Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa S W221

Lata produkcji: 2005 – 2013
Segment: Auta luksusowe
Klasa S produkowana jest od roku 1972. To luksusowa limuzyna klasy wyższej (segment F) i jednocześnie flagowy model niemieckiej marki. To właśnie w tym momencie nazwa „Klasa S” oficjalnie znalazła się w nomenklaturze marki (używana była wcześniej w języku potocznym). Za protoplastów Klasy S uważane są serie „Ponton” (W180 i W128), „Fintail” (W111 i W112) oraz W108. W swojej segmencie Mercedes Klasa S jest najpopularniejszym samochodem na świecie – do dnia dzisiejszego sprzedano ponad 3 mln aut spośród dotychczasowych sześciu generacji modelu. Klasa S stała się także jedynym jak dotąd Mercedesem, który został nagrodzony tytułem Europejskiego Samochodu Roku (w roku 1974).
czytaj więcej
Powagosław
To jeden z tych wytworów ludzkich rąk, w przypadku których mnożenie komplementów i zachwytów to strata czasu. Bo Klasa S to klasa sama w sobie, absolut, który nie potrzebuje potwierdzenia. ~Powagosław
Luzacjusz
Tak, to pewnie najdoskonalsze auto świata. Pod każdym względem. Tak, jest wspaniałe. Ale ścieżka elegancji, którą zaczyna podążać Klasa S zdaje się prowadzić do miejsca z napisem Maybach. Tego tylko bizantyjskiego przepychu się trochę obawiam. ~Luzacjusz
NA ŻYWO
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Karoseria + Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Piotr
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna wersja długa Facelifting 5.5 V8 (500) 388KM 285kW
Trudno o inną ocenę, jest to ocena za całokształt. Mam ponad 6 lat, trzeci właściciel. Silnik rewelacja 5,5 jak na te kilometry do roboty miałem: 1 cewkę (50zł) , rozrusznik oryginał co prawda używany ale stan jak nówka (70zł), uszczelka chłodnicy oleju 170zł, kolektor ssący, też używany z jakiegoś rozbitka super stan 700zł. kompletny. klamka z keys go 180zł. Amortyzatory z tyłu używane (a jakże) 1600zł para. Łożysko podpory wału NOWE 100zł. Pompkę płynu od ogrzewania postojowego NOWA 150zł. No to chyba tyle. Nic się nie zepsuło, zrobiłem 200000km ten samochód nie widział lawety. Z racji tego, że posiadam jako taką wiedzę to mam pojęcie o naprawach i prywatny Xentry i wszystko robę sam, także koszty serwisowania tego samochody porównuję do golfa czy citroena nie mówiąc o VOLVO. Samochód z pełnym wyposażeniem TV. RADAR DISTRONIC PLUS, LED ILS, MASAŻE PRZÓD TYŁ, TAPICERKA DESIGNO, MONITORY W ZAGŁÓWKACH, ROZPOZNAWANIE ZNAKÓW . Naprawdę duuuużo tego jest i nic się nie popsuło! Wszystko działa do dziś.
4,9
~WiktoM
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna 3.0 V6 (320 CDI) 235KM 173kW
Auto mega komfortowe, rozmiary po kilku kilometrach gdzieś giną i bardzo dobrze spisuje się jako “dejli”. Jazdę tym autem śmiało można określić jednym słowem - relaks. Silnik 3.0 cdi w zupełności wystarcza do tego auta. Póki co, wystarczy podstawowy serwis. Przy jeździe mieszanej raczej koniecznym zabiegiem będzie Eco-off ;) Jak do tej pory, nie mam problemów z elektroniką - a jest tego trochę na pokładzie. Ergonomia jest na mega wysokim poziomie, obsługa jest bardzo intuicyjna. Materiały, to klasa sama w sobie. Bardzo polecam, auto świetnie jeździ i świetnie wygląda :)
3,9
~WuPi
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna 3.0 V6 (320 CDI) 235KM 173kW
Mercedes W221 to wciąż ciekawa propozycja dla chętnych posiadania samochodu klasy premium osiągalna dla użytkowników o średnim statusie finansowym. Rozsądny stosunek ceny do jakości nawet kilkunastoletniego pojazdu pozwala na cieszenie się jazdą w komfortowych warunkach, ale dla pojazdów o przebiegach powyżej 250 tys. km okupione to będzie narastającymi lawinowo wydatkami na osiągnięcie prawidłowego poziomu technicznego dosłownie wszystkich systemów pojazdu. Jakiekolwiek zaniedbanie da o sobie znać komunikatem o niesprawności i efektem w postaci nieprawidłowego działania. Jeśli świadomy użytkownik godzi się na ponoszenie niemałych kosztów na przywrócenie pełnej sprawności ukochanego samochodu to na pewno odwdzięczy się on niezawodnością i komfortem podróżowania w każdych warunkach (zima, lato, dzień, noc, miasto, autostrada).
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa S W221
9,0 – 23,0
l/100 km
7,7 – 12,1
l/100 km
10,7 – 15,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,5
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna 3.5 V6 (350) 272KM 200kW
jestem już 51 letnim siwym facetem-całe szczęscie że bez wielkiego brzucha,nie szaleję powyżej dozwolonych prędkości, jestem fanem rozkoszowania sie jazdą, mimo inwalidztwa (jestem inwalidą dawnej I grupy)mam wielką satysfakcję z prowadzenia takiego auta...no cóż jeżeli ktoś uważa, że przegląd serwisowy takiego auta można zrobic poniżej 4000 zł, niechaj odpuści sobie zakup. Pierwsze dwa przeglądy dośc tanie w granicach 2700 zł, trzeci już kosztował 1450 Euro-serwisuję w stacji Kruse Achlbeck Niemcy. Napraw żadnych jeszcze nie było, tylko bieżące przy przeglądach klocki, tarcze hamulcowe. Raz wysiadła pompa hydrauliki podnoszenia zawieszenia, ale w ramach eurogwarancji naprawa kosztowała 20 euro (za podłączenie do komputera i sprawdzenie systemu), za robbociznę i pompę z osprzętem zero.
11,8
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna 5.5 V8 (500) 388KM 285kW
Trudno mówić o ekonomiczności przy prawie 400-tu KM i dwóch tonach masy własnej, ale myślę, że średnie zużycie paliwa w/g komputera pokładowego z ostatnich 20.000 km w granicy 12,2 l/100km to niezły wynik. Ceny przeglądów zaskakująco przyjazne, przeglądy wg wskazań komputera, w moim przypadku średnio co 25.000 km, tak więc jeżdżę 3,5 roku, mam 73.000 km i byłem dopiero na dwóch przeglądach. Napraw płatnych praktycznie nie było, nawet po gwarancji Mercedes często bierze na siebie koszty usterek ewidentnie nie wynikających z eksploatacji, oczywiście warunkiem koniecznym są wszysktie przeglądy w autoryzowanych serwisach.
16,7
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna 5.5 V8 (500) L 388KM 285kW
Idealne auto na trasy z genialnym V8 które potrafi zaskakująco mało palić (12L /100km LPG) jeśli jeździ się spokojnie. Dynamiczna jazda kosztuje bo przy agresywnym ruszaniu i rozpędzaniu spalanie bez problemu wzrasta do 25L
Mercedes Klasa S W221