Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W210 Sedan 3.2 220KM 162kW 1995-1997

Lata produkcji: 1995 – 1997
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1997 roku
Pojemność skokowa 3199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 220 KM (162 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 315 Nm
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~mayday2007
Mercedes Klasa E W210
Sedan 3.2 220KM 162kW
Jeździłem tym autem przez parę lat.Trzeba przyznać,że jakość wykonania elementów wnętrza jest znakomita.To samo tyczy się silnika,skrzyni i przeniesienia napędu.Tutaj po prostu nie ma się do czego przyczepić, a wręcz można podziwiać.Cała reszta natomiast to jest dramat.Szczególnie rdzewiejąca karoseria.Ja rozumiem,że samochód ma już swoje kilkanaście lat ale jego poprzednicy mają po kilkadziesiąt i trzymają się lepiej, a poza tym można trochę więcej wymagać od samochodu który nowy w salonie kosztował ok.200 000 zł.To samo tyczy się elektroniki.Co wsiadasz do auta to niespodzianka.Albo się klima rozszczelniła,albo palą się żarówki co tydzień,albo coś zżera prąd i pada codziennie bateria,albo pada immobiliser i nie można odpalić auta itd, itp.Po prostu masa pierdółek które nie są kosztowne ale strasznie wkurzają.Na podsumowanie dodam,że jeśli to auto miałoby aluminiową budę to kupiłbym jeszcze 2 takie ale póki co mój model z 1995 r. oddałem na złom bo dosłownie podłoga,podłużnice i błotniki zesypały się od rdzy doszczętnie.Chyba jednak przerzucę się na Audi A8 bo ma teraz uraz do rdzy nieziemski.
5,0
~Mercus
Mercedes Klasa E W210
Sedan 3.2 220KM 162kW
W porównaniu do mojego poprzedniego auta jest to produkt znakomity. W toyo ie przez 1 rok łożem 10 tys na naprawy i sprzedałem jako zepsuty. Mercedes poza rdza jest doskonałym autem. Wystarczy raz a dobrze go zabezpieczyć i na 3 do 5 lata spokuj. Koszt 500zl. Mechanicznie doskonały o żywice model przed liftem bez elektroniki. Modele po liftcie mają problemy z elektronika.
4,8
~Jaskun
Mercedes Klasa E W210
Sedan 3.2 220KM 162kW
Z auta jestem bardzo zadowolony. Do swojego egzemplarza nie mogę się przyczepić. Trzeba tylko dbać o powłokę lakierniczą i wszelkiej maści odpryski, przetarcia zabezpieczac na biezaco.
Mercedes Klasa E W210 Sedan