Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W211

Lata produkcji: 2002 – 2009
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~mich_woz
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 1.8 (200 Kompressor) 184KM 135kW
Auto mimo lat jest nadal świetne, oferuję naprawdę wiele i nie ustępuje nowszym modelom, natomiast trzeba mieć gdzieś z tyłu głowy że jest to już niemal 20 letni, zaawansowany i swego czasu drogi samochód, więc przed potencjalnym zakupem warto obejrzeć auto kilka jak nie kilkanaście razy i wszystko dokładnie sprawdzić aby nie wpaść na "minę" i bezsensownie ładować worki pieniędzy, zamiast cieszyć się upragnioną gwiazdą. W moim przypadku wydawało się że trafiłem na piękna różę, no ale jak to z różą - ma pare kolców ;)
4,4
~MG
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 2.7 (270 CDI) 177KM 130kW
W211 2.7 kombi to bardzo dobre, rodzinne auto ale jednak nie idealne. Najpierw plusy: bardzo dobry komfort, ogromny bagażnik, nawet po dużym przebiegu materiały we wnętrzu dobrze znoszą trudy eksploatacji, znośne zużycie paliwa jak na te gabaryty i dynamikę. Prowadzenie przyjemne i naprawdę sprawia frajdę, bardzo dobra zwrotność. Ogólne poczucie solidności - nawet przy wysokim przebiegu. Na minus: ilość miejsca w kabinie jest duża ale na tle nowszych rywali nie błyszczy (inaczej niż bagażnik), utrudnione składanie siedzeń tylnego rzędu przez solidną roletę, mało schowków w kabinie, auto wymaga serwisu znającego się na marce bo niektóre rozwiązania są przykładem over-engieering-u, elektronika nie jest taka zła jak z opowieści ale wymaga np. dobrego akumulatora (agm), blachy są grube ale wiek robi swoje.
4,6
~Sergio
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.2 4 Matic 224KM 165kW
Ja miałem egzemplarz pochodzący z rynku Japońskiego.Kupiony z przebiegiem 100 tys km.Auto jesli chodzi o pakowność i ergonomie nie do pobicia przez nowe Mercedesy.Jakość wykonania/materiały użyte do wykończenie wnętrza najwyzszej jakości.Silnikowo M112 ,czyli silnik idiotoodporny :) Komfort nie do przebicia ze wszystkich aut jakie miałem ,a troszke ich miałem :) Nie bałem sie tym autem jezdzić po Europie ,bo wiedziałem ze zawsze dojade(o dzisiejszych autach tak nie powiem).Przez okres 4 lat bez zadnej wiekszej awarii ,uniemozliwiajcej jazdę.Polecam kupywac nie zjezdzone/zgnite egzemplarze ,ktorych na polskim rynku juz nie ma :(
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W211
9,0 – 17,4
l/100 km
7,0 – 11,1
l/100 km
9,8 – 17,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 2.7 (270 CDI) 177KM 130kW
Auto i silnik mega uniwersalny. Przy średniej jeździe w stylu "dojazd do miasta 30km --- kręcenie się po mieście 40km ---- powrót do domu 30km" auto spala mi średnio 7.4L oleju napędowego, liczone z dystrybutora do pierwszego odbicia. Jazda normalna - ani butowanie od świateł do świateł, ale też nie ma zamulania - tak jak pozwalają warunki na drodze w godzinach szczytu. Rewelacyjny wynik jak na gabaryty tego auta i jego możliwości. Trasa 400 km z prędkościami rzędu 180-210kmh spalanie poniżej 10 litrów, dokładnie 9.6l zapakowani 3os + bagaże. Miło wspominam, jedyna niedogodność to rdza z której słyną stare mercedesy.
13,6
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.0 V6 (280) 231KM 170kW
Średnie zużycie PB95 przed montażem LPG 10,7l/100km. Aktualnie z instalacją STAG (butla we wnęce na koło 62l netto) na co dzień około 13,5l lpg/100km. Benzynowy silnik v6 M272 wymaga weryfikacji rozrządu (zależnie od rocznika będzie do wymiany kiedyś wałek balansowy, koła zmiennych faz rozrządu, bądź pękną ślizgi). Dodatkowo do wymiany będzie kolektor z klapkami wirowymi, trzeba zadbać o skrzynię automatyczną (olej z filtrem, wandler/sprzęgło hydrokinetyczne) i miechy tylnego zawieszenia (+ewentualnie kompresor). Po weryfikacji/ uporaniu się z powyższymi tematami, mamy spokój na lata i pozostaje cieszyć się komfortową jazdą ponadczasowym, obszernym kombi klasy wyższej (do 30k PLN praktycznie brak konkurencji oferującej aż tyle). Nie ma co się obawiać pompy SBC w przedliftach (wymiana gwarancyjna w ASO, bądź regeneracja za 1200 zł). W pakiecie EVO Sport trochę droższe, większe nawiercane tarcze przednie 330 mm (250-380 zł/szt) i opony w dwóch szerokościach przód/tył (18" 245/265). Irytuje jazda na tempomacie przy prędkościach 100-120km/h. Jadąc na 7 biegu pod każdą większą górkę jest 0/1 redukcja o 2 biegi, by utrzymać żądaną prędkość. Problem nie występuje jeżdżąc 140-160 km/h a generalnie do takiej jazdy Merolek jest przystosowany. Takich samochodów już nie będzie i pewnie dlatego dobrze trzymają swą wartość. Wiele osób zmienia na nowsze plastykowe pojazdy a potem żałuje i wraca do w211. Pozdrawiam serdecznie!
6,7
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 2.1 (200 CDI) 136KM 100kW
Użytkowany na co dzień, według realnego zużycia. Lany do pełna i uzupełniany do pełna wychodzi mi 7,9 litra. Realne zużycie przy jeździe mieszanej. Na trasie z tego co pamiętam udawało mi się schodzić poniżej 6 litrów.
Brak hamulca
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 1.8 (200 Kompressor) 184KM 135kW 2006-2009
  • układ hamulcowy
  • 122 tys. km
Auto posiadam 9 lat i przez ten czas zrobilem okolo 50 tys.km.Do tej pory nie mialem zadnych powazniejszych napraw za wyjatkiem wymiany weza gumowego odpowietrzajcego skrzynie korbowa.Wracalem z zakupow i na szczescie bylem juz blisko garazu i przy hamowaniu przed malym skrzyzowaniem zabraklo mi hamulca.Totalne zero hamowania.Dojechalem do garazu i nastepnego dnia auto zholowalem do stacji Mecedesa.Ustalono.ze padla druga bateria zasilajaca system BSC.Nowa Baterie zamontowano i wymieniono plyn hamulcowy.Naprawa 700 Euro/mieszkam w Niemczech.Do dzisiaj mysle o tym co wyprodukowal Mecedes,zadnej informacji o potrzebie wymiany baterii i jakie skutki mogly byc gdyby sie to stalo np. na autostradzie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
W 211 350 B automat
  • Mercedes Klasa E W211
  • silnik
  • 190 tys. km
Cześć Jeżdżę Mercedesem E Klasa W 211 3,5 bezyna, od jakiegoś czasu mam następujące objawy, nie zależnie od tego, czy pracuje na benzynie czy na gazie, silnik po rozgrzaniu zaczyna nie równo pracować, jest duży problem z przyspieszaniem, gdy dodaje gazu autem szarpie, nie równo pracuję, przy każdej prędkości, zostały wymienione świece , brak poprawy, problem z upływem kilometrów tylko się pogłębił, komputer nie wskazuje żadnych błędów, czy ktoś miał taki problem?? Bardzo proszę o pomoc, Pozdrawiam Maciek
Problem rozwiązany
1 komentarz
silnik nie ma mocy
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 2.1 (200 CDI) 122KM 90kW 2002-2006
  • silnik
silnik po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu sie traci moc obroty tylko do 3000 na 1 biegu 3000 a 2,3,4 bieg 2000 5 do 3000. Po wyłączeniu samochodu jest ok ale gdy przejade kawałek a wszczegulności gdy zatrzymuje się na światłach w mieście włancza mu sie mulenie. Nadmieniam iż wymieniłem turbine i nic to nie dało. Na autostradzie gdy jade szybko i obroty są powyżej 3000 mode jecha dużo kilometrów. modół sterujący turbiną po prawej stronie została wymieniona cała turbina z modółem sterującym ale usterka nie znikła
Problem rozwiązany
11 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 13
5,0
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 227 tys. km
użytkowana przez: 16 tys. km
Instalacja dobrana perfekcyjnie. Nie odczuwam zmiany z benzyny na gaz. Warsztat bardzo pomocny. Właściciel sam przyjął mój samochód i dobrał odpowiednią instalację tak abym w pełni cieszył się jazdą. Nie jest to moje pierwsze auto na gaz ale w tym przypadku był najlepiej zamontowany. Po montażu wymieniałem łańcuch rozrządu. Mechanik który mi to robił powiedział że jeszcze...
3,8
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 200 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Witam wszystkich.Slowem wstępu Mercedes w 211 3.2 V6 rok 2005.Załozona instalacja LPG Stag 4,reduktor do 300 KM,wstyskiwacze Baraccuda.Auto pracuje bardzo poprawnie,jezdzi,przyspiesza bez zarzutu,uwazam ze ten silnik M112 mercedesa nadaje się do współpracy z LPG-polecam.Co do ekonomicznośći...jazda po mieście to spalnie na poziomie 15-16 l,na trasie przy 120-140 km/h to...
4,5
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Ze swojej strony jak najbardziej polecam firmę Auto Mix. Zamontowałem instalację gazową do swojego Mercedesa półtorej roku temu i wszystko chodzi bez najmniejszych problemów. Po wyznaczonym czasie umówiłem się na przegląd instalacji i również wszystko poszło sprawnie i z bardzo miłą obsługą. Polecam
Mercedes Klasa E W211