Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa S W221 Limuzyna 3.0 V6 (320 CDI) 235KM 173kW 2005-2009

Lata produkcji: 2005 – 2009
Segment: Auta luksusowe
Flagowe limuzyny najczęściej można spotkać na drogach z dieslem pod maską i w tym modelu też warto pójść w tym kierunku – tym bardziej, że motory wysokoprężne mają konkurencyjne ceny w stosunku do benzynowych, a jak macie firmę i dużo jeździcie, to też sporo zaoszczędzicie. Podstawowy 350CDI o mocy 235KM nieźle radzi sobie z tym ogromnym autem, jak na swoją stosunkowo niedużą liczbę koni. Do tego jest cichy, oszczędny i najtańszy w ofercie. Jeśli planujecie często spieszyć się na drogach, to z diesli zostaje jeszcze widlasta ósemka o pojemności 4 litrów. Moc – 320KM, cena – zaporowa. Jeśli chodzi o motory benzynowe – najmniejszy o pojemności 3.5l i mocy 272KM możecie wziąć zamiast podobnego diesla, jeśli drażni was jego dźwięk. Wersja benzynowa nie jest jednak tak oszczędna, ale bardzo przyjemnie pracuje i z ochotą współpracuje z kierowcą. Najmocniejsze jednostki zostały oczywiście przygotowane przez AMG. Mają 6l i więcej oraz moc od 525 do 612KM. Wszystko jest w nich obłędne – dźwięk, cena, osiągi... . Trochę mniejszy motor z wyższej półki liczy 5.5l oraz 388KM - spokojnie wystarczy, jeśli zabraknie wam funduszy na AMG.
czytaj więcej
Powagosław
To jeden z tych wytworów ludzkich rąk, w przypadku których mnożenie komplementów i zachwytów to strata czasu. Bo Klasa S to klasa sama w sobie, absolut, który nie potrzebuje potwierdzenia. ~Powagosław
Luzacjusz
Tak, to pewnie najdoskonalsze auto świata. Pod każdym względem. Tak, jest wspaniałe. Ale ścieżka elegancji, którą zaczyna podążać Klasa S zdaje się prowadzić do miejsca z napisem Maybach. Tego tylko bizantyjskiego przepychu się trochę obawiam. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2009 roku
Pojemność skokowa 2987 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 235 KM (173 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 540 Nm przy 1600-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 92 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 7
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4MATIC
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Wyciszenie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~WiktoM
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna 3.0 V6 (320 CDI) 235KM 173kW
Auto mega komfortowe, rozmiary po kilku kilometrach gdzieś giną i bardzo dobrze spisuje się jako “dejli”. Jazdę tym autem śmiało można określić jednym słowem - relaks. Silnik 3.0 cdi w zupełności wystarcza do tego auta. Póki co, wystarczy podstawowy serwis. Przy jeździe mieszanej raczej koniecznym zabiegiem będzie Eco-off ;) Jak do tej pory, nie mam problemów z elektroniką - a jest tego trochę na pokładzie. Ergonomia jest na mega wysokim poziomie, obsługa jest bardzo intuicyjna. Materiały, to klasa sama w sobie. Bardzo polecam, auto świetnie jeździ i świetnie wygląda :)
3,9
~WuPi
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna 3.0 V6 (320 CDI) 235KM 173kW
Mercedes W221 to wciąż ciekawa propozycja dla chętnych posiadania samochodu klasy premium osiągalna dla użytkowników o średnim statusie finansowym. Rozsądny stosunek ceny do jakości nawet kilkunastoletniego pojazdu pozwala na cieszenie się jazdą w komfortowych warunkach, ale dla pojazdów o przebiegach powyżej 250 tys. km okupione to będzie narastającymi lawinowo wydatkami na osiągnięcie prawidłowego poziomu technicznego dosłownie wszystkich systemów pojazdu. Jakiekolwiek zaniedbanie da o sobie znać komunikatem o niesprawności i efektem w postaci nieprawidłowego działania. Jeśli świadomy użytkownik godzi się na ponoszenie niemałych kosztów na przywrócenie pełnej sprawności ukochanego samochodu to na pewno odwdzięczy się on niezawodnością i komfortem podróżowania w każdych warunkach (zima, lato, dzień, noc, miasto, autostrada).
5,0
~Mirek
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna 3.0 V6 (320 CDI) 235KM 173kW
Samochód jak z bajki. Na pewno elektronika coś czasem wywinie , ale są to drobne i nie szkodliwe usterki . Resetu wystarczają .
Mercedes Klasa S W221 Limuzyna