Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W212 Kombi 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW 2009-2012

Lata produkcji: 2009 – 2012
Segment: Wyższa klasa średnia

Taki samochód z dieslem pod maską jest dobrą inwestycją – zakup się zwróci. Najsłabszą wersję lepiej sobie odpuścić, ale 220CDI o mocy 170KM jest w sam raz - dzięki niej auto staje się naprawdę dynamiczne i oszczędne. Jeśli jesteście w stanie wyłożyć jeszcze więcej, to są też wersje 250CDI, 300CDI oraz 350CDI o mocach 204, 231 i 252KM. Wśród jednostek benzynowych ta najtańsza jest doładowana i oferuje 184KM. Góra 9l/100km i trochę ponad 8 sekund do 100km/h wystarczą do codziennej jazdy. W razie czego są też mocniejsze motory – oferują od 204KM do 408KM w E500. Również tutaj nie mogło zabraknąć wersji AMG. Możecie ją mieć za blisko pół miliona złotych, ale dla 558KM warto – przynajmniej w teorii.

czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1800-4600 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Ergonomia + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Adam Mrozowski
Mercedes Klasa E W212
Kombi 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW
Świetny samochód. Dużo miejsca w środku, wielki bagażnik, prawie 700 litrów. Wygodny w trasie i bardzo szybki. Samochód kupiłem z roku 2010 z przebiegiem 200 tys. Wiadomym jest że przy takim przebiegu i wieku zawsze coś może wymagać wymiany lub naprawy. W chwili obecnej, 1.5 roku eksploatacji, przejechałem 25 tys kilometrów i oto koszty jakie poniosłem. Po zakupie : rozrząd kompletny wraz z robocizną - 5,5 tys pln, wymiana oleju w silniku, skrzyni biegów, tylnym moście, sprawdzenie i nabicie klimy, wymiana płynu hamulcowego - 2,2 tys pln, nowe opony całoroczne- 1,5 tys pln. Po 4 miesiącach : nowy alternator, kupno i wymiana za granicą - 560 euro. Spalanie w mieście to 11 litrów/100 km, jak stoję w korkach, komputer potrafi pokazać 14 litrów/100 km. Teasa 900 km - 8,5 litra/100 km. W czasie pierwszego roku eksploatacji pojawiły się wycieki oleju z uszczelnień turbiny i uszczelnień filtra oleju. Pękła magistrala chłodzenia, cały płyn chłodniczy wywaliło na zewnątrz samochód unieruchomiony. Laweta, warsztat, wymiana magistrali chłodzenia + uszczelka pod wymiennikiem ciepła przy filtrze oleju, wymiana uszczelnień oleju turbiny - 760 euro (warsztat w holandii). Serwis po roku eksploatacji i przejechanych 17 tys km : olej w silniku + filtr + uszczelnienia podstawy filtra oleju ( w moim silniku podstawa filtra zintegrowana jest z wymiennikiem ciepła oleju), wymiana poduszek silnika i skrzyni biegów, nowy termostat, filtr kabinowy przeciwpyłkowy, robocizna - 4 tys pln. Mercedesa serwisuję w warsztacie zajmującym się naprawą i serwisem samochodów tylko marki mercedes, roboczo godzina kosztuje 330 pln brutto. Właściciel warsztatu stwierdził że wózek tylny jest skorodowany i nadaje się do wymiany, załatwił darmową wymianę w ASO. Naprawa i wymiana wózka tylnego odbyła się w 100% na koszt Mercedesa, przy odbiorze auta dostałem jedynie małą fakturkę w kwocie 2.2 tys pln za wymianę tylnych wachaczy i wymianę oleju w tylnym moście. W przyszłym roku planuję serwis z wymianą tarcz i klocków hamulcowych, regenerację tylnego mostu (już słychać łożysko na wałku atakującym, przy dodanu gazu). Będę zadowolony jak zamknę koszty w kwocie 6 tys pln. Ogólnie aby jeździć mercedesem trzeba liczyć się z kosztami serwisu bo sam zakup samochodu to kropla w morzu kosztów. Ale nie żałuję decyzji o kupnie. Następny samochód jaki kupię - Mercedes klasa E w nowszym modelu
5,0
~Paweł
Mercedes Klasa E W212
Kombi 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW
Super samochód Bardzo wygodny i mało pali, poniżej 10 l w dużym mieście Automat chodzi jak marzenie, pięknie i lekko zmienia biegi. Cichutki i dynamiczny samochód Mialem wcześniej Audi A6 B6 z 2007 roku, jeździłem nim miedzy 107 a 215 ts. km, palił olej ok. 2 l na 5.000 km, ten nie bierze nic. Jestem z tego auta bardzo zadowolony i śmiało mogę go każdemu polecić Ja pracuje na budowie, często wożę długie elementy, super sie do tego nadaje.
4,9
~Piotr
Mercedes Klasa E W212
Kombi 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW
Komfortowe i przestrzenne kombi, ktorym nie ma wstydu zaparkować pod teatrem.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W212 Kombi 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW 2009-2012
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Mercedes Klasa E W212
Kombi 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW
TRAGEDIA! ale nie auto a polskie paliwa. Jeżdżąc po Niemczech w trybie miejskim ciężko było aby auto spalało więcej niż 10l. Maksymalne średnie spalanie przez ok tydzień jazdy 80% miasto (Dortmund) 20 % poza i ostro "deptając" wyszło 10,1 - Czyli tyle ile podaje producent. Na autostradzie tempomat na 170 (gdy jadę do kraju lub do /Niemiec) 8,7-8,9. Szlak mnie trafia jak muszę tankować to ****** z orlenowskiej rafinerii. Mam wrażenie że lepsze są paliwa z LUKOIL lub Statoil, ale chyba dlatego że biorą paliwa z LOTOSU. Na koniec jedna uwaga jeżeli ktoś w raporcie podaje spalanie tego auta poniżej 7 to chyba nigdy takim autem nie jechał, nie mówię już o fantastach którym pojawia się 6 z przodu przy spalaniu. Podsumowując Mercedesik pali tyle ile podaje producent szkoda że nie na polskim gównianym paliwie :-(((((
9,5
Mercedes Klasa E W212
Kombi 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW
Nie jest mistrzem oszczędności ale nadrabia kulturą pracy i komfortem
9,5
Mercedes Klasa E W212
Kombi 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW
Ciężko piasać że to mistrz oszczędności. No ale to było wiadomo już przed zakupem.
Mercedes Klasa E W212 Kombi