Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa M W163 Terenowy 2.3 (230) 150KM 110kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Średniej wielkości luksusowy SUV (segment I; grupa premium) produkowany w latach 1997-2014. Najpopularniejszy samochód Mercedesa w tej klasie (prawie 500 tys. sprzedanych egzemplarzy), pozycjonowany pomiędzy mniejszym modelem GLK oraz większą klasą GL, z którą był technicznie spokrewniony. Auto odniosło duży sukces nie tylko w Europie, ale, przede wszystkim, w USA, gdzie m.in. w 1998 roku wygrało plebiscyt North American Truck of the Year. W 2015 roku, wraz z modernizacją III generacji auta, Mercedes zmienił nazewnictwo swoich SUV-ów: Klasa M została zastąpiona modelem o nazwie GLE.
czytaj więcej
Powagosław
To samo, co w Klasie GL, tylko trochę inaczej, co nie znaczy, że gorzej. „Emka” jest mniejsza, dzięki czemu zyskuje na zgrabności i dynamice. Stylizacja jest nieco barokowa, ale w tym segmencie takie chwyty są jak najbardziej dozwolone. ~Powagosław
Luzacjusz
Żony piłkarzy, o ile tylko mają prawo jazdy, potrafią czytać, a ich mężowie nie przepuszczają wszystkich pieniędzy w kasynach, zapewne śnią o kupnie Klasy M. To ja już wolę koszmar z Freddym Kruegerem. Przynajmniej jest jakaś akcja i emocje. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2295 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 3700-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 90,9 x 88,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Całokształt

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,0
~Adam
Mercedes Klasa M W163
Terenowy 2.3 (230) 150KM 110kW
Bardzo fajny samochód. Wygodny i pomimo gabarytów łatwy w prowadzeniu. Naczytałem się, że 2,3 odpada, bo "nie jedzie". W rzeczywistości ML, to wielkie, miękkie auto, które ze sportem nic wspólnego nie ma. Tu się liczy komfort i bezpieczeństwo, a tego nie brakuje. Przesiadłem się z VW 1,9 tdi i jak dla mnie, osiągi bardzo podobne i do codziennej jazdy wystarczające. konstrukcja prosta i przy tym silniku mnóstwo miejsca w komorze. Sinik wzdłużny, więc i wymiana sprzęgła ( częsta w 4x4 ) nie będzie traumą. Drogich "min" nie ma. Nawet wymiana silnika, czy skrzyni ( na używkę ), tańsza niż w innych suvach wymiana pompowtrysków. Za te pieniądze nie ma się nad czym zastanawiać, ale celujcie w egzemplarze z zagranicy. Krajowe druciarstwo odpuśćcie.
4,3
~Adam
Mercedes Klasa M W163
Terenowy 2.3 (230) 150KM 110kW
Dla mnie priorytetem jest bezpieczeństwo i komfort, które ten samochód zapewnia w stu procentach. Czterocylindrowy silnik, manualna skrzynia i zwykłe - niepneumatyczne zawieszenie zapewniają niskie koszty eksploatacji i serwisowania. Co się zaś tyczy dynamiki, to jest porównywalna z volkswagenowskim 1,9 tdi, więc jak dla mnie w zupełności wystarcza. W prowadzeniu o wiele zgrabniejszy niż w okazałym wyglądzie. Za koszt np. regeneracji pompy w Pajero 3,2 Di, w ML230 wymienicie pół samochodu, więc nie ma się już nad czym zastanawiać.
4,4
~Bachus
Mercedes Klasa M W163
Terenowy 2.3 (230) 150KM 110kW
Samochód przjemny dla oka i do eksploatacji. Niezawodny i tani w użytkowaniu. Naprawdę niezłe połaczenie auta terenowego i osobowego. Ma w sobie niezły kompromis bo z jednej strony nieźle daje radę w terenie a z drugiej strony podczas prowadzenia ma cechy osobówki. Trzyma się drogi i na autostradzie nie męczy. Jest naprawdę wygodny i cichy a do tego praktyczny. Z wad można wymienić tendencję do korozji i małą moc.
Układ hamulcowy
  • Mercedes Klasa M W163 Terenowy 4.0 V8 (400 CDI) 250KM 184kW 2001-2005
  • układ hamulcowy
Mam problem z hamulcami w ML-u. Otóż hamulec czasami łapie (zaczyna hamować) tuż przy samym dole czyli przy pełnym wciśnięciu, a czasami ok. w połowie. Najbardziej to widać w korkach gdy wciskam pedał, reaguje prawie przy max wciśnięciu, odpuszczam i po chwili znowu naciskam. Wtedy już łapie od połowy jak by się napompowało. Nie miałem jeszcze na szczęście przypadku kiedy hamulce wcale by nie zareagowały ale jest to denerwujące i nie wiem czego mogę się po tym spodziewać. Proszę o pomoc. Pozdrawiam :)
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Światła drogowe
  • Mercedes Klasa M W163 Terenowy 4.0 V8 (400 CDI) 250KM 184kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Mam problem ze światłami drogowymi w moim mercedesie, chodzi o to że światła same mrugają. Najczęściej problem występuje o zmroku zaraz po odpaleniu, wtedy włączam długie i czekam ok. 1 minute, po tym czasie problem zwykle ustępuje ale nie zawsze. To jest bardzo denerwujące jak jadę spokojnie za kimś i nagle auto samo zaczyna mu mrugać długimi. To auto ma swoje humory raz jest dobrze a raz nie da się tego opanować. Mrugnięcia nie występują regularnie tzn np zapalą się na 2 sekundy zgasną na moment potem znów się zapalą... Strasznie denerwujące Chciałbym wiedzieć co jest przyczyną tej usterki i ile mniej więcej kosztowała by naprawa. Z góry dzięki ;)
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Funkcja LIM.
  • Mercedes Klasa M W163 Terenowy 4.0 V8 (400 CDI) 250KM 184kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Witam! Na panelu tempomatu jest funkcja lim. Jak ją włączę na desce rozdzielczej pokazuje się pomarańczowa kontrolka z napisem LIM. Wiecie może co to znaczy? Druga sprawa czy wiecie może jak działa Parktronic w Mercedesie ML 400CDI? Bo jakoś mi nie działa lub źle go obsługuje :(. Po trzecie nie mogę wyczaić włączenie/wyłączenia blokady mostu. Znaczy mija mi kontrolka blokady mostu przy odpalaniu i gdzieś po minucie gaśnie. To znaczy, że jest włączona czy wyłączona? Proszę o pomoc. :) Pytania dotyczą MErcedesa ML 400CDI 2002r.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Mercedes Klasa M W163 Terenowy