Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W124 Kombi 2.2 150KM 110kW 1993-1996

Lata produkcji: 1993 – 1996
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1996 roku
Pojemność skokowa 2199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

2,2
~yasiaq
Mercedes Klasa E W124
Kombi 2.2 150KM 110kW
Dodaję drugi raz ponieważ komuś z serwisu moja ocena sie nie spodobała i usunął. Widocznie była niewłaściwa..Samochód miałem 2 lata i przejeździłem nim w sumie trochę ponad 80 tys km. Był kupiony bezposrednio od pierwszwego niemieckiego właściciela z południa Niemiec. Tzn sam osobiście pojechałem kupiłem i przywiozłem. Przebieg samochodu w momencie zakupu (to było w 2013 roku) wynosił 185 tys km i niewiele mniej było wpisane w TuVie. Założyłem instalację KME nevo z wtryskiwaczami keihin. Ogólnie oceniam auto słabo, przede wszystkim jakość samochodu była kiepska . Główne problemy to rozpadające się wiązki pod maską , ciągłe wycieki, awaryjny system nivo, problem z szyberdachem, problem z korozją przy mocowaniu tylnego zawieszenia. Z mercedesa zawsze albo prawie zawsze coś ciekło albo "się pociło" Jak nie z silnika to z nivo, jak nie z nivo to ze skrzyni jak nie ze skrzyni to puscił zbiorniczek od spryskiwaczy (pekł ze starości?) Do tego doszły wady fabryczne w postaci srodkowych nawiewów z których w zimie waliło zimnym powietrzem i nie dało się ich zamknąć. Niezbyt wygodne fotele, beznadziejne sprzęgło twarde jak w traktorze, haczące biegi, słaba współpraca z instalacją LPG (silnik z wtryskiem elektronicznym) oraz problemy z osprzętem typu podcisnienia ,zaworek zwrotny od oparów benzyny itp Generalnie porównując balerona do hondy accord albo toyoty camry z podobnych lat mozna stwierdzić ,że mercedes to po prostu przereklamowany bubel,.
4,0
~el_diablo
Mercedes Klasa E W124
Kombi 2.2 150KM 110kW
Silnik 16V, czyli trzeba kręcić wysoko. Dół taki sobie. Poza tym 150 KM to nie za duzo jak na taką budę. (Silnik)
najprawdopodobniej konieczna wymiana reduktora gazowego
  • Mercedes Klasa E W124 Sedan 2.0 136KM 100kW 1993-1995
  • silnik
Mam zainstalowaną od 2004r instalacje LPG. Do niedawna wszystko było ok i spalałem w trasie około 7,2 litra gazu. Od pewnego czasu mam problemy z uruchamianiem samochodu na sekwencji.Bywa, że kilkakrotne próby odpalenia na benzynie nie dają efektu i dopiero po przełączeniu na gaz po kilkukrotnym uruchamianiu odpala.Jeździłem do mechanika, który orzekł, że winne są wtryski, natomiast gazownik twierdzi, ze najprawdopodobniej reduktor.Mam zainstalowany reduktor TECNO 100kW -136KM i zastanawiam się, czy koniecznie muszę wymienić na identyczny. W tej chwili cena tego oryginalnego z symbolem BRC kształtuje się w przedziale 260-300 zł, natomiast jest podobny parametrami w cenie dużo niższej, bo około 180-200 zł.Proszę o pomoc i radę, czy zamiana nie wpłynie ujemnie na pracę silnika zmniejszając może jego moc lub zużycie gazu.Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedź, za którą z góry serdecznie dziękuję.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Słabe uszczelki(zwłaszcza tylna klapa kombi) trzeba pilnować, żeby nie mieć basenu w aucie.
  • Mercedes Klasa E W124
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Woda cieknie do schowka w bagażniku. Auto nie było bite,trochę silikonu załatwiło sprawę.
SÅ‚abe kolumny kierownicze.
  • Mercedes Klasa E W124
  • ukÅ‚ad kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
rdza i cieknące kolumny kierownicze to ich wada oraz głośna praca silnika
Mercedes Klasa E W124 Kombi