej
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,1
~Bob
Mercedes Vito W639
Furgon Facelifting 116 CDI 163KM 120kW
Samochód bardzo udany, jednak przed zakupem nowego radzę się dobrze zastanowić nad jego wyposażeniem. Kupując samochód z fabrycznie zamontowanym hakiem (łączne DMC przekracza 3,5t) nie ma możliwości zainstalowania tachografu w późniejszym okresie. Albo zamówimy fabrycznie albo go już nie będzie. Dużym mankamentem jest serwis. Myślałem wcześniej, że negatynwne komentarze na temat serwisu są przesadzone, niestety nie. To co się tam dzisie nie mieści się w głowie. Rozpacz poprostu. Zglosiłem ten fakt do MB Polska, w odpowiedzi usłyszałem, że klienci w Polsce nie dorośli do tej marki. Chyba lepiej omijać autoryzowane serwisy.
4,9
~Wlodek-zet@wp.pl
Mercedes Vito W639
Kombi 115 CDI 150KM 110kW
Nie zawiódł mnie nigdy. Wysoka kultura pracy a silnik jest dość elastyczny. Polecam nie mniej jak 150 KM. Jak dla mnie ta moc, to minimum dla tego samochodu. W większości przypadków osobówki zostają w tyle. Niestety krótki pierwszy bieg, dalej jakoś leci. Biegi nie wchodzą lekko, ale to sprawia dobre wrażenie. Wrażenie solidności. Prowadzi się bardzo dobrze. Zawieszenie raczej miękkie, ale bez przesadnych przechyleń na zakrętach. Bardzo dobra widoczność! W moim są duże lusterka (nie w każdym vito takie są). Na zakrętach trochę przeszkadzają w widoczności przednie grube słupki, ale muszą być takie aby utrzymać konstrukcję. Wszystkie przyciski i manetki są pod ręką. Nie trzeba niczego szukać. Ogrzewanie zimą (przy minus 20 st C) w ciągu pierwszej minuty zaczyna już działać, ale ostatecznie to ciężko jest dogrzać samochód do 20 stopni. Latem klimatyzacja bardzo wydajna. Mimo że mam dwie oddzielne niezależne klimatyzacje (pierwsza dla kierowcy i pasażera z przodu oraz druga dla pięciu pasażerów z tyłu) to wystarcza tylko jedna z przodu. Moja wersja jest 7-osobowa (przód: kierowca i pasażer + dwa rzędy siedzeń z tyłu dla pięciu osób). Jest wygodnie i bardzo dużo miejsca dla kierowcy, pasażerów i bagażu. Samochód bardzo dobry na długie podróże. Wyciszenie nie jest idealne, zwłaszcza jak na Mercedesa. Głośno zaczyna się robić powyżej 140 km/h. Spalanie jak na samochód który waży na pusto prawie dwie tony uważam za oszczędne. Wszystko zależy od tego jak się jeździ. Miasto: 9-10 litrów. W trasie zależy od prędkości: od 7 do 9 litrów (czym szybciej tym więcej pali). Moje średnie spalanie wynosi: 8,4 lita/100km. Samochód mam od nowości i przejechałem 46000km. Nic nie naprawiałem. Nie mam zamiaru korzystać z ASO !!!
4,1
~Maciek
Mercedes Vito W639
Furgon 109 CDI 95KM 70kW
Samochód OK. Jedynym problemem jest traktowanie nas kierowców przez pracowników serwisu. Posiadam Mercedesa Vito 639 2,2 CDI 2007. Z serwisem Mercedesa miałem kontakt kilka razy i biorąc pod uwagę, że Mercedes kojarzy się z luksusem, niezawodnością i prestiżem to po każdej wizycie byłem coraz bardziej rozczarowany. Ze względu, iż najbliższy serwis od mojego miejsca zamieszkania znajduję się w Zabrzu to korzystałem właśnie z ich usług. Pierwszym zleceniem jakie dla mnie wykonali było malowanie maski i wymiana przedniej szyby. Maska ewidentnie jest innego koloru niż reszta samochodu. Dostanie samochodu zastępczego graniczyło z cudem ale udało się. Następnym razem potrzebowałem zakupić łapę tylnego mostu. Uzyskałem informację, iż koszt łapy to 425 zł. Następnego dnia gdy już chciałem zamówić powyższą część okazało się, że przez przypadek podali Mi inną cenę, koszt tej która mnie interesuje to 850 zł czyli dwa razy tyle. Podobną historię miałem z wymianą oleju tylnego mostu. Telefonicznie uzyskałem informację że koszt wymiany to 17 zł netto, a cena oleju to 107 zł netto. Umówiłem się na wymianę. Przed przystąpieniem do wymiany oleju poprosiłem o sprawdzenie samochodu ( aby ktoś wykonał jazdę testową ) bo coś drży przy dodawaniu gazu. Pracownik serwisu wziął kluczyki i pojechał na miasto. Gdy wrócił poinformował Mnie, że faktycznie coś drży i to mocno, że mam źle zrobioną zbieżność i że tłumik mam nieszczelny ( że są przedmuchy ). Uzyskałem informację, że mogą Mi sprawdzić te wszystkie rzeczy ale że wyniesie to 87 zł i czy się zgadzam. Oczywiście się zgodziłem. Auto posprawdzali i następnie przeszli do wymiany oleju. Po zakończonej wymianie pracownik zaprosił Mnie do siebie. Otrzymałem fakturę. Olej nie kosztował 160 zł netto tylko 230 zł netto, a wymiana nie 17 zł netto tylko 37 zł netto. Gdy powiedziałem, że telefonicznie otrzymałem inne informację pracownik stwierdził, iż jest to nie możliwe - pozostało mi tylko zapłacić. Następnie otrzymałem informację, że przedmuchów wydechu nie zlokalizowali, zawieszenie mam ok, a drżenie to, że mam tylny most do wymiany i przybliżony koszt to 5000 zł netto. Otrzymałem nawet pisemną diagnozę na, której jest napisane \" uszkodzony drugi wał krzyżakowy tylnego mostu - most wymaga wymiany\". Po tej informacji stwierdziłem, że można było oleju nie wymieniać skoro most i tak jest do wymiany. Od pracownika otrzymałem odpowiedź \" no, można było jeszcze poczekać \" Koszty trochę Mnie przeraziły. Zadzwoniłem do bardzo miłego Pana z Kielc, który zajmuje się regeneracją tylnych mostów Mercedesa. Po opisaniu mu sytuacji powiedział, że w Mercedesie nie wiedzą o czym mówią, i że przyczyna tkwi gdzie indziej. Prosto mówiąc, że drgania nie mają nic wspólnego z tylnym mostem. Pojechałem do pierwszego lepszego mechanika. Podnieśli tył samochodu i puścili go na biegu. Okazało się, że rozleciał się zacisk ręcznego i to on to powodował. Podsumowanie. Zapłaciłem 87 zł za diagnozę, która naciągnęła by Mnie na poważne koszty. Koszt naprawy zacisku 135 zł. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć OMIJAJCIE SERWIS MERCEDESA Smile
Średnie spalanie dla Mercedes Vito W639
6,2 – 12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Mercedes Vito W639
Furgon 109 CDI 95KM 70kW
Najgorszy samochód dostawczy jakim jeździłem, Komfort wozu drabiniastego. Siedzenie oparte o tylną przegrodę a człowiek siedzi podkurczony na fotelu twardym jak decha. Zimą jak staniesz tylnym kołem w minimalnym zagłębieniu nie pomogą nawet łańcuchy. Musisz mieć linę żeby ktoś cię wyciągnął -zestaw obowiązkowy. Automatyczne webasto (którego nie można odłączyć) wyp... ci akumulator więc co jakiś czas trzeba doładować- szczęście że aku jest pod siedzeniem i łatwo podpiąć ładowanie bez noszenia. Bardziej awaryjny i mniej komfortowy od trafica i scudo mamy kilka w firmie. Łącze się w bólu z innymi dumnymi użytkownikami Vito.
8,8
Mercedes Vito W639
Furgon 109 CDI 95KM 70kW
Najgorszy samochód dostawczy jakim jeździłem, Komfort wozu drabiniastego. Siedzenie oparte o tylną przegrodę a człowiek siedzi podkurczony na fotelu twardym jak decha. Zimą jak staniesz tylnym kołem w minimalnym zagłębieniu nie pomogą nawet łańcuchy. Musisz mieć linę żeby ktoś cię wyciągnął -zestaw obowiązkowy. Automatyczne webasto (którego nie można odłączyć) wyp... ci akumulator więc co jakiś czas trzeba doładować- szczęście że aku jest pod siedzeniem i łatwo podpiąć ładowanie bez noszenia. Bardziej awaryjny i mniej komfortowy od trafica i scudo mamy kilka w firmie. Łącze się w bólu z innymi dumnymi użytkownikami Vito.
8,3
Mercedes Vito W639
Furgon 115 CDI 150KM 110kW
vito 2007r, 115 CDI, 2,2 litra, 8 osobowy, manual, napęd na tylną oś. Cykl dalekodystansowy, miejsko-podmiejski, wycieczka zagraniczna. Lato, bez klimy. Spalanie, po przeliczeniu i uzupełnieniu zbiornika po trasie wyniosło 6,9 litra/100km. Bez wariowania na drodze, dojazdy do świateł na biegu, najlepiej bez zatrzymywania pojazdu. Autostrady do 120km/h, krajówki do 90, w mieście do 60. Eco driving da radę tym autem zrobić, na jednym zbiorniku latem bez problemu ponad 1000 km można zrobić.
Mercedes Vito W639