Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W211

Lata produkcji: 2002 – 2009
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~MG
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 2.7 (270 CDI) 177KM 130kW
W211 2.7 kombi to bardzo dobre, rodzinne auto ale jednak nie idealne. Najpierw plusy: bardzo dobry komfort, ogromny bagażnik, nawet po dużym przebiegu materiały we wnętrzu dobrze znoszą trudy eksploatacji, znośne zużycie paliwa jak na te gabaryty i dynamikę. Prowadzenie przyjemne i naprawdę sprawia frajdę, bardzo dobra zwrotność. Ogólne poczucie solidności - nawet przy wysokim przebiegu. Na minus: ilość miejsca w kabinie jest duża ale na tle nowszych rywali nie błyszczy (inaczej niż bagażnik), utrudnione składanie siedzeń tylnego rzędu przez solidną roletę, mało schowków w kabinie, auto wymaga serwisu znającego się na marce bo niektóre rozwiązania są przykładem over-engieering-u, elektronika nie jest taka zła jak z opowieści ale wymaga np. dobrego akumulatora (agm), blachy są grube ale wiek robi swoje.
4,6
~Sergio
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.2 4 Matic 224KM 165kW
Ja miałem egzemplarz pochodzący z rynku Japońskiego.Kupiony z przebiegiem 100 tys km.Auto jesli chodzi o pakowność i ergonomie nie do pobicia przez nowe Mercedesy.Jakość wykonania/materiały użyte do wykończenie wnętrza najwyzszej jakości.Silnikowo M112 ,czyli silnik idiotoodporny :) Komfort nie do przebicia ze wszystkich aut jakie miałem ,a troszke ich miałem :) Nie bałem sie tym autem jezdzić po Europie ,bo wiedziałem ze zawsze dojade(o dzisiejszych autach tak nie powiem).Przez okres 4 lat bez zadnej wiekszej awarii ,uniemozliwiajcej jazdę.Polecam kupywac nie zjezdzone/zgnite egzemplarze ,ktorych na polskim rynku juz nie ma :(
3,6
~Kuki
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 5.0 V8 (500) 306KM 225kW
Wersja, którą miałem to brabus b11 performance. Jeśli chodzi o jazde to czysta przyjemność, przyspieszenie zadawalające 0-200 ok 20s, egzemplarz odblokowany rozpędza się do 303km/h. Spalanie świetne, airmatic bardzo fajnie przyjmuje nierówności i na tym koniec zalet auta. W211 to najbardziej awaryjne auto na Świecie... Pompa SBC (pomimo tego, że jest rewelacyjna w użytkowaniu) kosztuje 3500zł, zawieszenie w eksploatacji drogie, z uszczelek pokryw zaworów leje się olej średnio co 50 tys km, skrzynia bardzo delikatna (2 remonty skrzyni w ciagu 80 tys km)... Elektryka tragedia, złodzieje prądów, błędy, cewki, check engine
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W211
9,0 – 17,4
l/100 km
7,0 – 11,1
l/100 km
9,8 – 17,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 2.7 (270 CDI) 177KM 130kW
Auto i silnik mega uniwersalny. Przy średniej jeździe w stylu "dojazd do miasta 30km --- kręcenie się po mieście 40km ---- powrót do domu 30km" auto spala mi średnio 7.4L oleju napędowego, liczone z dystrybutora do pierwszego odbicia. Jazda normalna - ani butowanie od świateł do świateł, ale też nie ma zamulania - tak jak pozwalają warunki na drodze w godzinach szczytu. Rewelacyjny wynik jak na gabaryty tego auta i jego możliwości. Trasa 400 km z prędkościami rzędu 180-210kmh spalanie poniżej 10 litrów, dokładnie 9.6l zapakowani 3os + bagaże. Miło wspominam, jedyna niedogodność to rdza z której słyną stare mercedesy.
13,6
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.0 V6 (280) 231KM 170kW
Średnie zużycie PB95 przed montażem LPG 10,7l/100km. Aktualnie z instalacją STAG (butla we wnęce na koło 62l netto) na co dzień około 13,5l lpg/100km. Benzynowy silnik v6 M272 wymaga weryfikacji rozrządu (zależnie od rocznika będzie do wymiany kiedyś wałek balansowy, koła zmiennych faz rozrządu, bądź pękną ślizgi). Dodatkowo do wymiany będzie kolektor z klapkami wirowymi, trzeba zadbać o skrzynię automatyczną (olej z filtrem, wandler/sprzęgło hydrokinetyczne) i miechy tylnego zawieszenia (+ewentualnie kompresor). Po weryfikacji/ uporaniu się z powyższymi tematami, mamy spokój na lata i pozostaje cieszyć się komfortową jazdą ponadczasowym, obszernym kombi klasy wyższej (do 30k PLN praktycznie brak konkurencji oferującej aż tyle). Nie ma co się obawiać pompy SBC w przedliftach (wymiana gwarancyjna w ASO, bądź regeneracja za 1200 zł). W pakiecie EVO Sport trochę droższe, większe nawiercane tarcze przednie 330 mm (250-380 zł/szt) i opony w dwóch szerokościach przód/tył (18" 245/265). Irytuje jazda na tempomacie przy prędkościach 100-120km/h. Jadąc na 7 biegu pod każdą większą górkę jest 0/1 redukcja o 2 biegi, by utrzymać żądaną prędkość. Problem nie występuje jeżdżąc 140-160 km/h a generalnie do takiej jazdy Merolek jest przystosowany. Takich samochodów już nie będzie i pewnie dlatego dobrze trzymają swą wartość. Wiele osób zmienia na nowsze plastykowe pojazdy a potem żałuje i wraca do w211. Pozdrawiam serdecznie!
6,7
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 2.1 (200 CDI) 136KM 100kW
Użytkowany na co dzień, według realnego zużycia. Lany do pełna i uzupełniany do pełna wychodzi mi 7,9 litra. Realne zużycie przy jeździe mieszanej. Na trasie z tego co pamiętam udawało mi się schodzić poniżej 6 litrów.
Brak hamulca
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 1.8 (200 Kompressor) 184KM 135kW 2006-2009
  • układ hamulcowy
  • 122 tys. km
Auto posiadam 9 lat i przez ten czas zrobilem okolo 50 tys.km.Do tej pory nie mialem zadnych powazniejszych napraw za wyjatkiem wymiany weza gumowego odpowietrzajcego skrzynie korbowa.Wracalem z zakupow i na szczescie bylem juz blisko garazu i przy hamowaniu przed malym skrzyzowaniem zabraklo mi hamulca.Totalne zero hamowania.Dojechalem do garazu i nastepnego dnia auto zholowalem do stacji Mecedesa.Ustalono.ze padla druga bateria zasilajaca system BSC.Nowa Baterie zamontowano i wymieniono plyn hamulcowy.Naprawa 700 Euro/mieszkam w Niemczech.Do dzisiaj mysle o tym co wyprodukowal Mecedes,zadnej informacji o potrzebie wymiany baterii i jakie skutki mogly byc gdyby sie to stalo np. na autostradzie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
W 211 350 B automat
  • Mercedes Klasa E W211
  • silnik
  • 190 tys. km
Cześć Jeżdżę Mercedesem E Klasa W 211 3,5 bezyna, od jakiegoś czasu mam następujące objawy, nie zależnie od tego, czy pracuje na benzynie czy na gazie, silnik po rozgrzaniu zaczyna nie równo pracować, jest duży problem z przyspieszaniem, gdy dodaje gazu autem szarpie, nie równo pracuję, przy każdej prędkości, zostały wymienione świece , brak poprawy, problem z upływem kilometrów tylko się pogłębił, komputer nie wskazuje żadnych błędów, czy ktoś miał taki problem?? Bardzo proszę o pomoc, Pozdrawiam Maciek
Problem rozwiązany
1 komentarz
silnik nie ma mocy
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 2.1 (200 CDI) 122KM 90kW 2002-2006
  • silnik
silnik po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu sie traci moc obroty tylko do 3000 na 1 biegu 3000 a 2,3,4 bieg 2000 5 do 3000. Po wyłączeniu samochodu jest ok ale gdy przejade kawałek a wszczegulności gdy zatrzymuje się na światłach w mieście włancza mu sie mulenie. Nadmieniam iż wymieniłem turbine i nic to nie dało. Na autostradzie gdy jade szybko i obroty są powyżej 3000 mode jecha dużo kilometrów. modół sterujący turbiną po prawej stronie została wymieniona cała turbina z modółem sterującym ale usterka nie znikła
Problem rozwiązany
11 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 13
5,0
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 227 tys. km
użytkowana przez: 16 tys. km
Instalacja dobrana perfekcyjnie. Nie odczuwam zmiany z benzyny na gaz. Warsztat bardzo pomocny. Właściciel sam przyjął mój samochód i dobrał odpowiednią instalację tak abym w pełni cieszył się jazdą. Nie jest to moje pierwsze auto na gaz ale w tym przypadku był najlepiej zamontowany. Po montażu wymieniałem łańcuch rozrządu. Mechanik który mi to robił powiedział że jeszcze...
3,8
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 200 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Witam wszystkich.Slowem wstępu Mercedes w 211 3.2 V6 rok 2005.Załozona instalacja LPG Stag 4,reduktor do 300 KM,wstyskiwacze Baraccuda.Auto pracuje bardzo poprawnie,jezdzi,przyspiesza bez zarzutu,uwazam ze ten silnik M112 mercedesa nadaje się do współpracy z LPG-polecam.Co do ekonomicznośći...jazda po mieście to spalnie na poziomie 15-16 l,na trasie przy 120-140 km/h to...
4,5
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Ze swojej strony jak najbardziej polecam firmę Auto Mix. Zamontowałem instalację gazową do swojego Mercedesa półtorej roku temu i wszystko chodzi bez najmniejszych problemów. Po wyznaczonym czasie umówiłem się na przegląd instalacji i również wszystko poszło sprawnie i z bardzo miłą obsługą. Polecam
Mercedes Klasa E W211

Cenimy Twoją prywatność

Autocentrum.pl należy do grupy Wirtualna Polska Holding. Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.