Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W210 Kombi S210

Lata produkcji: 1996 – 2002
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,4 m
Promień skrętu 5,7 m
Długość 4839 mm
Długość z hakiem holowniczym 4934 mm
Szerokość 1799 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1980 mm
Wysokość 1466 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1505 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2004 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1844 mm
Rozstaw osi 2833 mm
Rozstaw kół - przód 1542 mm
Rozstaw kół - tył 1546 mm
Zwis przedni 841 mm
Zwis tylny 1165 mm
Prześwit 149 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 484 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1002 mm
Długość siedziska przedniego 528 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 745 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 978 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 360 mm
Długość siedziska tylnego 487 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1452 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1472 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1431 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1450 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1975 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 630 l
Wysokość bagażnika 861 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1234 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1803 mm
Wysokość progu załadowczego 589 mm
Kąt natarcia 16 stopnie
Kąt rampowy 12 stopnie
Kąt zejścia 12 stopnie
Drzwi tylne - wysokość 781 mm
Maksymalna ładowność 580 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~mks83
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 3.2 CDI 197KM 145kW
To mój pierwszy Mercedes. Stary co prawda ale radość z jazdy nie do porównania z dotychczas posiadanymi autami. Mam bardzo bogatą wersję. Auto po zakupie oczywiście wymagało ok 3000zł wkładu. Zawieszenie, filtry, hamulce, klima itd. Po prostu ktoś o niego już nie dbał. Dziś przywróciłem mu pełną sprawność techniczna - jest super. Komfort jak na auto za 16 000 zł - bez porównania z innymi nowszymi w tej cenie. Silnik wymiata. Na autostradzie goniłem nawet nowe BMW M5. Spalanie - zależy od stylu jazdy. Trasa nawet 6,5 litra/100km. Miasto wiadome, dużo wyższe. Ale przy takim silniku, takiej mocy, gabarytach i automatycznej skrzyni biegów o ekonomi się nie rozmawia. Tu rządzą emocje i frajda z jazdy. Dużo przestrzeni w aucie, bagażnik chyba największy w swojej klasie. O swojej radości z posiadania tego auta mógłbym pisać i pisać i pisać... Dla przyszłych kupujących. Z tym trzeba się liczyć. Prawie każdy egzemplarz będzie wymagał większego wkładu finansowego bo będzie mocno wyeksploatowany. I bezie na pewno naprawiany pod kątem blacharskim. Przed zakupem warto jechać do autoryzowanego serwisu Mercedes-Benz na całościowy przegląd auta - koszt ok. 300 zł. Warto przypilnować Pana dokonującego przegląd i zwrócić mu uwagę by wypisywał wszystko co jest do zrobienia, nawet braki jakiś śrubek. O kosztorys napraw nie ma co pytać bo może być wyższy niż koszt auta. Naprawy dokonujemy u swojego dobrego mechanika (wszyscy znają te auta) za normalne ceny i w pełni korzystamy z tego co przez lata zapewnia marka Mercedes.
4,6
~Piasek
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 2.4 170KM 125kW
Gigantyczne kombi dla rodziny. Większość dzisiejszych vanów wymięka pod względem możliwości przewozowych okulara w kombi. 4 osoby w tym 2 dziecie w fotelikach, wózek i toboły na tydzień i każdy podróżuje w komfortowych warunkach. Dzieła dopełnia zazwyczaj bogate funkcjonalne wyposażenie: wydajna klima, elektryka, tempomat, parktroniki przód i tył i komfort kanapy połączony z szumem benzynowej V6tki pracującej pod maską. Miejsce pracy kierowcy to ergonomia pod każdym względem. Wszystko na swoim miejscu, wszystko tam gdzie powinno być i nawet wysoki kierowca po odsunięciu fotela na maxa nie pozbawia miejsca na nogi pasażera za sobą. No i wart wszystkie pieniądze spokój ducha że tego już nie kradną...
4,9
~S210 2.0 Kompressor 186KM
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 2.0 Kompressor 192KM 141kW
Rzędowy 4-cylindrowy silnik o mocy 186 KM świetnie radzi sobie z masą tego auta. Moment obrotowy wynosi tu 280 Nm. Od 3000 obr/min samochód niczym zdziczały wyrywa do przodu, zaś po przekroczeniu 3500 obr/min zamienia się w prawdziwą \"żyletę\" i dostarcza ogromnych emocji. Jest bardzo elastyczny. Auto dysponuje świetnymi osiągami za sprawą kompresora, napędzanego przez wał korbowy, który wspomaga silnik już od najniższych obrotów. Manualna 5-biegowa skrzynia biegów świetnie sprawdza się w połączeniu z tym silnikiem. Zmiana przełożeń z początku może wydać się dość toporna, ale jej głównym plusem jest jej wytrzymałość. Pojazd jest napędzany tylną osią. Wspomagany jest wszystkimi elektronicznymi dodatkami z zakresu bezpieczeństwa i utrzymywania toru jazdy dostępnymi w latach 1995-2003r. Możemy w nim wymienić systemy tj.: ABS, ASR(z możliwością wyłączania), ESP, TC.. Tym samochodem się nie jedzie. Tym autem się płynie. Idealnie zestrojone zawieszenie płynnie pochłania wszystkie nierówności, głównie za sprawą tylnego zawieszenia. Priorytetową wartość posiadają tu hydrauliczne amortyzatory Nivo, które utrzymują stałą wysokość samochodu przy każdym jego obciążeniu. Użytkowanie tego samochodu sprawia wiele udogodnień. Auto posiada bardzo duży promień skrętu, a widoczność zarówno z przodu jak i z tyłu auta jest bardzo dobra. Ergonomia: Mercedes-Benz. Myślę, że zbyt wiele nie trzeba tłumaczyć. Jeżeli ktoś nie miał okazji prowadzić/być pasażerem dobrego W210/S210, zapewniam go, że nigdy więcej nie przesiądzie się do innej marki. Co tu dużo gadać: Mercedes-Benz, był i jest królem wszystkich samochodów. Najwyższej klasy elementy wykończenia sprawiają, że pasażerowie czują się w nim bardzo komfortowo. W Mercedesie drewno jest drewnem, skóra jest skórą, a stal - stalą nierdzewną. Bagażnik modelu kombi - T(S210) zmieści naprawdę sporo towaru. Oprócz stałej przestrzeni, bagażnik możemy powiększyć, składając tylną kanapę, albo wykorzystać jego liczne schowki. Przestrzeń bagażową możemy oddzielić od tylnych pasażerów pionową kratką, a z góry zasłonić skórzaną \"plandeką\". Samochód wyposażony jest w klimatyzację automatyczną, oraz dwa filtry węglowe, które po uruchomieniu przyciskiem, zabezpieczają kierowcę i pasażerów auta, przed wtargnięciem do jego wnętrza spalin i nieprzyjemnych zapachów. Komfort podróżowania tym autem jest nieporównywalnie lepszy biorąc pod uwagę to co oferują jego konkurenci typu: Audi A6, czy też BMW serii 5. Samochód świetnie sprawdza się na długich trasach. Miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu jest bardzo dużo. Podczas szybkiej jazdy słychać tylko i wyłącznie delikatny szum powietrza. Problemem może być to, iż jadąc tym autem zupełnie nie odczuwa się faktycznej prędkości podróżowania.. Ekonomia? Przypomnijmy: rzędowy 4-cylindrowy silnik, wspomagany kompresorem, w którym wirnik napędzany jest paskiem podłączonym do wału karbowego(nie gazami wylotowymi tj. spalinami, tak jak to powszechnie występuje w turbosprężarkach) o mocy 186KM i momencie obrotowym na poziomie 280Nm zużywa: miasto(8-max.10 l benzyny/12-max. 15 l gazu/100km). Na trasie należy odjąć 2l benzyny/gazu w zależności od sposobów jazdy. Masa tanich części zamiennych, oraz brak problemów z ich dostępnością sprawia, że auto zasługuje na 5 gwiazdek. Bardzo wygodne, szybkie, oszczędne i pojemne auto klasy średniej wyższej. Pomimo swojego wieku, za dobrze utrzymany i wyposażony egzemplarz nadal trzeba sporo zapłacić, lecz na dzisiejsze czasy już większość osób może sobie na taki samochód pozwolić. Przypomnijmy sobie jednak, że kiedyś za te auto w podstawowej wersji wyposażenia trzeba było zapłacić ponad 200 000zł...
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W210 Kombi S210
9,4 – 12,9
l/100 km
7,4 – 9,4
l/100 km
9,7 – 16,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,8
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 3.2 4-matic 224KM 165kW
W-210, kombi, srebrne 744 - nigdy mi się nie,podobało i nigdy nie chciałem go mieć. Rozbiłem swoje czarne W 124 300 TDT w którym byłem bezgranicznie zakochanym i musiałem coś szybko kupić. Trafiła się 210. Szwajcar, full wypas, bez rdzy, z gazem... za śmieszne pieniądze....dobra biorę - to było w 2017 r, trzy lat temu. No i zakochałem się w tej Krowie po uszy. Nie, nie podoba mi się nadal, jest po prostu brzydka z tymi wyłupiastymi ślepiami ... ale serduszko ma dobre, robi mi takie rzeczy,o których nawet nie śniłem. Duża, wygodna, mocna, szybka, tania, bezpieczna fura. Jeżdżę dużo po mieście i trochę w trasach (Łódź - Gdańsk - Łódź) W mieście spalam 19 - 23 l/100 km - w zależności od pory roku, korków i (nastroju) sposobu jazdy. W trasie, jadąc przepisowo te swoje 150, pali ok. 12.6 - 13 gazu, jadąc z prędkością 110 - 125 km/h. można spodziewać się wyniku na poziomie 10,6 l/100 km (osiągam taki wynik jadąc nad morze z wnukiem i żoną - zaraz po przyjeździe muszę odreagować w Pubie i całe oszczędności szlag trafia). Jeśli chodzi o koszty utrzymania, to tak to wygląda: Wydaję rocznie ok. 2000 zł na różne niezbędne szpeje (łącznie z przeglądem technicznym + ok. 570 zł OC) Moje auto jest bezawaryjne, ale - ku uciesze zaprzyjaźnionego od lat warsztatu (Piotr Płoski) - prowadzę zaawansowane działania prewencyjne, no i teraz przejeżdżam rocznie niewiele ponad 15 000 km. PESEL k..wa. Następny będzie Chrysler z HEMI 5,7. A co się będę? PS. Byłem świadkiem, jak Amerykanin kupował takie auto - pytanie do sprzedawcy: "Bardzo zanieczyszcza środowisko?" Odp. sprzedawcy: "Eee. No, wiesz, ...yyy... to jest HEMI, oni bardzo się starają ..." Kupujący przerywając bąkania sprzedawcy: "Ok, biorę" :-)
12,6
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 4.3 279KM 205kW
TAK! udało mi się zejść do 7.9l przy jeździe 60-70kmh i sprawdzone przy tankowaniu, no ale umówmy się że ciężko jest wlec się tym potworem :D jadąc już np 100-120 kmh autostradą 10.6l, jadąc 180-200 kmh 12.6l, POLECAM! Możesz mi mówić o słabej jakości karoserii, ale jadąc innymi autami benzynowymi z 2.0l spalanie prawie takie samo, a różnica w mocy i radości z życia?!?! NIE DO OPISANIA! Części tanie! Silnik nie do zajechania... no fakt, automat;/ przez co musze sie zgodzić że e39 4.4l jest fajniejszą opcją, ale niestety nie znalazłem takiej w dobrym stanie :D
9,3
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 3.2 CDI 197KM 145kW
Witam mój okular AUTOMAT(nie mogę inaczej ustawić na stronie), Moje spalanie: Trasa prędkości 120-140 mniej więcej 6, 6.5 litra On bez klimy. Trasa jazda bardzo dynamiczna 9 litrów, Miasto jazda ekonomiczna można zejść spokojnie do 8 litrów jeśli robi się dłuższą trasę i silnik jest nagrzany (3.2 cdi 197 dość długo się nagrzewają) Miasto krótkie odcinki na zimny silnik spokojnie 13 litrów nawet 14 mówię tu o jeździe do sklepu 2-3 kilometry przerwa dłuższa i znów gdzieś 2-3 kilometry bez klimy oczywiście. Dla przykładu mając zimny motor przy zbiorniku 13 litrów pierwsze zapalanie robię trase nad wodę i z powrotem trasą bez świateł gdzie nie gdzie przejazd kolejowy minimalny ruch wracając do domu zapala mi się rezerwa 10 litrów. przejechany dystans to około 50 kilometrów czyli mniej więcej jak napisałem 6, 6,5 na sto bo spalił na te 50 kilometrów 3.5 litra Sytuacja podobna lecz miasto krótka trasa zapalamy pierwszy raz motor pokazuje 12-13 litrów i spada bardzo wolno wtedy komputer wariuje i pokazuje strasznie mały możliwy dystans do pokonania a wskazówka spada dość widocznie sytuacja dopiero się poprawia po 15-20 kilometrach wtedy motor już jest nagrzany i wtedy komputer pokazuje 10 litrów itp. Miasto jazda dynamiczna i 15 ale to już bardzo szybkie akcje. Może piszę tak skomplikowanie ale chce by każdy zrozumiał jak te auto pracuje i mówimy tu o zadbanym w210 który mechanicznie jest w dobrym stanie a nie po taksówkowym czy po innych przygodach. Ogólnie auto odradzam do jazdy czy na dojazdy w mieście jak Warszawa spalanie bezie spore (DPF) chyba że jeździmy bardzo rzadko wtedy to ryba. Natomiast jeśli jeździmy w większości w trasie bądź mieszkamy w małym miasteczku to auto sprawdzi się jak najbardziej i będzie dawać mnóstwo miłych wspomnień tym bardziej że motor 3.2 197KM jest naprawdę bardzo dynamiczny sprawia bardzo dużo radości i w trasie jest bardzo ekonomiczny. O samym aucie nie będe się rozpisywać bo po za tym że lubi je jeść rdza to wykonanie jak i środek wyposażenie właściwości jezdne zawieszenie komfort wyciszenie itp itd praktycznie niszczy konkurencje z tamtych lat do dzisiaj te samochody (w wersjach Elegance Avantgarde) zawstydzają większość nowych aut. Minus dużę spalanie miasto krótkie odcinki, problemy z korozją
Mercedes Klasa E W210 Kombi S210