Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa S W140

Lata produkcji: 1991 – 1998
Segment: Auta luksusowe
Klasa S produkowana jest od roku 1972. To luksusowa limuzyna klasy wyższej (segment F) i jednocześnie flagowy model niemieckiej marki. To właśnie w tym momencie nazwa „Klasa S” oficjalnie znalazła się w nomenklaturze marki (używana była wcześniej w języku potocznym). Za protoplastów Klasy S uważane są serie „Ponton” (W180 i W128), „Fintail” (W111 i W112) oraz W108. W swojej segmencie Mercedes Klasa S jest najpopularniejszym samochodem na świecie – do dnia dzisiejszego sprzedano ponad 3 mln aut spośród dotychczasowych sześciu generacji modelu. Klasa S stała się także jedynym jak dotąd Mercedesem, który został nagrodzony tytułem Europejskiego Samochodu Roku (w roku 1974).
czytaj więcej
Powagosław
To jeden z tych wytworów ludzkich rąk, w przypadku których mnożenie komplementów i zachwytów to strata czasu. Bo Klasa S to klasa sama w sobie, absolut, który nie potrzebuje potwierdzenia. ~Powagosław
Luzacjusz
Tak, to pewnie najdoskonalsze auto świata. Pod każdym względem. Tak, jest wspaniałe. Ale ścieżka elegancji, którą zaczyna podążać Klasa S zdaje się prowadzić do miejsca z napisem Maybach. Tego tylko bizantyjskiego przepychu się trochę obawiam. ~Luzacjusz

Mercedes Klasa S W140 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Tomek
Mercedes Klasa S W140
Coupe 5.0 SEC/CL 320KM 235kW
Każdy kto zna się na motoryzacji chciałby mieć takie auto. Potężny krążownik, który teleportuje cię w niesamowitej wygodzie. Nic specjalnie się nie psuje przy regularnych serwisach jak to w starym Mercedesie. Nie ma dziwnych niespodzianek, które nagle unieruchomią cię na trasie. To jest dla mnie największa zaleta - bezawaryjność. Jeśli coś poleci to przeważnie jakaś pierdoła, którą ogarnie się przy następnej wizycie u mechanika. Ceny części niestety nie należą do najtańszych. Natomiast w ASO wszystko jest i dostaniesz każdą śróbkę. Z tego punktu widzenia jest to klasyk, bezproblemowy - nie ma szukania po giełdach ani internetach (chyba, że szukasz czegoś taniej). Komfort absolutny. Lecisz 1000 km w jeden dzień i nawet specjalnie się nie zmęczysz. Głównie jest to zasługa ogromnych i wygodnych foteli, dużej przestrzeni dla kierowcy i ciszy wewnątrz. Auto ma kopnięcie - bez problemu wyprzedzisz wszystkie zawalidrogi.
4,5
~Tomek
Mercedes Klasa S W140
Coupe 5.0 SEC/CL 320KM 235kW
Każdy kto zna się na motoryzacji chciałby mieć takie auto. Potężny krążownik, który teleportuje cię w niesamowitej wygodzie. Nic specjalnie się nie psuje przy regularnych serwisach jak to w starym Mercedesie. Nie ma dziwnych niespodzianek, które nagle unieruchomią cię na trasie. To jest dla mnie największa zaleta - bezawaryjność. Jeśli coś poleci to przeważnie jakaś pierdoła, którą ogarnie się przy następnej wizycie u mechanika. Ceny części niestety nie należą do najtańszych. Natomiast w ASO wszystko jest i dostaniesz każdą śróbkę. Z tego punktu widzenia jest to klasyk, bezproblemowy - nie ma szukania po giełdach ani internetach (chyba, że szukasz czegoś taniej). Komfort absolutny. Lecisz 1000 km w jeden dzień i nawet specjalnie się nie zmęczysz. Głównie jest to zasługa ogromnych i wygodnych foteli, dużej przestrzeni dla kierowcy i ciszy wewnątrz. Auto ma kopnięcie - bez problemu wyprzedzisz wszystkie zawalidrogi.
4,7
~Darek
Mercedes Klasa S W140
Sedan 3.2 SE,SEL 231KM 170kW
Wsiadasz zamykasz drzwi i jesteś w innym świecie. W świecie luksusu ,dekadencji ,przepychu. Mimo upływu 23 lat,wszystko działa ,siedzenia skórzane jak z fabryki . Jedziesz i tylko słychać pomruki silnika ,nic nie skrzypi ,puka ,świszczy. Ogromny Mercedes (521cm) w którym się zakochujesz od pierwszej chwili ,samochód ponadczasowy ,dla ludzi którzy szukają tego czegoś , co wprawia w niekończący uśmiech i zachwyt podczas jazdy. Nie można tego samochodu porównać do innego , bo nie ma dla niego podobnego konkurenta. Jak pisano o Mercedesie ?Olbrzym, którego nauczono tańczyć na paluszkach? / Polecam oglądnąć historię powstania tego mercedesa na PLANETE dostępny jest na YouTube
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa S W140
11,3 – 18,1
l/100 km
10,9 – 13,7
l/100 km
13,0 – 35,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

19,0
Mercedes Klasa S W140
Sedan 3.0 Turbo-D 177KM 130kW
Witam wszystkich wyznawców mercedesów. Sam jakiś czas temu uległem tej propagandzie. Chciałem kupić stary niezawodny samochód. Padło na w140 3.0D. Szukałem znalazłem zakupiłem jeden z droższych jakie wówczas były wystawione. Wydałem prawie 30 tyś. Serwis startowy po przegladzie w warsztacie wyniósł prawie 8 tyś. Troszkę mnie to już zniesmaczyło, gdyż sprzedający twierdził ze stan idealny. Ale ok, prestiż kosztuje, pomyślałem zainwestuje będę jeździł bezawaryjnie. Po przejechaniu ok 3 tyś km,samochód stracił moc, byłem kilkaset km od domu, w końcu staną na autostradzie. Laweta do domu, 6tys zl. naprawa układu wtryskowego i inne pierdół kolejne 7 tyś. Później jeździłem prawie pół roku, wierzyłem że wszystko co mogło się zepsuć jest już naprawione. I w drodze na wakacje w Słowacji samochód zaczął swiriwac z temperatura, i skrzynia zaczęła źle pracować zamulać. Po diagnostyce w lokalnym warsztacie okazało się że olej z skrzyni zmieszał się z płynem chłodniczym. Znów laweta do domu, zjebane wakacje, i okazało się że do wymiany zintegrowana chlodnica i co gorsza skrzynia do remontu, nie pomogło płukanie. Odpuściłem, sprzedałem za 8 tyś. Tak więc samochód którym zrobiłem ok. 3.5tys km kosztował mnie prawie 60 tyś, sprzedałem za 8. Nigdy więcej takich złomów. Niezawodne to one może były 20-30 latvtemu gdy miały kilka lat. Nikomu nie polecam, tym bardziej za tak chore ceny. Realnie to taki samochód 5, max 10 tyś.
19,0
Mercedes Klasa S W140
Sedan 3.0 Turbo-D 177KM 130kW
Witam wszystkich wyznawców mercedesów. Sam jakiś czas temu uległem tej propagandzie. Chciałem kupić stary niezawodny samochód. Padło na w140 3.0D. Szukałem znalazłem zakupiłem jeden z droższych jakie wówczas były wystawione. Wydałem prawie 30 tyś. Serwis startowy po przegladzie w warsztacie wyniósł prawie 8 tyś. Troszkę mnie to już zniesmaczyło, gdyż sprzedający twierdził ze stan idealny. Ale ok, prestiż kosztuje, pomyślałem zainwestuje będę jeździł bezawaryjnie. Po przejechaniu ok 3 tyś km,samochód stracił moc, byłem kilkaset km od domu, w końcu staną na autostradzie. Laweta do domu, 6tys zl. naprawa układu wtryskowego i inne pierdół kolejne 7 tyś. Później jeździłem prawie pół roku, wierzyłem że wszystko co mogło się zepsuć jest już naprawione. I w drodze na wakacje w Słowacji samochód zaczął swiriwac z temperatura, i skrzynia zaczęła źle pracować zamulać. Po diagnostyce w lokalnym warsztacie okazało się że olej z skrzyni zmieszał się z płynem chłodniczym. Znów laweta do domu, zjebane wakacje, i okazało się że do wymiany zintegrowana chlodnica i co gorsza skrzynia do remontu, nie pomogło płukanie. Odpuściłem, sprzedałem za 8 tyś. Tak więc samochód którym zrobiłem ok. 3.5tys km kosztował mnie prawie 60 tyś, sprzedałem za 8. Nigdy więcej takich złomów. Niezawodne to one może były 20-30 latvtemu gdy miały kilka lat. Nikomu nie polecam, tym bardziej za tak chore ceny. Realnie to taki samochód 5, max 10 tyś.
27,2
Mercedes Klasa S W140
Sedan 5.0 320KM 235kW
Zużycie paliwa z 10 zbiorników paliwa, kiedy to po zakupie testowałem samochód, później dałem sobie spokój by nie psuć sobie nastroju. Miałem samochód 3 lata, zrobiłem nim tylko ok 12 tyś km, gdyż większość czasu niestety stał po warsztatach. Przebieg niby udokumentowany 380tyś km (z DE), lecz wiek robi swoje. Począwszy od uszczelnień, przez elektrykę, elektronikę skończywszy na mechanice i pneumatyce - wszystko po kolei co jakiś czas się psuło. Tak więc jak dla mnie to rupieć jak każdy inny w tym wieku i marka nie ma tu wiele do znaczenia. Wiek robi swoje. Tak więc samochód do osób które jeżdżą bardzo mało i bardzo blisko (koszt holowania jest bardzo duży). Raczej nie polecam, to był mój pierwszy i ostatni samochód tego typu.
Mercedes Klasa S W140