Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W213 Kombi Plug-in Facelifting 2.0 E300de 306KM 225kW 2020-2023

Lata produkcji: 2020 – 2023
Segment: Wyższa klasa średnia
Piąta generacja Mercedesa Klasy S pojawiła się na rynku w roku 2015. Stylistycznie model ten, jak nigdy wcześniej, jest spokrewniony zarówno z flagową, większą Klasą S (model W222), jak również z mniejszą Klasą C (W205), co jest rezultatem unifikacji designu, który niemiecka marka zdecydowała się przeprowadzić. Mercedes Klasa E W213 został zaprojektowany przez Roberta Lesnika. Tak jak poprzednik, W213 zbudowany został na tej samej platformie podłogowej co mniejsza Klasa C – jest to modularna platforma MRA (stosowana w skróconym wariancie w Klasie C W205). Model reklamowany jest przez producenta jako najbardziej technologicznie zaawansowany samochód w historii marki – jest owocem ponad 4 lat pracy.
czytaj więcej
Powagosław

Nie tylko zachwycająco piękny, ale i (ponoć) inteligentny samochód, ze swoimi komputerowymi asystentami jazdy swoisty pomost pomiędzy autem samosterującym i tradycyjnym. Nie wiem tylko, czy ujednolicenie stylistyczne z Klasą C to na pewno najlepszym pomysł.

~Powagosław
Luzacjusz

Klasa E nigdy nie wyglądała lepiej niż dziś. Może po faceliftingu poprzedniej generacji. Ale generalnie ten samochód nigdy nie wygrywał jakimś porywającym designem, a teraz już tak. Strach się bać.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 do 2023 roku
Pojemność skokowa 1950 cm3
Typ silnika hybrydowy diesel plug-in
Moc silnika 306 KM (225 kW)
Maksymalny moment obrotowy 700 Nm
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 9
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4MATIC
Liczba stopni 9
System start&stop Dostępny
Åšrednie spalanie dla Mercedes Klasa E W213 Kombi Plug-in Facelifting 2.0 E300de 306KM 225kW 2020-2023
4,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

3,0
Mercedes Klasa E W213
Kombi Plug-in Facelifting 2.0 E300de 306KM 225kW
Srednia z 1000km (od resetu) to: 1,8L/100km ON oraz 11kWh/100km. Przy bardzo oszczednej jezdzie. Generalnie do wynikow z tabeli trzeba doliczyc od 8 do 15kWh pradu (koszt w zaleznosci skad czerpiemy: z domowego gniazdka to ok. 1PLN, z PV moze byc nawet zero, z ladowarki publicznej 7kW ok. 2PLN/kW). W trasie spali tyle co zwykly diesel, czyli ok. 5-6/100km przy jezdzie 120-150kmh. W moim przypadku trasa dom - biuro to ok 35km. Z tego pierwsze 12km to male miasto i drogi gminne. 100% jazdy na pradzie. Potem ok. 10km droga ekspresowa, 120-130kmh, jazda w trybie oszczedzania baterii, czyli 100% na ON. Ostanie 13km to warszawski korek, 100% na pradzie. Z takiej jazdy srednia jest 1.5-2 litry ON/100km oraz 13kWh/100km. Koszt przejechania 100km: 1.5L ON = 9PLN, 13kWh = 13PLN, total ok. 22PLN za 100km. Przy swiadomym korzystaniu z systemu hybrydowego i oszczednej jezdzie. Warto zaznaczyc, iz to auto sprawdzi sie tylko przy nastepujacych warunkach: mozliwosc ladowania w miejscu zamieszkania, idealnie gdyby miec PV a dachu z magazynem energii. Mozliwosc doladowania w pracy. Przewaga jazdy w miescie lub dojazdy do miasta. Sporadycznie dlugie trasy. Nie sprawdzi sie jezeli nie bedzie regularnie doladowywany oraz w przypadku osob jezdzacych glownie w trasy.
6,0
Mercedes Klasa E W213
Kombi Plug-in Facelifting 2.0 E300de 306KM 225kW
Auto wynajęte na delegacji, warunki: głównie miasto, świeży śnieg. Tryb: sportowy, ESP wyłączone, tylny napęd wykorzystany. Prądu prawie nie używałem, choć faktycznie dało radę kawałek przejechać na zerowym spalaniu.

Usterki Mercedes Klasa E W213

Liczba wpisów: 21
ACTIVE BREAK ASSIST - Radar odległości i system automatycznego hamowania
  • Mercedes Klasa E W213 Kombi 3.0 350d 258KM 190kW 2016-2019
  • inne
  • 40 tys. km
Zdarzyło się kilka razy, że podczas jazdy wyświetlił się komunikat - DISTANCE WARNING. System aktywnego hamowania był załączony. Wszystko byłoby normalne gdyby nie to, że że komunikat wyświetlił się podczas wjeżdżania pod wiadukt. Ten raz komunikat zignorowałem i dalej jeździłem. Po jakimś czasie wjeżdżając pod inny wiadukt komunikat wyświetlił się ponownie, ale tym razem auto mocno przyhamowało. Na tyle mocno, że gdyby za mną ktoś jechał mogłoby to doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji. Tym razem z poziomu menu dostępnego dla kierowcy system ASYSTENT HAMOWANIA został odhaczony jako nieaktywny. O dziwo za jakiś czas, pod tym samym wiaduktem układ ponownie zadziałał. Uaktywnił się komunikat na ekranie, dźwiękowy oraz krótkie przyhamowanie auta. Przyznam, że takie jeżdżenie z nieplanowanym przyhamowaniem jest niebezpieczne, bo nigdy nie wiem jak mocno auto uaktywni system następnym razem. Do tej pory system uaktywnił się 3x i zawsze pod tymi samymi wiaduktami. Chyba zmienię trasę do domu :)))). Póki co planuję zaczerpnąć wiedzy w serwisie. A może ktoś miał taki przypadek?
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Oświetlenie Ambiente nie działa
  • Mercedes Klasa E W213 All-Terrain 2.0 220d 194KM 143kW 2017-2020
  • wnÄ™trze
  • 164 tys. km
Witam z dnia na dzień przestało działać oświetlenie Ambiente ,bezpieczniki sprawdzone ,moduł sterowania wymieniony i dalej nic ,nadmiernie że przy ustawianiu pokrętłem jasności wszystko wraca do zera ,pomocy
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Nie otwiera się klapa wlewu paliwa,nie otwiera się bagażnik,brak świateł tylnich,kierunkowskazy itp, nie wysuwa się kamera
  • Mercedes Klasa E W213 Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW 2016-2020
  • instalacja elektryczna
  • 48 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Po zatankowaniu samochodu odpaliłem auto po czym wyświetliły mi się kontrolki z awaria świateł, układu ad blue, awaria znaku stop,kierunkowskazu. Nie mogę otworzyć klapy bagażnika,nie otwiera się klapa wlewu paliwa,oraz nie wysuwa się kamera. 10 dni temu skończyła mi się gwarancja auta
Mercedes Klasa E W213 Kombi Plug-in Facelifting