Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W211 Kombi S211 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW 2005-2009

Lata produkcji: 2005 – 2009
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2009 roku
Pojemność skokowa 2987 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 224 KM (165 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 540 Nm przy 1600-2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 92 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 7
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4MATIC
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W211 Kombi S211 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW 2005-2009
9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW
Moc dość duża, ale spalanie w porównaniu do rzędówek też znacznie większe. W porównaniu z 2.7 CDI różnica odczuwalna minimum 3-4 litry (spodziewałem się 2 litrów). Niestety brak 2.7 CDI po lifcie. E320 ma super kopa w trasie, chociaż jak na polskie trasy wg. mnie 2.7 wystarczający (z zapasem). Spalanie po mieście bez korków 2.7: 5,5-7 litrów, 3.0: 8-11, korki minimalnie wpływają na na 2.7 (pół litra, litr), 3.0 już może wzrosnąć do 12-14 litrów przy ostrzejszej jeździe. Trasa 2.7: 4,4 do maks. 5 litrów (2 razy dłuższy czas jazdy), 3.0: 7,2-8,8 litra (raz udało się 6,8). Także minimum te 3 litry trzeba liczyć więcej, a dochodzi do 6 litrów, średnio ponad 4 litry więcej do E320. Podsumowując z 2.7 byłem bardziej zadowolony, może też był w lepszym stanie. V6 jednak rodzi koszty, a 2.7 też dawało dużo radości. (Silnik)
9,8
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW
Pali więcej niż odpowiednik przedliftowy. Producent deklaruje że poza miastem spali 5.9 litra. Nigdy nie udało mi się tyle osiągnąć pomimo płynnej jazdy z muskaniem pedału gazu. W zakorkowanym Wrocławiu przy normalnej jeździe spala 15/100. Przepisowa jazda autostradą - około 8 litrów, przepisowa jazda po autostradzie w Niemczech ponad 10 litrów na 100km. (Silnik)
9,7
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW
Miasto, oszczędnie ale sprawnie około 8,5 do 9,5 litra, trasa przy 120 km/h 7-7,5l, fajne jest to że nie ma dużej różnicy 120 a 140 , ogólnie ok, komfort, możliwości, jak na wagę i moc - tragedii nie ma. (Silnik)
W 211 350 B automat
  • Mercedes Klasa E W211
  • silnik
  • 190 tys. km
Cześć Jeżdżę Mercedesem E Klasa W 211 3,5 bezyna, od jakiegoś czasu mam następujące objawy, nie zależnie od tego, czy pracuje na benzynie czy na gazie, silnik po rozgrzaniu zaczyna nie równo pracować, jest duży problem z przyspieszaniem, gdy dodaje gazu autem szarpie, nie równo pracuję, przy każdej prędkości, zostały wymienione świece , brak poprawy, problem z upływem kilometrów tylko się pogłębił, komputer nie wskazuje żadnych błędów, czy ktoś miał taki problem?? Bardzo proszę o pomoc, Pozdrawiam Maciek
Problem rozwiązany
1 komentarz
silnik nie ma mocy
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 2.1 (200 CDI) 122KM 90kW 2002-2006
  • silnik
silnik po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu sie traci moc obroty tylko do 3000 na 1 biegu 3000 a 2,3,4 bieg 2000 5 do 3000. Po wyłączeniu samochodu jest ok ale gdy przejade kawałek a wszczegulności gdy zatrzymuje się na światłach w mieście włancza mu sie mulenie. Nadmieniam iż wymieniłem turbine i nic to nie dało. Na autostradzie gdy jade szybko i obroty są powyżej 3000 mode jecha dużo kilometrów. modół sterujący turbiną po prawej stronie została wymieniona cała turbina z modółem sterującym ale usterka nie znikła
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Gubi na chwilę moc podczas jazdy
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211
  • silnik
  • 466 tys. km
Podczas jazdy na chwilę gubi moc. Żadnych błędów nie wyświetla. Nie trzeba auta gasić tylko chwilę poczekać jadąc i za chwilę wszystko wracam do normy,do następnego razu i tak w kółko jadąc trasa prędkościami od 60-160…180.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Mercedes Klasa E W211 Kombi S211