Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa S W221 Limuzyna 5.5 V8 (500) 388KM 285kW 2005-2009

Lata produkcji: 2005 – 2009
Segment: Auta luksusowe
Flagowe limuzyny najczęściej można spotkać na drogach z dieslem pod maską i w tym modelu też warto pójść w tym kierunku – tym bardziej, że motory wysokoprężne mają konkurencyjne ceny w stosunku do benzynowych, a jak macie firmę i dużo jeździcie, to też sporo zaoszczędzicie. Podstawowy 350CDI o mocy 235KM nieźle radzi sobie z tym ogromnym autem, jak na swoją stosunkowo niedużą liczbę koni. Do tego jest cichy, oszczędny i najtańszy w ofercie. Jeśli planujecie często spieszyć się na drogach, to z diesli zostaje jeszcze widlasta ósemka o pojemności 4 litrów. Moc – 320KM, cena – zaporowa. Jeśli chodzi o motory benzynowe – najmniejszy o pojemności 3.5l i mocy 272KM możecie wziąć zamiast podobnego diesla, jeśli drażni was jego dźwięk. Wersja benzynowa nie jest jednak tak oszczędna, ale bardzo przyjemnie pracuje i z ochotą współpracuje z kierowcą. Najmocniejsze jednostki zostały oczywiście przygotowane przez AMG. Mają 6l i więcej oraz moc od 525 do 612KM. Wszystko jest w nich obłędne – dźwięk, cena, osiągi... . Trochę mniejszy motor z wyższej półki liczy 5.5l oraz 388KM - spokojnie wystarczy, jeśli zabraknie wam funduszy na AMG.
czytaj więcej
Powagosław
To jeden z tych wytworów ludzkich rąk, w przypadku których mnożenie komplementów i zachwytów to strata czasu. Bo Klasa S to klasa sama w sobie, absolut, który nie potrzebuje potwierdzenia. ~Powagosław
Luzacjusz
Tak, to pewnie najdoskonalsze auto świata. Pod każdym względem. Tak, jest wspaniałe. Ale ścieżka elegancji, którą zaczyna podążać Klasa S zdaje się prowadzić do miejsca z napisem Maybach. Tego tylko bizantyjskiego przepychu się trochę obawiam. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2009 roku
Pojemność skokowa 5461 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 388 KM (285 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 530 Nm przy 2800-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 98 x 90,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 7
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4MATIC
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa S W221 Limuzyna 5.5 V8 (500) 388KM 285kW 2005-2009
12,5
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna 5.5 V8 (500) 388KM 285kW
Trudno mówić o ekonomiczności przy prawie 400-tu KM i dwóch tonach masy własnej, ale myślę, że średnie zużycie paliwa w/g komputera pokładowego z ostatnich 20.000 km w granicy 12,2 l/100km to niezły wynik. Ceny przeglądów zaskakująco przyjazne, przeglądy wg wskazań komputera, w moim przypadku średnio co 25.000 km, tak więc jeżdżę 3,5 roku, mam 73.000 km i byłem dopiero na dwóch przeglądach. Napraw płatnych praktycznie nie było, nawet po gwarancji Mercedes często bierze na siebie koszty usterek ewidentnie nie wynikających z eksploatacji, oczywiście warunkiem koniecznym są wszysktie przeglądy w autoryzowanych serwisach.
12,9
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna 5.5 V8 (500) 388KM 285kW
AUTO JEST DOSC OSZCZEDNA JAK NA SWOJA POJEMNOSC 8 CYLINDORW I MOC JAKA GENERUJE. Autem nie jezdzi sie agresywnie bo nei zacheca do tego jego komfortwoy charakter. Przy dynamicznej jezdzie na autostradzie 180-200 kmh spalanie na poziomie 13,5-14 litrow. Do 160 kmh spalanie zmiescie sie w 11-12litrach.w miescie okolo 15-16. auto ma gaz dla gazu wartosci odpowiednio 203 litry wyzsze
14,4
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna 5.5 V8 (500) 388KM 285kW
Zejście do jednocyfrowego spalania możliwe tylko na prostej drodze w pogodny dzień w trybie autostradowym. Dla kierowców z fantazją 20 l/100 km nie jest dużym wyzwaniem ale zawsze jest zapas mocy mimo że automat trochę ogranicza możliwości. Można obniżyć średnie spalanie o 1-2 l trzymając się zasad eko ale to zabija całą przyjemność z jazdy 388 KM.
Mercedes Klasa S W221 Limuzyna