Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W212

Lata produkcji: 2009 – 2016
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowana w latach 2009-2016 czwarta generacja Mercedesa Klasy E. Jej pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany w roku 2008, prototyp noszący nazwę Concept FASCINATION. Linia produkcyjnej wersji Klasy S W212 nawiązywała również do flagowej Klasy S, z którą (tak jak z Klasą C) model miał wspólne elementy stylistyki wnętrza, a także kilka technicznych rozwiązań (zbudowany został na tej samej platformie podłogowej co Klasa C W204). Mercedes Klasa E IV zaprojektowany został przez Thomasa Stopkę. Model przeszedł facelifting według projektu Michaela Freia w roku 2013, który był wyjątkowo drogi – kosztował niemieckiego producenta aż miliard euro.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Adam Mrozowski
Mercedes Klasa E W212
Kombi 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW
Świetny samochód. Dużo miejsca w środku, wielki bagażnik, prawie 700 litrów. Wygodny w trasie i bardzo szybki. Samochód kupiłem z roku 2010 z przebiegiem 200 tys. Wiadomym jest że przy takim przebiegu i wieku zawsze coś może wymagać wymiany lub naprawy. W chwili obecnej, 1.5 roku eksploatacji, przejechałem 25 tys kilometrów i oto koszty jakie poniosłem. Po zakupie : rozrząd kompletny wraz z robocizną - 5,5 tys pln, wymiana oleju w silniku, skrzyni biegów, tylnym moście, sprawdzenie i nabicie klimy, wymiana płynu hamulcowego - 2,2 tys pln, nowe opony całoroczne- 1,5 tys pln. Po 4 miesiącach : nowy alternator, kupno i wymiana za granicą - 560 euro. Spalanie w mieście to 11 litrów/100 km, jak stoję w korkach, komputer potrafi pokazać 14 litrów/100 km. Teasa 900 km - 8,5 litra/100 km. W czasie pierwszego roku eksploatacji pojawiły się wycieki oleju z uszczelnień turbiny i uszczelnień filtra oleju. Pękła magistrala chłodzenia, cały płyn chłodniczy wywaliło na zewnątrz samochód unieruchomiony. Laweta, warsztat, wymiana magistrali chłodzenia + uszczelka pod wymiennikiem ciepła przy filtrze oleju, wymiana uszczelnień oleju turbiny - 760 euro (warsztat w holandii). Serwis po roku eksploatacji i przejechanych 17 tys km : olej w silniku + filtr + uszczelnienia podstawy filtra oleju ( w moim silniku podstawa filtra zintegrowana jest z wymiennikiem ciepła oleju), wymiana poduszek silnika i skrzyni biegów, nowy termostat, filtr kabinowy przeciwpyłkowy, robocizna - 4 tys pln. Mercedesa serwisuję w warsztacie zajmującym się naprawą i serwisem samochodów tylko marki mercedes, roboczo godzina kosztuje 330 pln brutto. Właściciel warsztatu stwierdził że wózek tylny jest skorodowany i nadaje się do wymiany, załatwił darmową wymianę w ASO. Naprawa i wymiana wózka tylnego odbyła się w 100% na koszt Mercedesa, przy odbiorze auta dostałem jedynie małą fakturkę w kwocie 2.2 tys pln za wymianę tylnych wachaczy i wymianę oleju w tylnym moście. W przyszłym roku planuję serwis z wymianą tarcz i klocków hamulcowych, regenerację tylnego mostu (już słychać łożysko na wałku atakującym, przy dodanu gazu). Będę zadowolony jak zamknę koszty w kwocie 6 tys pln. Ogólnie aby jeździć mercedesem trzeba liczyć się z kosztami serwisu bo sam zakup samochodu to kropla w morzu kosztów. Ale nie żałuję decyzji o kupnie. Następny samochód jaki kupię - Mercedes klasa E w nowszym modelu
4,6
~Norbert
Mercedes Klasa E W212
Limuzyna Facelifting 200 CDI 136KM 100kW
Auto było marzeniem od dłuższego czasu, które w końcu udało się spełnić. Wcześniej posiadałem krótko wersje przedliftową ale był to egzemplarz zmęczony jak i jego wygląd, zwłaszcza wnętrza trącić już zaczyna myszką. Co innego polift do którego dojrzałem i uważam, że z zewnątrz jest piękny, zwłaszcza w białym lakierze, który uwydatnia jego śliczne opływowe linie i dynamiczne proporcje. Zarówno od przodu gdzie prezentuje sie nowocześnie i dynamicznie jak i od tyłu gdzie jest przysadzisty i solidny. Styliści odwalili mistrzowską robotę. Po lifcie to jest zupełnie inne auto, tak zewnątrz, w środku jak i podczas jazdy. Nie wiem czy to wina zużytych egzemplarzy poprzednich wersji ale tym jezdzi sie jak nowym, porządnym autem. Nawet w podstawowej wersji prezentuje sie nowocześnie, dzieki tym liniom i światłom LED, nie odstaje od najnowszych konstrukcji Mercedesa designersko. Za to wnętrze wizualnie uważam za najwiekszą wadę tego Sama konstrukcja auta jest bardzo solidna i nastawiona na komfort czy to podczas jazdy czy to podczas używania urządzeń pokładowych, wszystko działą przyjemnie, delikatnie, miękko ale też z wyczuwalną solidnością.
4,5
~Dominik
Mercedes Klasa E W212
Limuzyna 250 CGI BlueEFFICIENCY 204KM 150kW
Auto mimo lat nadal przyciąga wzrok. Pod względem lakierniczym jest idealne, silnik nie sprawia żadnych problemów od momentu kupna, skrzynia zmienia biegi prawidłowo. Pisząc recenzję posiadam auto od prawie 30 000km. Nie spotkała mnie żadna poważna awaria, zawieszenie mimo mojej jazdy w gorszych warunkach wymaga naprawy, wahacze przednie dolne. Spalanie od momentu kupna wynosi: w trasie średnio 8.2l/100km, w mieście ze względu na sporadyczne przygazówki 12.3l/100km. Szczerze polecam auto ze względu na jego niezawodności oraz ponadczasową linię,
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W212
4,0 – 18,0
l/100 km
5,8 – 10,1
l/100 km
19,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,5
Mercedes Klasa E W212
Limuzyna 500 388KM 285kW
Jeżdżąc w miarę spokojnie w trasie przy prędkości na tempomacie około 140-150 spalanie jest w granicach 10-11L. Jeśli często się wyprzedza to lekko wzrasta do 14L. Po mieście jeżdżąc normalnym tempem nie licząc korków przy dynamicznej jeździe jest w granicy 14L też, gdy korki wchodzą w grę i częste przyspieszanie potrafi wzrosnąć do ponad 20L. Średnie spalanie przez ostatnie 15tys przy jeździe w miarę dynamicznej i z przewagą trasy (80%) wynosi 12.4L. Tragedii nie ma biroąc uwagę to co oferuje to auto. Polecam serdecznie każdemu kto lubi RWD i Mercedesa, bo klasa jest naprawdę utrzymana w tym aucie. Zawieszenie Airmatic naprawdę robi robotę.
6,3
Mercedes Klasa E W212
Limuzyna Facelifting 200 BlueTEC 136KM 100kW
W trasie super. Jeśli jedziesz rozsądnie i depczesz jak wariat co chwilę to na pełnym baku zrobisz ponad 1200km. Nie mogę jedynie znaleźć informacji o pojemności baku paliwa. Niby powinno być 59 litrów ale u mnie na pewno jest więcej…
8,7
Mercedes Klasa E W212
Limuzyna 350 CDI BlueEFFICIENCY 231KM 170kW
średnia z 17800 km. 8,7 głównie miasto plus ok. 20 km trasy szybkiego ruchu pod warszawą. W trasie autostrada 140 km - 8,2l 120 km. trasa szybkiego ruchu ok. 8l. mój jest w napędzie 4matic. skrzynia C/S/M . Manualnej prawie nigdy nie używam. Trzeba dbać o olej. przy 286000 km wymieniłem podkładki pod wtryskami. poza tym normalna eksploatacja. tanio nie jest ale frajda z jazdy .... moment obrotowy robi robotę i komfort jazdy.
Mercedes Klasa E W212