Przedstawiona w roku 2012, szósta generacja Mercedesa SL (oznaczona symbolem R231) pod względem stylistycznym zaprojektowana została w sposób nawiązujący do modelu R107 z lat 70. minionego wieku (popularnie zwanego „Pagodą”) – swojego kultowego poprzednika serii SL oraz do jego następcy – modelu R129. Karoseria Mercedesa SL R231 prawie w całości składa się z aluminium, a także po części z lżejszego jeszcze magnezu. Wpisuje się to w koncepcję modelu, którego skrótem jest nazwa SL – „Sport Leicht”, co oznacza „lekki samochód sportowy”. Dzięki lekkiej karoserii Mercedes SL jest od 125 do 140 kg lżejszy od poprzednika (w zależności od wersji).
czytaj więcej
Mercedes najwyraźniej założył sobie, że projektując jeden ze swoich najsłynniejszych modeli będzie bardziej kontrowersyjny niż zwykle. Na rynku, nazwijmy go ogólnym, R231 wywoła skrajne reakcje. Hollywoodzkim celebrytom, do których jest adresowany, z pewnością się spodoba, bo to SL w końcu.
~Powagosław
Modły zostały wysłuchane, pogróżki rozpatrzone, fala krytyki zatrzęsła całym koncernem na giełdzie.
Koniec najszkaradniejszego SL w historii. Jest nowa forma życia. Cudna.
~Luzacjusz