Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W212 Kombi

Lata produkcji: 2009 – 2012
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowana w latach 2009-2016 czwarta generacja Mercedesa Klasy E. Jej pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany w roku 2008, prototyp noszący nazwę Concept FASCINATION. Linia produkcyjnej wersji Klasy S W212 nawiązywała również do flagowej Klasy S, z którą (tak jak z Klasą C) model miał wspólne elementy stylistyki wnętrza, a także kilka technicznych rozwiązań (zbudowany został na tej samej platformie podłogowej co Klasa C W204). Mercedes Klasa E IV zaprojektowany został przez Thomasa Stopkę. Model przeszedł facelifting według projektu Michaela Freia w roku 2013, który był wyjątkowo drogi – kosztował niemieckiego producenta aż miliard euro.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,2 m
Długość 4895 mm
Szerokość 1854 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2071 mm
Wysokość 1512 mm
Rozstaw osi 2874 mm
Rozstaw kół - przód 1585 mm
Rozstaw kół - tył 1604 mm
Zwis przedni 841 mm
Zwis tylny 1180 mm
Prześwit 135 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 491 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1056 mm
Długość siedziska przedniego 540 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 714 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1012 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 327 mm
Długość siedziska tylnego 498 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1490 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1505 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1467 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1446 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1950 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 695 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1070 mm
Wysokość bagażnika 836 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1197 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1825 mm
Wysokość progu załadowczego 572 mm
Drzwi tylne - wysokość 771 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

5,0
~Adam Mrozowski
Mercedes Klasa E W212
Kombi 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW
Świetny samochód. Dużo miejsca w środku, wielki bagażnik, prawie 700 litrów. Wygodny w trasie i bardzo szybki. Samochód kupiłem z roku 2010 z przebiegiem 200 tys. Wiadomym jest że przy takim przebiegu i wieku zawsze coś może wymagać wymiany lub naprawy. W chwili obecnej, 1.5 roku eksploatacji, przejechałem 25 tys kilometrów i oto koszty jakie poniosłem. Po zakupie : rozrząd kompletny wraz z robocizną - 5,5 tys pln, wymiana oleju w silniku, skrzyni biegów, tylnym moście, sprawdzenie i nabicie klimy, wymiana płynu hamulcowego - 2,2 tys pln, nowe opony całoroczne- 1,5 tys pln. Po 4 miesiącach : nowy alternator, kupno i wymiana za granicą - 560 euro. Spalanie w mieście to 11 litrów/100 km, jak stoję w korkach, komputer potrafi pokazać 14 litrów/100 km. Teasa 900 km - 8,5 litra/100 km. W czasie pierwszego roku eksploatacji pojawiły się wycieki oleju z uszczelnień turbiny i uszczelnień filtra oleju. Pękła magistrala chłodzenia, cały płyn chłodniczy wywaliło na zewnątrz samochód unieruchomiony. Laweta, warsztat, wymiana magistrali chłodzenia + uszczelka pod wymiennikiem ciepła przy filtrze oleju, wymiana uszczelnień oleju turbiny - 760 euro (warsztat w holandii). Serwis po roku eksploatacji i przejechanych 17 tys km : olej w silniku + filtr + uszczelnienia podstawy filtra oleju ( w moim silniku podstawa filtra zintegrowana jest z wymiennikiem ciepła oleju), wymiana poduszek silnika i skrzyni biegów, nowy termostat, filtr kabinowy przeciwpyłkowy, robocizna - 4 tys pln. Mercedesa serwisuję w warsztacie zajmującym się naprawą i serwisem samochodów tylko marki mercedes, roboczo godzina kosztuje 330 pln brutto. Właściciel warsztatu stwierdził że wózek tylny jest skorodowany i nadaje się do wymiany, załatwił darmową wymianę w ASO. Naprawa i wymiana wózka tylnego odbyła się w 100% na koszt Mercedesa, przy odbiorze auta dostałem jedynie małą fakturkę w kwocie 2.2 tys pln za wymianę tylnych wachaczy i wymianę oleju w tylnym moście. W przyszłym roku planuję serwis z wymianą tarcz i klocków hamulcowych, regenerację tylnego mostu (już słychać łożysko na wałku atakującym, przy dodanu gazu). Będę zadowolony jak zamknę koszty w kwocie 6 tys pln. Ogólnie aby jeździć mercedesem trzeba liczyć się z kosztami serwisu bo sam zakup samochodu to kropla w morzu kosztów. Ale nie żałuję decyzji o kupnie. Następny samochód jaki kupię - Mercedes klasa E w nowszym modelu
4,4
~Klops
Mercedes Klasa E W212
Kombi 350 CGI BlueEFFICIENCY 306KM 225kW
Pierwsze 5tys zrobione więc jakieś wnioski i przemyślenia już mam. Auto generalnie bardzo porządne i dobrze wykonane. Posiada cały szereg zalet i kilka wad, które nie pozwalają na uzyskanie maksymalnej oceny. Mimo wszystko porównując W212 do aut którymi miałem okazję jeździć - E60, E91 335i, Audi A6, Infiniti FX45 , Lexus GS oraz innych dużych kombi z segmentu niżej - Citroena C5, Renault Laguny, Peugeota 508 to auto wypada nieźle i z pewnością chwilę ze mną zostanie. Mój silnik to dokładnie 292 konny 350CGI ale nie widziałem tutaj takiego do wyboru.
4,8
~Piotr 33l.dolnośląskie
Mercedes Klasa E W212
Kombi 350 CDI BlueEFFICIENCY 231KM 170kW
Użytkowałem nowego Citroena C5 przez 4 lata.Było fajnie nic się nie psuło ale postanowiłem zmienić na auto,które spełni moje motoryzacyjne marzenia ale pozostanie autem praktycznym:-)Ten Mercedes daje takie połączenie.Jest wielki,pięknie wykończony,mega wygodny,szybki i stosunkowo oszczędny.4matic,airmatic i 7G tronic robią dobrą robotę!Ustawienia z komfortowych na sportowe dają dużą zmianę charakterystyki auta-w zależności od warunków drogowych można auto idealnie dostosować.Jest też tryb manualny,łopatkami przy kierownicy.Kiedyś myślałem że to super sprawa,teraz jakoś tego nie używam-bo po co:-)Znakomita opcja to wielokonturowe aktywne fotele które w zależności od kierunku działania siły odśrodkowej dopompowują odpowiednie boczki zapewniając że płaski wygodny fotel działa jak kubełek na krętej drodze.Mistrzostwo!
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W212 Kombi
8,7 – 13,2
l/100 km
6,1 – 9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Mercedes Klasa E W212
Kombi 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW
TRAGEDIA! ale nie auto a polskie paliwa. Jeżdżąc po Niemczech w trybie miejskim ciężko było aby auto spalało więcej niż 10l. Maksymalne średnie spalanie przez ok tydzień jazdy 80% miasto (Dortmund) 20 % poza i ostro "deptając" wyszło 10,1 - Czyli tyle ile podaje producent. Na autostradzie tempomat na 170 (gdy jadę do kraju lub do /Niemiec) 8,7-8,9. Szlak mnie trafia jak muszę tankować to ****** z orlenowskiej rafinerii. Mam wrażenie że lepsze są paliwa z LUKOIL lub Statoil, ale chyba dlatego że biorą paliwa z LOTOSU. Na koniec jedna uwaga jeżeli ktoś w raporcie podaje spalanie tego auta poniżej 7 to chyba nigdy takim autem nie jechał, nie mówię już o fantastach którym pojawia się 6 z przodu przy spalaniu. Podsumowując Mercedesik pali tyle ile podaje producent szkoda że nie na polskim gównianym paliwie :-(((((
9,5
Mercedes Klasa E W212
Kombi 350 CDI BlueEFFICIENCY 265KM 195kW
Niestety 2 tony masy ma apetyt na paliwo. Na trasach do ok. 30km (temp. powietrza ok. 10 stopni) pali 10,5 do 11,5 l/100km. Na trasie powyżej 60km spalanie spada do 8,2, jeżeli z tego 30% w mieście to 8,7. Nie jest to auto na krótkie trasy. Na krótkie trsy mam drugi samochód benzynowy (A klasę). Ceny części jak to się można spodziewać niemałe, jak również serwisu. Nie jest to na pewno auto tanie w tym względzie. Ale póki co nic się nie psuje. Liczę na to, że chociaż niezawodność będzie na przyzwotym poziomie.
9,7
Mercedes Klasa E W212
Kombi 250 CDI BlueEFFICIENCY 204KM 150kW
Witam posiadam takiego Mercedesa w kombi napędzie na cztery koła wiesz że głównie po mieście czasami jakieś trasy na tempomacie na trasie 1000 km 7 litrów spalania po mieście w godzinach szczytu 12 Poza 10 teraz Zrobiło się trochę chłodniej ale mniej nigdy nie udało wycisnąć i nie jeżdżę bardzo dynamicznie choć często lubię przycisnąć ale gdy Próbowałem jeździć super Eco mniej niż 9,5 mi się nie udało
Mercedes Klasa E W212 Kombi