Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa S W221 Limuzyna

Lata produkcji: 2005 – 2009
Segment: Auta luksusowe
Klasa S produkowana jest od roku 1972. To luksusowa limuzyna klasy wyższej (segment F) i jednocześnie flagowy model niemieckiej marki. To właśnie w tym momencie nazwa „Klasa S” oficjalnie znalazła się w nomenklaturze marki (używana była wcześniej w języku potocznym). Za protoplastów Klasy S uważane są serie „Ponton” (W180 i W128), „Fintail” (W111 i W112) oraz W108. W swojej segmencie Mercedes Klasa S jest najpopularniejszym samochodem na świecie – do dnia dzisiejszego sprzedano ponad 3 mln aut spośród dotychczasowych sześciu generacji modelu. Klasa S stała się także jedynym jak dotąd Mercedesem, który został nagrodzony tytułem Europejskiego Samochodu Roku (w roku 1974).
czytaj więcej
Powagosław
To jeden z tych wytworów ludzkich rąk, w przypadku których mnożenie komplementów i zachwytów to strata czasu. Bo Klasa S to klasa sama w sobie, absolut, który nie potrzebuje potwierdzenia. ~Powagosław
Luzacjusz
Tak, to pewnie najdoskonalsze auto świata. Pod każdym względem. Tak, jest wspaniałe. Ale ścieżka elegancji, którą zaczyna podążać Klasa S zdaje się prowadzić do miejsca z napisem Maybach. Tego tylko bizantyjskiego przepychu się trochę obawiam. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 5079 mm
Długość z hakiem holowniczym 5181 mm
Szerokość 1872 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2115 mm
Wysokość 1473 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1782 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 2395 mm
Rozstaw osi 3035 mm
Rozstaw kół - przód 1604 mm
Rozstaw kół - tył 1606 mm
Zwis przedni 871 mm
Zwis tylny 1173 mm
Prześwit 146 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1547 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1502 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1497 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 560 l
Kąt natarcia 16,7 stopnie
Kąt rampowy 11,2 stopnie
Kąt zejścia 13,2 stopnie
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Karoseria + Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~WiktoM
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna 3.0 V6 (320 CDI) 235KM 173kW
Auto mega komfortowe, rozmiary po kilku kilometrach gdzieś giną i bardzo dobrze spisuje się jako “dejli”. Jazdę tym autem śmiało można określić jednym słowem - relaks. Silnik 3.0 cdi w zupełności wystarcza do tego auta. Póki co, wystarczy podstawowy serwis. Przy jeździe mieszanej raczej koniecznym zabiegiem będzie Eco-off ;) Jak do tej pory, nie mam problemów z elektroniką - a jest tego trochę na pokładzie. Ergonomia jest na mega wysokim poziomie, obsługa jest bardzo intuicyjna. Materiały, to klasa sama w sobie. Bardzo polecam, auto świetnie jeździ i świetnie wygląda :)
3,9
~WuPi
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna 3.0 V6 (320 CDI) 235KM 173kW
Mercedes W221 to wciąż ciekawa propozycja dla chętnych posiadania samochodu klasy premium osiągalna dla użytkowników o średnim statusie finansowym. Rozsądny stosunek ceny do jakości nawet kilkunastoletniego pojazdu pozwala na cieszenie się jazdą w komfortowych warunkach, ale dla pojazdów o przebiegach powyżej 250 tys. km okupione to będzie narastającymi lawinowo wydatkami na osiągnięcie prawidłowego poziomu technicznego dosłownie wszystkich systemów pojazdu. Jakiekolwiek zaniedbanie da o sobie znać komunikatem o niesprawności i efektem w postaci nieprawidłowego działania. Jeśli świadomy użytkownik godzi się na ponoszenie niemałych kosztów na przywrócenie pełnej sprawności ukochanego samochodu to na pewno odwdzięczy się on niezawodnością i komfortem podróżowania w każdych warunkach (zima, lato, dzień, noc, miasto, autostrada).
4,4
~Mirek
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna 3.0 V6 (320 CDI) L 235KM 173kW
Chyba czas ogłosić konkurs pt. Czy macie takie dni , kiedy nie zaświeci się błąd jakiegoś systemu ? Niemieckie g...o nafaszerowane wiecznie psującą się elektryką. Dla przykładu: Volvo S80 mk1 2.4 D5 z 2004 roku , z przebiegiem 300 tys. km. użytkowane wiele lat . Tutaj odmienny konkurs : Czy zapali się w tym samochodzie jakaś lampka awaryjna ? Jedyne auto z ponad 60 w moim życiu , którym mogę w każdej chwili wystartować do Chin i jestem pewny , że nie zawiedzie . Tylko Toyota Camry z końca lat 90-tych , może się równać z Volvem.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa S W221 Limuzyna
11,5 – 19,2
l/100 km
9,0 – 12,1
l/100 km
10,7 – 15,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,5
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna 3.5 V6 (350) 272KM 200kW
jestem już 51 letnim siwym facetem-całe szczęscie że bez wielkiego brzucha,nie szaleję powyżej dozwolonych prędkości, jestem fanem rozkoszowania sie jazdą, mimo inwalidztwa (jestem inwalidą dawnej I grupy)mam wielką satysfakcję z prowadzenia takiego auta...no cóż jeżeli ktoś uważa, że przegląd serwisowy takiego auta można zrobic poniżej 4000 zł, niechaj odpuści sobie zakup. Pierwsze dwa przeglądy dośc tanie w granicach 2700 zł, trzeci już kosztował 1450 Euro-serwisuję w stacji Kruse Achlbeck Niemcy. Napraw żadnych jeszcze nie było, tylko bieżące przy przeglądach klocki, tarcze hamulcowe. Raz wysiadła pompa hydrauliki podnoszenia zawieszenia, ale w ramach eurogwarancji naprawa kosztowała 20 euro (za podłączenie do komputera i sprawdzenie systemu), za robbociznę i pompę z osprzętem zero.
11,8
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna 5.5 V8 (500) 388KM 285kW
Trudno mówić o ekonomiczności przy prawie 400-tu KM i dwóch tonach masy własnej, ale myślę, że średnie zużycie paliwa w/g komputera pokładowego z ostatnich 20.000 km w granicy 12,2 l/100km to niezły wynik. Ceny przeglądów zaskakująco przyjazne, przeglądy wg wskazań komputera, w moim przypadku średnio co 25.000 km, tak więc jeżdżę 3,5 roku, mam 73.000 km i byłem dopiero na dwóch przeglądach. Napraw płatnych praktycznie nie było, nawet po gwarancji Mercedes często bierze na siebie koszty usterek ewidentnie nie wynikających z eksploatacji, oczywiście warunkiem koniecznym są wszysktie przeglądy w autoryzowanych serwisach.
16,7
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna 5.5 V8 (500) L 388KM 285kW
Idealne auto na trasy z genialnym V8 które potrafi zaskakująco mało palić (12L /100km LPG) jeśli jeździ się spokojnie. Dynamiczna jazda kosztuje bo przy agresywnym ruszaniu i rozpędzaniu spalanie bez problemu wzrasta do 25L
Mercedes Klasa S W221 Limuzyna