Szukaj

Informacje o Mercedes Sprinter III

Lata produkcji: 2006 – teraz
Segment: Dostawcze
Produkowana od roku 1995 seria ciężkich aut dostawczych i lekkich samochodów ciężarowych o masie całkowitej do 5 ton. Mercedes Sprinter zastąpił w gamie niemieckiego producenta rodzinę modeli T1. Odniósł sukces rynkowy, którym przebił swojego poprzednika - model od wprowadzenia na rynek sprzedano w liczbie prawie 2 milionów egzemplarzy, co czyni go jednym z najchętniej nabywanych aut w swojej klasie. Trzecia generacja samochodu oferowana jest od roku 2006. Bliźniaczym autem Mercedesa Sprintera jest Volkswagen Crafter. W Stanach Zjednoczonych sprzedawany jest pod nazwą Dodge Sprinter.
czytaj więcej

Mercedes Sprinter III – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
3,7 /5 Åšrednia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(54%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

3,2
~Lesiewicz
Mercedes Sprinter III
Podwozie do zabudowy 516 CDI 165KM 121kW
Samochód dramat: po 300 tysiącach kilometrów i przepisowych przeglądów w autoryzowanych serwisach Mercedes-Benz padł silnik (mogły się do tego przyczynić oleje long life - przegląd bodajże co 30 tysięcy kilometrów - stanowczo odradzam, polecam wymianę co jakieś 10-15 tysięcy kilometrów). Wymiana silnika (a raczej słupka po regeneracji [cały osprzęt do silnika pozostaje stary) kosztowała jakieś 38 tysięcy złotych. Na początku żywota naszego Sprintera mieliśmy problem z uwzględnienieniem, a raczej realizacją gwarancji (samochód ciągle, od początku użytkowania łapał "check engine" i tracił moc) - żeby pozbyć się usterki trzeba było wymienić bodajże główny komputer który w 2012 roku kosztował około 5 tysięcy złotych. Byliśmy w związku z tym wzywani do nieistniejącego już wrocławskiego dilera Mercedesa gdzie próbowano niższymi kosztami naprawić usterkę (a było takich "zaprosin" około 6-7 - co było dla nas stratą czasu i pieniędzy). Dopiero interwencja w Mercedes-Benz Polska w Warszawie poprawiła sytuację - wymieniono CPU u Dilera Mercedesa - w firmie Garcarek w Ociążu koło Kalisza (i wtedy skończyły się problemy). Sam koszt serwisów u autoryzowanych dilerów rósł z roku na rok, przybierając monstrualne rozmiary począwszy od około roku 2018 (faktury na 8-10 tysięcy złotych nie były niczym niezwykłym, a nie mówimy o ciężarówce (chociaż gwoli sprawiedliwości samochód nie wozi powietrza i jest intensywnie użytkowany). W razie konieczności wymiany silnika stanowczo odradzam jego kupno na tzw. rynku wtórnym, na którym ciężko o fakturę, gwarancję i uczciwość (możliwa jest wtedy sytuacja w której pomimo stanowczych zapewnień dostajemy silnik z nowszym osprzętem, który nie będzie współdziałał z elementami istniejącymi w naszym samochodzie). W autoryzowanym serwisie zapłacą Państwo krocie, ale dostaną gwarancję i fakturę.
2,9
~Morgan28
Mercedes Sprinter III
Furgon 213 CDI 129KM 95kW
Mielismy wczesniej Sprintera 212 tdi z 98. Pancerny samochod niezniszczalny tylko blacha zerdzewiala brat poprawil fabryke nabil mu dwie podluznice przez cala dlugosc auta powycinal wszystkie zerdzewiale elementy zeszlifowal i popiaskowal potem pomalowal. I dobrze zrobil bo ten mercedes pojezdzi jeszcze grubo 500tys km nie to co ten nowy. Jest wygodniejszy wiecej miejsca i bardziej przemyslany kokpit ale jest rowniez duzo delikatniejszy i mniej trwalszy zdazaja sie juz rdzewiec 3 letnie sprintery. Tantede robia jakich malo. Zdecydowalem sie na zakup silnika 2.2 i to byl blad 2.2 to do osobowki a do busa to conajmniej 3litry. Troche sie meczy zaladowany przy tej pojemnosci. Ale jest to jeszcze do przezycia najgorzej denerwuje elektronika. A mowili tylko nie cdi " e tam, gadanie... kupie zobacze.." i jest jak mowili. Odcina moc podczas jazdy ze trzeba ponownie uruchamiac silnik. Potem znowu ci wyskoczy po 3 km a czasami po 300 jak ma taki kaprys. Podpinasz kompa bledow nie ma. Swiatla tez zapalaja sie kiedy chca. uruchamiasz silnik swiatel nie ma a poiwinny byc gasisz zapalasz i sa. Beznajdzieja... Ostatni bus z Mercedesa
4,3
~Piotr
Mercedes Sprinter III
Furgon 3.0 CDI 184KM 135kW
Sprintera zakupiłem w 2008r. Jako roczny samochód z przebiegiem 60 tys. Dziś ma 388tys i jak do tej pory przy silniku robiłem 2 wtryski, nastawnik turbiny, sterownik świec i to tyle przy silniku, ponadto dwukrotnie wał napędowy, sprzęgło hydrokinetyczne(automat) i jakieś gadżety elektroniczne( silniczki nawiewu, czujniki) nic wielkiego spalanie na poziomie 11-11,5 l, jedyne co można mu zarzucić to fatalna karoseria, co rok nowe ogniska korozji, przy listwach malowany chyba 4 razy, w tym roku został pomalowany cały, wymienione wszystkie drzwi, błotniki przednie i kilka reperaturek ciekawe ile wytrzyma
Åšrednie spalanie dla Mercedes Sprinter III
10,8 – 18,0
l/100 km
8,7 – 19,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,3
Liczba komentarzy: 1
Mercedes Sprinter III
Podwozie do zabudowy 319 CDI 190KM 140kW
Nowy Sprinter z 2019r 3.0 190km automat 7 biegów , zabudowa autolaweta . Spalanie armagedon ,auto puste bez ładunku przy stałej prędkości 120 km/h (włączony tempomat na autostradzie i odcinku 500 km) spalanie średnie 15 litrów /100 km, realne 16 litrów sprawdzone podczas tankowania do pełna na stacji . Porównując to z poprzednim Boxerem 2,2 150 km (gdzie tam spalanie wychodziło 10,5L ) lub Mercedes Atego 12 ton , silnik 5,2 L i spala 17,5 litra . Nie trzeba chyba już nic więcej dodawać . W przyszłym tygodniu jadę zgłosić to do serwisu, bo zapewnienia sprzedających były zupełnie inne .
11,2
Mercedes Sprinter III
Furgon 316 CDI 165KM 121kW
Spalanie auta, które podałem jak najbardziej prawdziwe i realne. Dotyczy furgonu w wersji max, z profesjonalną zabudową 9 osób, przestrzenią ładunkową zapełnioną bagażami i kompletem osób.(jedynie podane 7.5 - puste auto) Spalanie rośnie wraz z prędkością i najwyższe spalanie - nawet 16 l. osiągamy przy jeżdzie autostradowej z wysokimi prędkościami (160km/h etc.). NAJNIŻSZE spalanie na odcinku 1000km pokonanym przez nasz piękny kraj, bez żadnych ekspresówek ani autostrad i zaznaczam, że 400 km na pusto , prędkości po krajówkach 80- 110 z zasadami ecodrivingu, reszta komplet osób i bagaży - 7,8 :) (dodam że auto przebieg 700 000 km.), niżej można zejść przy pustym aucie i prędkościach ok. 100 km/h. Przy normalnej jeżdzie w trasie mieszanej ( autostrada i krajówki/landówki) - prędkośći do 80/120) spalanie 10 - 10,5 l./100 km. Jazda autostadowa do 115km/h - jest oszczędna bo spalanie osiągniemy na poziomie 9 litów z haczykiem. Niestety powyżej 120 km spalanie drastycznie rośnie. Do ciagania lawety zdecydowanie lepsza 319 cdi bo 316 jednak troche brakuje mocy gdy obciązymy ją w pelni.
12,6
Mercedes Sprinter III
Furgon 3.0 CDI 184KM 135kW
Moja wypowiedz będzie najbardziej szczera jakiej można się spodziewać. Trasa jadąc do 100km/h pali 11 litrów. Cykl mieszany z całego baku wyszło mi 12,5 litra. Trasa 135km/h na tempomacie po niemczech 14-14,5 litra na 100km. Niżej zejść się nie da. Ogólnie jestem bardzo zawiedziony i niestety auto idzie do sprzedania. Mam sprintera 318 CDI którym jezdzi się naprawde bardzo wygodnie, jazda to frajda, zapewnia doskonałe osiągi ale jest strasznie paliwożerny i ciężki. 318 CDI maxi blaszak z oklejoną paką sklejką waży z pełnym zbiornikiem paliwa i kierowcą 2800kg !! czyli ma tylko 700kg ładowności !! tragedia. Nie wiem kto wymyślił takie auto. Mam go niecały rok a wymieniłem świece żarowe (gdy się spali którakolwiek świeca to od razu pali sterownik świec który kosztuje 800 zł), dalej nastawnik turbosprężarki 1000 zł , egr co roku pada 1000 zł itp. Silnik dobry ale osprzęt słaby. Jak już kupować nowego sprintera to tylko 3.0 V6 CDI 318 518 ponieważ silniki wytrzymują bardzo duże przebiegi (nawet ponad milon km) ale niestety coś za coś. Zaletą jest jednak to, że nawet jezeli cokolwiek coś nam sie zepsuje (nastawnik, egr itp itd) to sprinter pomimo awarii nie stanie nam na trasie tylko w trybie awaryjnym ale dalej jedzie do celu. Nie zawiedzie nas na srodku autostrady tylko dojedzie. Ja niestety juz kończe karierę z Mercedesem i przechodzę na nowego Mastera 2,3 DCI lub Ducato, Jumpera, Boxera 3,0 V6 - one napewno nie wytrzymają miliona ale palą o wiele mniej, są o wiele lżejsze, nie rdzewieją i są o wiele tańsze. Ogólnie nie jestem zadowlony i żałuję, że kupiłem sprintera.

Usterki Mercedes Sprinter III

Liczba wpisów: 11
Wał napędowy.
  • Mercedes Sprinter III Furgon 316 156KM 115kW od 2009
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Mamy w rodzinie M S z 2010 roku. Brat który nim jeździ po raz kolejny ma problem z wałem napędowym. Piszę po raz kolejny bo to już trzeci raz jak coś się dzieje. Można by powiedzieć że powinien mieć już jakieś doświadczenie ale za każdym razem specjaliści którzy się nim zajmują twierdzą że teraz już będzie dobrze. Czytamy naturalnie wpisy dotyczące wysokiego spalania czy nagminnie wychodzącej rdzy co jest w przypadku tego auta a w zasadzie tej marki przerażające. Co dziwniejsze to mając z rynku takie informacje nikt w zasadzie nie reaguje i nawet w przypadku nowego modelu sytuacja się powtarza. Wracam jednak do problemu.Waliło a wcześniej pukało.Okazało się że poszedł krzyżak. Innym razem problem dotknął podpory która omal się rozsypała. Teraz znowu odnosi się wrażenie że sytuacja jest bardzo podobna a co za tym idzie należy przygotować się na kolejny wydatek. Nie da się ukryć że chętnie dowiemy się czy problem dotyczy tylko nas,tego akurat modelu? Nie da się ukryć że czytając choćby ogłoszenia w tym temacie,wyraźnie widać że problem jednak istnieje.Czyżby akurat użytkowników AutoCentrum.pl omijały te problemy? Nie chcę tu pisać o tym jaka jest cena w ASO wszystkiego co dotyczy naprawy czy wręcz wymiany ale to temat na osobny artykuł.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
zwiększanie się objętości oleju w silniku
  • Mercedes Sprinter III Furgon 316 CDI 165KM 121kW 2009-2014
  • silnik
Dzienne trasy to 300 do 650 km. Co 2 - 3 tygodnie zapala sie kontrolka silnika sygnalizująca nieprawidłowości. Na miarce oleju silnikowego pokazuje się stan oleju ponad górną kreskę. W serwisie odciągają z miski olejowej , z oleju silnikowego - olej napędowy, ktory przedostaje się do silnika. twierdzą, że jest to normalne. ja uważam, że nie, gdyż zamiast przejechać 40 tyś km komputer pokazuje już koleny przegląd za 24 tyś, gdyż ma rzadki olej bez właściwości prawidlowych. Nie wiem, również w serwisie nie bardzo wiedzą odsysają olej napędowy z oleju silnikowego co kilka tygodni
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Kontrolka uchylonej kabiny świeci po jej opuszczeniu do samego dołu
  • Mercedes Sprinter III Furgon 524 258KM 190kW od 2009
  • instalacja elektryczna
  • 283 tys. km
Od razu mowię, że chodzi o Atego z 2017 r, z silnikiem 5132 cm3 / 170 kw, ale nie mogę wybrać z listy. Podnosiłem kabinę w celu wymiany żarówek świateł mijania. Po opuszczeniu kabiny do samego dołu, kontrolka podniesionej kabiny świeci w dalszym ciągu. Kilka hamowań na placu na próbę i kabiną o beton nie zaryłem. Możliwe, że to czujnik? Tak prawdę powiedziawszy, to jeszcze nie widziałem atego, w którym ten element byłby sprawny i działał jak trzeba.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Mercedes Sprinter III