Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W205 Limuzyna 220 BlueTEC 170KM 125kW 2013-2018

Lata produkcji: 2013 – 2018
Segment: Klasa średnia
Czwarta generacja średniej klasy Mercedesa Klasy C, oznaczona kodem W205, zaprezentowana została w 2014 r., a rok później zadebiutowała wersja kombi oraz wydłużona odmiana L przeznaczona głównie na rynek chiński. W 2015 r. do oferty dołączyły jeszcze wersje coupe i cabrio Klasy C. Mercedes Klasa C IV powstała na płycie podłogowej MRA. Pod względem stylistycznym auto jest podobne do CLA, ale również Klasy S. W 2015 r. czwarta generacja Mercedesa Klasy C została wyróżniona przez Euro NCAP tytułem Best in Class, czyli najbezpieczniejszego modelu w klasie średniej przetestowanego w tym roku przez tę organizację.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2018 roku
Pojemność skokowa 2143 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 3000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1400-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny ECO start-stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny ECO start-stop
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4Matic
Liczba stopni 9
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Tomasz
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna 220 BlueTEC 170KM 125kW
Przejechałem "mietkiem" 520kkm i... obróciła się panewka... niestety. Do tego czasu prócz wymiany rozrusznika i alternatora, usunięcia DPFa i wyprogramowania adblue, bez zarzutu. Sprzedałem jako uszkodzony, ale sentyment jest. I jako "stary maniak" mówię, że warto było. Przy tym przebiegu miałem calutkie zawieszenie w oryginale i nic nawet nie próbowało stuknąć-puknąć. Skrzynia biegów działała tak samo, jak pierwszego dnia. Minimalnie wytarł się fotel kierowcy z lewej strony (od wsiadania) i kierownica (niemalże niezauważalnie). Dziwne z tą panewką, bo nie katuję aut (służą do pracy w długie trasy, przeważnie na tempomacie), nie przekraczam 2500 obrotów (diesel), oleje wymieniałem co 20kkm, a olej w skrzyni biegów co 40kkm. Jak ktoś trafi auto z w miarę niskim przebiegiem, niech się nie boi. Tu się nic nie dzieje, to jeździ po prostu... komfortowo. Przy tym przebiegu w kabinie nic nie skrzypnie nawet. Jakościowo klasa sama w sobie. Zawsze zmieniałem auta, jak rękawiczki, potem, co 2-3 lata, a tym "przelatałem" 10 lat. Mietek, to Mietek choć ze względów praktycznych teraz będzie X3 (było najszybciej dostępne z opcji GLC, Q5, X3). Obaczymy, jak to wyjdzie. Natomiast Mietka z dieslem 2,2 polecam pełną gębą.
4,7
~Tomasz
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna 220 BlueTEC 170KM 125kW
Dodaję kolejną opinię po przejechaniu 380 kkm. Auto rewelacyjne. Co się zadziało przez ten czas? Padł rozrusznik przy 350kkm, więc wymieniłem. Nowy kosztuje... 200 zł!!!. Niestety zaczęło wariować Adblue i DPF. Adblue wyprogramowałem, DPF usunąłem (obudowa została) i również wyprogramowałem. Mam święty spokój, a normę spalin Euro5... utrzymuję (!!!????). Po co więc to ustrojstwo? Poza tym mam oryginalne wszystkie inne części mechaniczne (końcówki drążków, tuleje, itd..). Chcę zmienić auto od ponad roku i... nadal jeżdżę tym, co pewne, wygodne, dynamiczne i niewiele pali.
4,5
~Tomasz
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna 220 BlueTEC 170KM 125kW
Długo nie mogłem się przyzwyczaić do auta po zakupie. Po około 4 miesiącach było już ok. Teraz, po 5 latach... nie chcę innego auta. Bardzo wygodne na długie trasy, oszczędne, ciche. W mieście nie za wielkie do parkowania. Najlepsza skrzynia, która z silnikiem raptem 170KM daje bardzo dobrą dynamikę. Ponadto do dziś nie wymieniłem żadnej części mechanicznej poza klockami i tarczami!!! Co innego elektronika - chyba wymieniono na gwarancji wszystkie moduły, jakie są w tym pojeździe. Mam do użytku także Audi A5 i BMW 3 - nie ma porównania do "Mieczysława" mimo ponad połowę mniejszych przebiegów.
P2261
  • Mercedes Klasa C W205 Kombi 220 BlueTEC 170KM 125kW 2014-2018
  • silnik
  • 147 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam mam Mercedesa c klasse w205 2.2 diesel i historia zaczyna się tak wracając z trasy około 700 km zjeżdżając z górki auto w automacie zredukowało na niższy bieg oraz zaczęły być wysokie obroty i nie mogło przerzucić biegu wyżej oraz naciskając hamulec zaczął przerzucać biegi oraz rosły obroty .zatrzymałem się wylanczylem silnik odpaliłem i jechałem ale po chwili to samo po jakimś czasie wpadł w tryb awaryjny jakoś dojechalem do domu .na drugi dzień pojechałem do mechanika więc pokazalo dwa błędy P0299 oraz P2261 no to zaczęliśmy wymiana filtru paliwa nic wymiana kolektora gdzie nie było już uszczelek trochę pokrzywiony kolektor zabrudzony konkretnie został stwierdzony nagar więc kolektor nowy i komplet uszczelek takze jeden błąd ustal ale został p2261 i dalej okazało się że turbina Oki regeneracja oraz czyszczenie całego układu dolotowego itp.pierwszy dzień Oki jazda próbna przy delikatnej jeździe Oki ale jak wdusilismy pedal gazu to zaraz wyskoczył błąd i autem nie dało się jechać błąd p2261 zawor A obejscia turbosprężarki uszkodzenie mechaniczne w poniedziałek wymieniamy i zobaczymy miał ktoś taki przypadek ?
Auto się grzeje
  • Mercedes Klasa C W205
  • układ chłodzenia
  • 110 tys. km
Witam. Posiadam Mercedes w205 2,0 benzyna. Nikt nie może mi pomóc z moją usterką. Wymieniłem termostat, bo auto się nagrzewało do 120°C. Myślałem, że po problemie, a po przejechaniu ok 600 km, zaczęło się to samo. Proszę o podpowiedź czy to może pompa wody czy instalacja elektryczna. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Michał 500 875 117 ania18012@wp.pl
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wadliwe działanie napędu
  • Mercedes Klasa C W205 Limuzyna Facelifting 1.5 C200 198KM 146kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Przy automatycznej redukcji biegów w skrzyni 9-G tronic samochód wyraźnie szarpie. Serwis nie potrafi usunąć usterki. Producent i importer ignorują problem, twierdzą, że przy napędzie na tył, to jest normalne. Nie szarpie przy napędzie 4 matic
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Mercedes Klasa C W205 Limuzyna