Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa S W126 Sedan

Lata produkcji: 1979 – 1991
Segment: Auta luksusowe
Klasa S produkowana jest od roku 1972. To luksusowa limuzyna klasy wyższej (segment F) i jednocześnie flagowy model niemieckiej marki. To właśnie w tym momencie nazwa „Klasa S” oficjalnie znalazła się w nomenklaturze marki (używana była wcześniej w języku potocznym). Za protoplastów Klasy S uważane są serie „Ponton” (W180 i W128), „Fintail” (W111 i W112) oraz W108. W swojej segmencie Mercedes Klasa S jest najpopularniejszym samochodem na świecie – do dnia dzisiejszego sprzedano ponad 3 mln aut spośród dotychczasowych sześciu generacji modelu. Klasa S stała się także jedynym jak dotąd Mercedesem, który został nagrodzony tytułem Europejskiego Samochodu Roku (w roku 1974).
czytaj więcej
Powagosław
To jeden z tych wytworów ludzkich rąk, w przypadku których mnożenie komplementów i zachwytów to strata czasu. Bo Klasa S to klasa sama w sobie, absolut, który nie potrzebuje potwierdzenia. ~Powagosław
Luzacjusz
Tak, to pewnie najdoskonalsze auto świata. Pod każdym względem. Tak, jest wspaniałe. Ale ścieżka elegancji, którą zaczyna podążać Klasa S zdaje się prowadzić do miejsca z napisem Maybach. Tego tylko bizantyjskiego przepychu się trochę obawiam. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12,3 m
Promień skrętu 6,15 m
Długość 4995 mm
Szerokość 1820 mm
Wysokość 1436 mm
Rozstaw osi 2935 mm
Prześwit 140 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 477 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 979 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 704 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 943 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1432 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1468 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1328 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1416 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 550 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Wyciszenie

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

1,9
~tomek
Mercedes Klasa S W126
Sedan 5.6 SEL 300KM 221kW
Niby fajnie jeżdzi i wygląda ALE co do utrzymania tego auta jestem w szoku , myślałem że bmw jest drogie w utrzymaniu jednak w porównaniu do tego merca to pryszcz , ceny napraw i częsci zwalają z nóg , kompletne zawieszenie oryginalne 4500 zł :/ , nawet głupoty typu filtry są drogie jak cholera , oryginalny filtr powietrza 380 zł , poprostu szok , myśle że auto niejest warte takich kosztów utrzymania bo jest to zwykła limuzyna , ale za znaczek się płaci dużo jak widać. Co do spalania to benzyny zawsze mu mało , przy spokojnej jeżdzie najmniej spalił mi 13l a przy konkretnym butowaniu 27 l , założyłem lpg ale dalej gazu pali jak smok. blacharka też już się sypie widze , nadkola i progi. Niedługo sprzedam bo ostatnio auto wiecej stoi u mechanika niż jeżdzi , wiek robi swoje w tym aucie...
4,8
~t885631935@o2.pl
Mercedes Klasa S W126
Sedan 3.0 SE,SEL KAT. 180KM 132kW
Ten samochód ma tylko jedną wadę. Jest za duży, zbyt masywny. Czarny. W białej poleasingowej corolli ze śladami op nalepkach na drzwiach czułem się normalnie. Leszcz jak każdy inny. W w-126 jakoś czuję, że wszyscy patrzą. To nie złudzenie. Tu nie wywiniesz jakiegoś głupiego numeru i pozostaniesz niezauważony. Czujesz się jak w eleganckim garniturze. Dostojnie, odpowiedzialnie i płynnie. Ten samochód jest do sprzedania. W Warszawie. Nie piszę ceny, to nie bazar, ale niedrogo. Poniżej innych w-126. Piszcie na maila, jest w nim również numer telefonu. Dzwońcie. Żadnego mielenia kołami przy ruszaniu, czy wyścigów spod świateł. Można, ale w wykonaniu w-126 jest to co najmniej żenujące.
4,5
~Wojciech Zasadzinski
Mercedes Klasa S W126
Sedan 5.0 SE,SEL 245KM 180kW
Auto jest rewelacyjne, mam je pol roku, a juz sie zakochalem i nie chce zadnego innego. We wnetrzu panuje niesamowita atmosfera, polaczenie skory i prawdziwego drewna oraz klasycznego, skromnego designu. Auto nie narzuca sie swoja obacnoscia ani zadnymi gadzetami, jest po prostu w dyskretny sposob eleganckie. Daje radosc z prowadzenia przy kazdej predkosci, zarowno przy patrolowej jezdzie miejskiej, jak i szybkich przelotach autostrada. Budzi zaufanie swoja dojrzaloscia konstrukcyjna i jakoscia zastosowanych w nim rozwiazan. Ja w nim po prostu wypoczywam.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa S W126 Sedan
10,8 – 18,6
l/100 km
13,2 – 19,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Mercedes Klasa S W126
Sedan 2.6 SE KAT. 160KM 118kW
Witam ! Moja 190 1.8E pali więcej. Jasne ..., czuję to pod nogą ..., że jak depnę, to zrobi się 12 l/100 km (ale to na własne życzenie). Stwierdziłem, że nie trzeba, i tak szybciej do celu nie dojadę. Jadąc łagognie, analizując sytuację na drodze nie przepala więcej jak 9 l/100. Auto bez gazu, nie dawno sprowadzone, serwisowane w MB, Wszystkie czujniki chodzą korekt, KJ-TRONIK, JAK zegarek, Sonda Lambda, daje sygnał jak w książce. Stąd moje zadowolenie. Tym autem się jeżdzi, a nie jest się wożonym. Pozdrawiam KERMIT
21,8
Mercedes Klasa S W126
Sedan 4.2 SE,SEL 231KM 170kW
Potworny smok ale jaka frajda.Rzadko schodzi poniżej 20,jednak można się zakochać w tej bryczce.Dziennie musze nalać za jakieś 200zł.Polecam każdemu,super auto,wydatki spore,ale już nigdy taki model nie zostanie wyprodukowany,klasyka.Nie polecam montować GAZU,porażka.Te samochody nie służą do tego.Jak jesteś skuza kup sobie malucha.Bardzo dobrze sprawują się diesle.Posiadam w126 3.0 diesel w automacie czysty klekot bez turbiny.Osiągi żadne ale komfort jazdy super.Spalanie ok 10-12l.Potrzebujesz jakieś info dzwoń 695-914 908.PITER
19,9
Mercedes Klasa S W126
Sedan 3.0 SE,SEL KAT. 180KM 132kW
20 lpg po mieście, nie sprawdzałem na długich trasach, zresztą i tak naleam do pełna jak przejeżdżam obok shella. Wydaje mi się że jakbym nie kombinował, zawsze pali 20. W zasadzie przy pozostałych zaletach to drobiazg. Za to części są tanie i rzadko coś się kupuje. Klocki hamulcowe 130 zł komplet co pół roku. Pozostałe elementy, takie jak amortyzatory, pasek klinowy są solidne i można na długo o nich zapomnieć. Pasek ma ponad 2 metry, jest szeroki jak do spodni i kosztuje 180 zł. Alternator nowy 420 zł. Toż to nie opłaca się regenerować. Na jakięś piski i szmery z okolic silnika po jakinś czasie przestałem zwracać uwagę. Pierwsze dni po kupieniu tępo patrzyłem na silnik i zastanawiałem się czy się nie rozpadnie. Ponieważ jakoś się nie rozpadł, maskę otwieram przy okazji nalewania płynu do spryskiwacza. Wlew płynu powinien być gdzieś bardziej na wierzchu. Maska jest cholernie ciężka i długa. Co prawda nie wymaga ustawiania podpórki i po szarpnięciu sama leci do góry i tak zostaje, ale jakoś nie lubię szamotać się z tym kawałem blachy.
Mercedes Klasa S W126 Sedan