Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W124 Sedan

Lata produkcji: 1993 – 1995
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4740 mm
Szerokość 1740 mm
Wysokość 1431 mm
Rozstaw osi 2800 mm
Rozstaw kół - przód 1501 mm
Rozstaw kół - tył 1491 mm
Zwis przedni 815 mm
Zwis tylny 1125 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 482 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 975 mm
Długość siedziska przedniego 492 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 690 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 958 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 358 mm
Długość siedziska tylnego 491 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1440 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1440 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1420 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1416 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 70 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 485 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~ace4
Mercedes Klasa E W124
Sedan 2.2 150KM 110kW
Auto już dość stare. Większość ludzi jeżdżących autami nie zasługuje na miano kierowców, gdyż zaniedbują podstawowe sprawy i naprawy w aucie. Jednak trzeba pamiętać że znalezienie dobrego egzemplarza jest możliwe. Trzeba poświęcić dużo czasu i pieniędzy. Kupowanie gruchota za 3000-4000 tyś mija się z celem. Szybko okaże się iż kupiliście studnie bez dna. Dobrze utrzymany posłuży na pewno przez długie lata. O mercedesa trzeba dbać a on odwdzięczy się wam na każdym kroku. Mój dziadek oddał za mnie życie podczas wypadku, zatłukł bym sprawcę który zabił mi gwiazdeczkę.
4,9
~MB
Mercedes Klasa E W124
Sedan 3.0 D 136KM 100kW
Nie będę się rozpisywał. Kto zna te auta wie ,że W124 to ostatni prawdziwy,bezawaryjny samochód! Dla tych co jeżdżą innymi markami ... Nie zastanawiajcie się nad kupnem tego auta! ( tylko zadbane i szanowane) a odwdzięczy sie wam bezawaryjnością,komfortem ( dużym ,którego brak w obecnych \"autach\")... Wolałbym teraz wydać 20-25 tysi za dobrze utrzymany egzemplarz niż kupic 2-4 letnie pseudo auto ! BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY! Mój Mieciu ma 16 lat i mnie nigdy nie zawiódł. Najważniejszą dla mnie wartością jest jego silnik a dokładnie wtryski. Oszustwa na CPN-ach,paliwo kiepskiej jakości to normalka,nowe wtryskiwacze tego nie wytrzymują a koszt naprawy ich uszkodzenia jest strasznie wysoki!!! (7-8 tys). Stary Mesiu przepali wszystko :-) Znam osobiscie kierowce MB W124 250D który jeździł 2 lata na olejach z Hipermarketów i........NIC :-)
4,8
~auuuuu
Mercedes Klasa E W124
Sedan 2.0 136KM 100kW
Moje auto ma 15 lat jest w wersji avangarde pełna opcja bez automatu i navi. Nie jeden sedan średniej klasy najnowszej produkcji nie osiągnie tego poziomu co już dość leciwy merc, audi czy bmw. Kupiłem w miarę pewne auto, sprawdzone i nie żałuje nawet złotówki, doskonale się prezentuje i jeździ. Problem tego modelu tkwi w tym iż ludzie kupują bardzo wyeksploatowane auta, diesla poniżej 200tyś raczej nie ma na rynku. Potem ludzie dziwią sią ze auto wymaga wkładu finansowego. Istnieją tez pewnie felerne modele, ale zdarzają się każdym marką, jeden chwali drugi zachwala, radze nie kupować pierwszego lepszego tylko szukać tego odpowiedniego na pewno Cie nie zawiedzie.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W124 Sedan
9,5 – 17,6
l/100 km
7,0 – 9,4
l/100 km
10,9 – 15,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Mercedes Klasa E W124
Sedan 2.0 D 75KM 55kW
Ja nie wiem skąd ludzie biorą w tym silniku spalanie rzędu 8l/100. Trasa 200km, auto załadowane aż tylne koła wchodziły w nadkola, w tym 43km autostrady, miejscami 140km/h, i w dodatku automat 4 stopniowy i wyszło 5.4/100, na trasie 40km na pusto jadąc przepisowo jakieś 4.5l/100km, maxymalnie przy dojazdach do pracy i jeździe po mieście jakieś 5.5l/100. Może i mocy to nie ma, ale jest to auto praktycznie bezawaryjne. Przez 10 lat użytkowania jedynie wymieniana głowica i to z mojej głupoty, tylko klocki, olej, filtry, czasem jakieś gumy w zawieszeniu, amortyzatory nic poza tym. Auto idealne jako pierwsze auto dla młodego kierowcy, bo sie nie wykosztuje na naprawy a i pali mało, niestety zadbane egzemplarze dochodzą do kilkunastu tysięcy.
11,7
Mercedes Klasa E W124
Sedan 2.2 150KM 110kW
Te widełki są trochę głupkowate. Podaje jak być powinno. Spalanie tylko na trasie (drogi krajowe, autostrady do 140km/h) - niemal zawsze 10 litrów, obojętnie od obciążenia. Spalanie w cyklu miejskim to zazwyczaj około 14-15 litrów. Maksymalne jakie udało mi się zrobić to 18,8 (zima, korki). Mam automata (nie wiem czemu nie da się zaznaczyć tej opcji), jeżdżę raczej normalnie bez szaleństw. Generalnie polecam ten silnik - zdecydowanie najlepszy wybór do W124. Żadnych problemów z gazem, stosunkowo małe spalanie, stosunkowo dobre osiągi.
12,7
Mercedes Klasa E W124
Sedan 3.2 220KM 162kW
Witam, jeżdżę Merolem od 1,5 roku, skrzynia McLarena,ogólnie mam spokojny styl jazdy (za wyjątkiem obwodnic gdy jakieś cwaniaczki pseudo tuningowanymi sportówkami pierdzą obok- wdety redukcja do 3 i 220km/h w ciągu kilku sekund, a miny ich i innych bezcenne). Małe miasto, krótkie odcinki spalanie gazu ok.15 litrów, bardzo szybko łapie temperaturę więc latem benzyny śladowe ilości,w tarasie bez szaleństw, tak aby nie wychylać się z tłumu, ok.11 litrów(trasa do stu paru kilometrów i powrót). Ogólnie nie bać się tej pojemności, silnik rzędowy to przyjemność dla ucha, nogi i kieszeni. Gaz sekwencja i naprawdę czasem rgulacja przy wymianie filtrów. Dobrze jest zainwestować w dobry reduktor i listwę wtryskową np.HANA,ale VALTEKI czerwone też radzą sobie. Podstawą jest praca silnika na benzynie, jeśli jest ok, niema broblemów z wiązką, sterownikiem itp. to instalacji LPG się nie odczuwa. Polecam z pełną odpowiedzialnością ten silnik, pozdrawiam i dzięki za super stronę autocentrum.
najprawdopodobniej konieczna wymiana reduktora gazowego
  • Mercedes Klasa E W124 Sedan 2.0 136KM 100kW 1993-1995
  • silnik
Mam zainstalowaną od 2004r instalacje LPG. Do niedawna wszystko było ok i spalałem w trasie około 7,2 litra gazu. Od pewnego czasu mam problemy z uruchamianiem samochodu na sekwencji.Bywa, że kilkakrotne próby odpalenia na benzynie nie dają efektu i dopiero po przełączeniu na gaz po kilkukrotnym uruchamianiu odpala.Jeździłem do mechanika, który orzekł, że winne są wtryski, natomiast gazownik twierdzi, ze najprawdopodobniej reduktor.Mam zainstalowany reduktor TECNO 100kW -136KM i zastanawiam się, czy koniecznie muszę wymienić na identyczny. W tej chwili cena tego oryginalnego z symbolem BRC kształtuje się w przedziale 260-300 zł, natomiast jest podobny parametrami w cenie dużo niższej, bo około 180-200 zł.Proszę o pomoc i radę, czy zamiana nie wpłynie ujemnie na pracę silnika zmniejszając może jego moc lub zużycie gazu.Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedź, za którą z góry serdecznie dziękuję.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Słabe uszczelki(zwłaszcza tylna klapa kombi) trzeba pilnować, żeby nie mieć basenu w aucie.
  • Mercedes Klasa E W124
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Woda cieknie do schowka w bagażniku. Auto nie było bite,trochę silikonu załatwiło sprawę.
Słabe kolumny kierownicze.
  • Mercedes Klasa E W124
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
rdza i cieknące kolumny kierownicze to ich wada oraz głośna praca silnika
Mercedes Klasa E W124 Sedan