Szukaj

Informacje o Mercedes SLK R170 Roadster 2.0 (200 Kompressor) 163KM 120kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Auta sportowe

Luksusowy kompaktowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment G) produkowany w latach 1996-2015. W ofercie Mercedesa zajął miejsce obok większego i starszego modelu SL, z którym dzielił część elementów. Większość technicznych rozwiązań SLK przejmował natomiast z Klasy C. W 2011 roku debiutowała trzecia generacja modelu (oznaczenie R172; SLK I to R170, SLK II – R171), ostatnia przed zmianą jego nazwy na SLC, w związku z uporządkowaniem nazewnictwa marki. Skrót SLK w nazwie modelu odnosił się do słów „Sportlich, Leich und Kurz”, czyli „sportowy, lekki i krótki”.

czytaj więcej
Powagosław

Piękny roadster, w przypadku którego podobieństwa do diabelskiego SLR są jednocześnie błogosławieństwem i zmorą. Wygląda równie dobrze, ale tym samym więcej obiecuje niż jest w stanie osiągnąć. Oceniających go przez pryzmat SLR jest jednak na tyle niewielu, że nie ma po co rozdzierać szat.

~Powagosław
Luzacjusz

Czasem mniej znaczy więcej. Dlatego SLK wygląda lepiej od SL i to bez względu na to, czy jest, czy nie jest SLR-em dla ubogich. Zresztą – Kraków jest tylko jeden, ale we Wrocławiu też fajnie się mieszka.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 2500-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie mechaniczne
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89,9 x 78,7 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~stateczny-kierowca
Mercedes SLK R170
Roadster 2.0 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Mam auto od miesiąca i nie zaluje zakupu. Po 188000 km. nie widać ubytku mocy, komfortu jazdy czy zużycia. Frajdę zapewnia tylny napęd i zapas mocy - choć kola potrafią zabuksować przy przyspieszeniu. Mam 185 cm wzrostu i zauważam nieco malo miejsca nad głową. Mam nadzieję że latem mnie będę na to zwracał uwagi. Jedyną wadą jaką zauwazylem jest spalenie - średnio po mieście 13 l na setkę . Ale z uwagi ze jeżdżę dla frajdy i nie robie dlugizh tras jest ok. Na pochwalę zasługuje jakość wykonania po 10 latah auto wygląda naprawdę swierzo. Jak nie będzie sie psuło to zostawię dla syna. W porownaniu do BMW 318 ti Mercedes goruje jakością wykonania i solidnością.
4,7
~Zajączek
Mercedes SLK R170
Roadster 2.0 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Świetne auto dla pary lub kawalera. Wystarczająco pojemne by zapakować bagaże dla siebie na wakacje... pasażerce będzie trzeba wytłumaczyć, że na miejscu potrzebne będą tylko niektóre spośród absolutnie niezbędnych rzeczy w jej mniemaniu. Ale kawaler wie, że niezbędny partnerce w trasie jest tylko on i jego SLK. Auto nadaje się również do codziennego użytkowania dzięki dynamicznemu oszczędnemu silnikowi (również powyżej 4. biegu), dużemu bagażnikowi i dobrej widoczności a także niezłej skrętności (choć mam wrażenie, że W124 CE kolegi skręca lepiej). Zarówno zimą (szybkie nagrzewanie wnętrza, podgrzewane fotele, systemy trakcji) jak i latem. Zimą ogranicza go niski prześwit, ale to przecież auto sportowe.
4,1
~bartekrakowski
Mercedes SLK R170
Roadster 2.0 (200 Kompressor) 163KM 120kW
To auto daje bardzo dużo frajdy z jazdy z otwartym dachem! Wydech brzmi genialnie, świetnie się prowadzi, fajnie wygląda. Postanowiłem używać go jako auto całoroczne i okazuje się, że się da :) Jeżeli nie musisz wozić nim rodziny albo chcesz sobie kupić zabawkę to gorąco polecam, bo mimo wszystkich swoich wad jest świetne!
Mercedes SLK R170 Roadster