Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W124 Sedan 3.0 D 136KM 100kW 1993-1995

Lata produkcji: 1993 – 1995
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1995 roku
Pojemność skokowa 2996 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~MB
Mercedes Klasa E W124
Sedan 3.0 D 136KM 100kW
Nie będę się rozpisywał. Kto zna te auta wie ,że W124 to ostatni prawdziwy,bezawaryjny samochód! Dla tych co jeżdżą innymi markami ... Nie zastanawiajcie się nad kupnem tego auta! ( tylko zadbane i szanowane) a odwdzięczy sie wam bezawaryjnością,komfortem ( dużym ,którego brak w obecnych \"autach\")... Wolałbym teraz wydać 20-25 tysi za dobrze utrzymany egzemplarz niż kupic 2-4 letnie pseudo auto ! BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY! Mój Mieciu ma 16 lat i mnie nigdy nie zawiódł. Najważniejszą dla mnie wartością jest jego silnik a dokładnie wtryski. Oszustwa na CPN-ach,paliwo kiepskiej jakości to normalka,nowe wtryskiwacze tego nie wytrzymują a koszt naprawy ich uszkodzenia jest strasznie wysoki!!! (7-8 tys). Stary Mesiu przepali wszystko :-) Znam osobiscie kierowce MB W124 250D który jeździł 2 lata na olejach z Hipermarketów i........NIC :-)
4,7
~Wąski
Mercedes Klasa E W124
Sedan 3.0 D 136KM 100kW
Mimo swojego wieku ,16 lat i przebiegu prawie 400000 tys km jest naprawdę \"niezniszczalne\"... Wymieniłem dotychczas silentblocki z przodu bo po jezdzie po naszych drogach to nieuniknione. Poza tym parę razy żarówki i nic :-) Jeżdzę :-) Ja zrobiłem nim osobiście 80 tyś km. Olej wymieniam co 7000 tys km.
4,9
~MerFil
Mercedes Klasa E W124
Sedan 3.0 D 136KM 100kW
Auto jak na swoje lata jest ponadczasowe. Po przejechaniu 320 000 km brak większych usterek. Silnik, skrzynia, zawieszenie mam w znakomitym stanie. Merc 300D 136KM służy do wożenia się. Gorąco polecam ten model :)
najprawdopodobniej konieczna wymiana reduktora gazowego
  • Mercedes Klasa E W124 Sedan 2.0 136KM 100kW 1993-1995
  • silnik
Mam zainstalowaną od 2004r instalacje LPG. Do niedawna wszystko było ok i spalałem w trasie około 7,2 litra gazu. Od pewnego czasu mam problemy z uruchamianiem samochodu na sekwencji.Bywa, że kilkakrotne próby odpalenia na benzynie nie dają efektu i dopiero po przełączeniu na gaz po kilkukrotnym uruchamianiu odpala.Jeździłem do mechanika, który orzekł, że winne są wtryski, natomiast gazownik twierdzi, ze najprawdopodobniej reduktor.Mam zainstalowany reduktor TECNO 100kW -136KM i zastanawiam się, czy koniecznie muszę wymienić na identyczny. W tej chwili cena tego oryginalnego z symbolem BRC kształtuje się w przedziale 260-300 zł, natomiast jest podobny parametrami w cenie dużo niższej, bo około 180-200 zł.Proszę o pomoc i radę, czy zamiana nie wpłynie ujemnie na pracę silnika zmniejszając może jego moc lub zużycie gazu.Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedź, za którą z góry serdecznie dziękuję.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Słabe uszczelki(zwłaszcza tylna klapa kombi) trzeba pilnować, żeby nie mieć basenu w aucie.
  • Mercedes Klasa E W124
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Woda cieknie do schowka w bagażniku. Auto nie było bite,trochę silikonu załatwiło sprawę.
Słabe kolumny kierownicze.
  • Mercedes Klasa E W124
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
rdza i cieknące kolumny kierownicze to ich wada oraz głośna praca silnika
Mercedes Klasa E W124 Sedan