Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W211 Kombi S211

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4850 mm
Szerokość 1822 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1990 mm
Wysokość 1496 mm
Rozstaw osi 2854 mm
Rozstaw kół - przód 1559 mm
Rozstaw kół - tył 1552 mm
Zwis przedni 831 mm
Zwis tylny 1165 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 511 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1006 mm
Długość siedziska przedniego 511 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 743 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 998 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 373 mm
Długość siedziska tylnego 506 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1454 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1454 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1432 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1432 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1950 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 690 l
Wysokość bagażnika 850 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1190 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1836 mm
Wysokość progu załadowczego 571 mm
Drzwi tylne - wysokość 762 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,6
~Sergio
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.2 4 Matic 224KM 165kW
Ja miałem egzemplarz pochodzący z rynku Japońskiego.Kupiony z przebiegiem 100 tys km.Auto jesli chodzi o pakowność i ergonomie nie do pobicia przez nowe Mercedesy.Jakość wykonania/materiały użyte do wykończenie wnętrza najwyzszej jakości.Silnikowo M112 ,czyli silnik idiotoodporny :) Komfort nie do przebicia ze wszystkich aut jakie miałem ,a troszke ich miałem :) Nie bałem sie tym autem jezdzić po Europie ,bo wiedziałem ze zawsze dojade(o dzisiejszych autach tak nie powiem).Przez okres 4 lat bez zadnej wiekszej awarii ,uniemozliwiajcej jazdę.Polecam kupywac nie zjezdzone/zgnite egzemplarze ,ktorych na polskim rynku juz nie ma :(
4,6
~Paweł
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 1.8 (200 Kompressor) 184KM 135kW
Posiadam auto od 7 lat. Przejechałem nim 150 tys km. Silnik 1.8 pracuje idealnie, cichy i moc zupełnie wystarczy do sprawnego wyprzedzania. Auto bezawaryjne, jeżdżę nim 10 razy w roku trasy Polska - Holandia I po Holandii. Jednakże szukać egzemplarzy za minimum 30 000zl ( 2022r) I tylko od 2006r. Wszystko poniżej 30 000 to skarbonki bez dna. Naprawdę auto prowadzi się cudownie i jest mega komfortowe. Żona ma e61 i niestety ale Mercedes jest znacznie lepszy. Lepiej się prowadzi i jest znacznie lepiej wyciszony. Dodatkowo jakość wykonana przepaść w stosunku do BMW.
3,4
~Grzegorz
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
Ogólnie samochód ładny, wygodny. Silnik i skrzynia biegów dobrze ze sobą współpracują, ale przy zimnym silniku pojawiają się lekkie opóźnienia po wciśnięciu gazu. Zawieszenie komfortowe, ale na standardowym ustawieniu mam wrażenie, że auto trochę za mocno buja w szybkich zakrętach (Airmatic z ADS). Do największych minusów zaliczyłbym drobne usterki elektryczne i mechaniczne. Łamiące się przewody osprzętu elektrycznego, problem z wycieraczką tylnej szyby, problem z zamkami drzwi przy niskich temperaturach. Problematyczny jest też sam Airmatic, ale to raczej kwestia kosztów. Jeśli kogoś stać na nowe części, to może pozbyć się problemu na parę lat. Denerwujące jest też to, że z każdą usterką elektryczną trzeba jechać na diagnozę komputerem dedykowanym dla Mercedesa (Star Diagnosis), aby mieć 100% pewności, że diagnoza będzie trafna. I z tego względu nie kupił bym już żadnego auta marki Mercedes-Benz wyprodukowanego po 1995 roku.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W211 Kombi S211
9,0 – 15,0
l/100 km
7,1 – 9,4
l/100 km
9,8 – 16,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,6
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.0 V6 (280) 231KM 170kW
Średnie zużycie PB95 przed montażem LPG 10,7l/100km. Aktualnie z instalacją STAG (butla we wnęce na koło 62l netto) na co dzień około 13,5l lpg/100km. Benzynowy silnik v6 M272 wymaga weryfikacji rozrządu (zależnie od rocznika będzie do wymiany kiedyś wałek balansowy, koła zmiennych faz rozrządu, bądź pękną ślizgi). Dodatkowo do wymiany będzie kolektor z klapkami wirowymi, trzeba zadbać o skrzynię automatyczną (olej z filtrem, wandler/sprzęgło hydrokinetyczne) i miechy tylnego zawieszenia (+ewentualnie kompresor). Po weryfikacji/ uporaniu się z powyższymi tematami, mamy spokój na lata i pozostaje cieszyć się komfortową jazdą ponadczasowym, obszernym kombi klasy wyższej (do 30k PLN praktycznie brak konkurencji oferującej aż tyle). Nie ma co się obawiać pompy SBC w przedliftach (wymiana gwarancyjna w ASO, bądź regeneracja za 1200 zł). W pakiecie EVO Sport trochę droższe, większe nawiercane tarcze przednie 330 mm (250-380 zł/szt) i opony w dwóch szerokościach przód/tył (18" 245/265). Irytuje jazda na tempomacie przy prędkościach 100-120km/h. Jadąc na 7 biegu pod każdą większą górkę jest 0/1 redukcja o 2 biegi, by utrzymać żądaną prędkość. Problem nie występuje jeżdżąc 140-160 km/h a generalnie do takiej jazdy Merolek jest przystosowany. Takich samochodów już nie będzie i pewnie dlatego dobrze trzymają swą wartość. Wiele osób zmienia na nowsze plastykowe pojazdy a potem żałuje i wraca do w211. Pozdrawiam serdecznie!
12,2
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 1.8 (200 Kompressor) 184KM 135kW
Witam przy ekonomicznej jeżdzie do 90 km/h spokojnie w 9 litrów gazu się zmieści , zaś w mieście 1,2,3, stop 12,stop 123stop to niestety to auto waży 1700kg i lato to 14 litrów na 100km zima nawet 16,5 litrów ,średnio spalanie oscyluje miasto trasa 11,5 litra gazu na 100km, oczywiście plus około 1litra benzyny w zależności od ilości uruchomień silnika na 100km, jak ktoś pisze że to spali 7 litrów na 100km to z góry na jałowym biegu ,co do awarii to jest to najlepsze jednostka , na 7 lat użytkowania bezawaryjnie śmiga , olej i tam takie inne jak klocki czy wycieraczki to przecież w każdym aucie , jeżdzę na 5w 50 motul sprawdza sie wyśmienicie , co 10tyś wymiana
7,0
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
Po ponad roku używania: w aucie zrobiony lock ul. Wbrew pozorom jeśli będzie niedomagał spalanie będzie wyższe i to nie tylko z powodu trzymania, ale i braku płynnego działania, zrobione między innymi pełna geometria zawieszenia, wymienione oleje, przegląd hamulców połączony z wymianą tarcz, klocków, i wymianą płynu hamulcowego, a także rozbiórka i czyszczenie zacisków hamulcowych , wymiana olejów na dobrej klasy środki smarne, i co bardzo ważne zmiana termostatu, na nowy. Spalanie w trasie przy oszczędnej jeździe to 4.5-5l czasem się da zejść poniżej. Nie to jednak nie błąd, tak wychodzi z realnego spalania i tankowania pod korek, przy szybszej ale płynnej jeździe do około 7-7.5l. średnie spalanie od przeprowadzenia w/w czynności serwisowych spadło z ponad 8.5l do okolo 6.8l jak dla mnie jest jak najbardziej ok. Nie opłaca się jeździć silnikami typu 1.9tdi spalą nie wiele mniej, no chyba że zaczynamy jeździć szybciej to wtedy różnica będzie się stanowczo powiększać, po za tym ten silnik jest niemal bezobslógowy, (łańcuch rozrządu), auto bardzo dobre z perspektywy czasu kupiłbym je jeszcze raz
W 211 350 B automat
  • Mercedes Klasa E W211
  • silnik
  • 190 tys. km
Cześć Jeżdżę Mercedesem E Klasa W 211 3,5 bezyna, od jakiegoś czasu mam następujące objawy, nie zależnie od tego, czy pracuje na benzynie czy na gazie, silnik po rozgrzaniu zaczyna nie równo pracować, jest duży problem z przyspieszaniem, gdy dodaje gazu autem szarpie, nie równo pracuję, przy każdej prędkości, zostały wymienione świece , brak poprawy, problem z upływem kilometrów tylko się pogłębił, komputer nie wskazuje żadnych błędów, czy ktoś miał taki problem?? Bardzo proszę o pomoc, Pozdrawiam Maciek
Problem rozwiązany
1 komentarz
silnik nie ma mocy
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 2.1 (200 CDI) 122KM 90kW 2002-2006
  • silnik
silnik po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu sie traci moc obroty tylko do 3000 na 1 biegu 3000 a 2,3,4 bieg 2000 5 do 3000. Po wyłączeniu samochodu jest ok ale gdy przejade kawałek a wszczegulności gdy zatrzymuje się na światłach w mieście włancza mu sie mulenie. Nadmieniam iż wymieniłem turbine i nic to nie dało. Na autostradzie gdy jade szybko i obroty są powyżej 3000 mode jecha dużo kilometrów. modół sterujący turbiną po prawej stronie została wymieniona cała turbina z modółem sterującym ale usterka nie znikła
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Gubi na chwilę moc podczas jazdy
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211
  • silnik
  • 466 tys. km
Podczas jazdy na chwilę gubi moc. Żadnych błędów nie wyświetla. Nie trzeba auta gasić tylko chwilę poczekać jadąc i za chwilę wszystko wracam do normy,do następnego razu i tak w kółko jadąc trasa prędkościami od 60-160…180.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Mercedes Klasa E W211 Kombi S211