Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W210 Kombi S210 2.0 Kompressor 192KM 141kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 192 KM (141 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie mechaniczne
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 8,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,9
~S210 2.0 Kompressor 186KM
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 2.0 Kompressor 192KM 141kW
Rzędowy 4-cylindrowy silnik o mocy 186 KM świetnie radzi sobie z masą tego auta. Moment obrotowy wynosi tu 280 Nm. Od 3000 obr/min samochód niczym zdziczały wyrywa do przodu, zaś po przekroczeniu 3500 obr/min zamienia się w prawdziwą \"żyletę\" i dostarcza ogromnych emocji. Jest bardzo elastyczny. Auto dysponuje świetnymi osiągami za sprawą kompresora, napędzanego przez wał korbowy, który wspomaga silnik już od najniższych obrotów. Manualna 5-biegowa skrzynia biegów świetnie sprawdza się w połączeniu z tym silnikiem. Zmiana przełożeń z początku może wydać się dość toporna, ale jej głównym plusem jest jej wytrzymałość. Pojazd jest napędzany tylną osią. Wspomagany jest wszystkimi elektronicznymi dodatkami z zakresu bezpieczeństwa i utrzymywania toru jazdy dostępnymi w latach 1995-2003r. Możemy w nim wymienić systemy tj.: ABS, ASR(z możliwością wyłączania), ESP, TC.. Tym samochodem się nie jedzie. Tym autem się płynie. Idealnie zestrojone zawieszenie płynnie pochłania wszystkie nierówności, głównie za sprawą tylnego zawieszenia. Priorytetową wartość posiadają tu hydrauliczne amortyzatory Nivo, które utrzymują stałą wysokość samochodu przy każdym jego obciążeniu. Użytkowanie tego samochodu sprawia wiele udogodnień. Auto posiada bardzo duży promień skrętu, a widoczność zarówno z przodu jak i z tyłu auta jest bardzo dobra. Ergonomia: Mercedes-Benz. Myślę, że zbyt wiele nie trzeba tłumaczyć. Jeżeli ktoś nie miał okazji prowadzić/być pasażerem dobrego W210/S210, zapewniam go, że nigdy więcej nie przesiądzie się do innej marki. Co tu dużo gadać: Mercedes-Benz, był i jest królem wszystkich samochodów. Najwyższej klasy elementy wykończenia sprawiają, że pasażerowie czują się w nim bardzo komfortowo. W Mercedesie drewno jest drewnem, skóra jest skórą, a stal - stalą nierdzewną. Bagażnik modelu kombi - T(S210) zmieści naprawdę sporo towaru. Oprócz stałej przestrzeni, bagażnik możemy powiększyć, składając tylną kanapę, albo wykorzystać jego liczne schowki. Przestrzeń bagażową możemy oddzielić od tylnych pasażerów pionową kratką, a z góry zasłonić skórzaną \"plandeką\". Samochód wyposażony jest w klimatyzację automatyczną, oraz dwa filtry węglowe, które po uruchomieniu przyciskiem, zabezpieczają kierowcę i pasażerów auta, przed wtargnięciem do jego wnętrza spalin i nieprzyjemnych zapachów. Komfort podróżowania tym autem jest nieporównywalnie lepszy biorąc pod uwagę to co oferują jego konkurenci typu: Audi A6, czy też BMW serii 5. Samochód świetnie sprawdza się na długich trasach. Miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu jest bardzo dużo. Podczas szybkiej jazdy słychać tylko i wyłącznie delikatny szum powietrza. Problemem może być to, iż jadąc tym autem zupełnie nie odczuwa się faktycznej prędkości podróżowania.. Ekonomia? Przypomnijmy: rzędowy 4-cylindrowy silnik, wspomagany kompresorem, w którym wirnik napędzany jest paskiem podłączonym do wału karbowego(nie gazami wylotowymi tj. spalinami, tak jak to powszechnie występuje w turbosprężarkach) o mocy 186KM i momencie obrotowym na poziomie 280Nm zużywa: miasto(8-max.10 l benzyny/12-max. 15 l gazu/100km). Na trasie należy odjąć 2l benzyny/gazu w zależności od sposobów jazdy. Masa tanich części zamiennych, oraz brak problemów z ich dostępnością sprawia, że auto zasługuje na 5 gwiazdek. Bardzo wygodne, szybkie, oszczędne i pojemne auto klasy średniej wyższej. Pomimo swojego wieku, za dobrze utrzymany i wyposażony egzemplarz nadal trzeba sporo zapłacić, lecz na dzisiejsze czasy już większość osób może sobie na taki samochód pozwolić. Przypomnijmy sobie jednak, że kiedyś za te auto w podstawowej wersji wyposażenia trzeba było zapłacić ponad 200 000zł...
4,0
~Marcus
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 2.0 Kompressor 192KM 141kW
Fajna fura dla chłodnego chłopaka, który dużo jeździ po prostych drogach. No i może komfortowo zabrać całą rodzinkę na urlop (do bagażnika schowa ze dwa rowery i skrzynię z teściową, o pifie nie wspominiając)
4,7
~paliolot
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 2.0 Kompressor 192KM 141kW
W tej klasie nie widze lepszego auta -cala reszta to plastiki ktore trzeszcza na mrozie i na sloncu,bez wyrazu i bez duszy - dupowozy
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W210 Kombi S210 2.0 Kompressor 192KM 141kW 1997-2002
10,0
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 2.0 Kompressor 192KM 141kW
Ekonomia? Przypomnijmy: rzędowy 4-cylindrowy silnik, wspomagany kompresorem, w którym wirnik napędzany jest paskiem podłączonym do wału karbowego(nie gazami wylotowymi tj. spalinami, tak jak to powszechnie występuje w turbosprężarkach) o mocy 186KM i momencie obrotowym na poziomie 280Nm zużywa: miasto(8-max.10 l benzyny/12-max. 16 l gazu/100km). Na trasie należy odjąć 2l benzyny/gazu w zależności od sposobów jazdy. Masa tanich części zamiennych, oraz brak problemów z ich dostępnością sprawia, że auto załuguje na 5 gwiazdek.
10,7
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 2.0 Kompressor 192KM 141kW
Ekonomika biorąc pod uwagę osiągi jest dobra. Maksymalne spalanie w mieście zimą to 13l. Jak na prawie 200KM to całkiem przyzwoicie. Na trasie spalanie w granicach 8-8,5l przy dosyć dynamicznej jeździe ( 120-140km/h). Na upartego mozna zejśc ponizej 8 l ale jazda takim samochodem 90km/h to zadna frajda.
8,7
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 2.0 Kompressor 192KM 141kW
ponad 100 koni benzyna doladowanie klima elektryka - no cudow nie nalezy sie spodziewac nie bedzie palil 5 litrow na 100 ale 8 jest jak najbardziej realne przy normalnej jezdzie jak z fantazja to i 11 wezmie
Mercedes Klasa E W210 Kombi S210