Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W205 Limuzyna

Lata produkcji: 2013 – 2018
Segment: Klasa średnia
Czwarta generacja średniej klasy Mercedesa Klasy C, oznaczona kodem W205, zaprezentowana została w 2014 r., a rok później zadebiutowała wersja kombi oraz wydłużona odmiana L przeznaczona głównie na rynek chiński. W 2015 r. do oferty dołączyły jeszcze wersje coupe i cabrio Klasy C. Mercedes Klasa C IV powstała na płycie podłogowej MRA. Pod względem stylistycznym auto jest podobne do CLA, ale również Klasy S. W 2015 r. czwarta generacja Mercedesa Klasy C została wyróżniona przez Euro NCAP tytułem Best in Class, czyli najbezpieczniejszego modelu w klasie średniej przetestowanego w tym roku przez tę organizację.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,2 m
Długość 4686 mm
Szerokość 1810 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2020 mm
Wysokość 1442 mm
Rozstaw osi 2840 mm
Rozstaw kół - przód 1588 mm
Rozstaw kół - tył 1570 mm
Zwis przedni 790 mm
Zwis tylny 1056 mm
Prześwit 159 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 492 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1039 mm
Długość siedziska przedniego 525 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 686 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 942 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 343 mm
Długość siedziska tylnego 491 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1454 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1462 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1404 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1398 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 480 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Tomasz
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna 220 BlueTEC 170KM 125kW
Przejechałem "mietkiem" 520kkm i... obróciła się panewka... niestety. Do tego czasu prócz wymiany rozrusznika i alternatora, usunięcia DPFa i wyprogramowania adblue, bez zarzutu. Sprzedałem jako uszkodzony, ale sentyment jest. I jako "stary maniak" mówię, że warto było. Przy tym przebiegu miałem calutkie zawieszenie w oryginale i nic nawet nie próbowało stuknąć-puknąć. Skrzynia biegów działała tak samo, jak pierwszego dnia. Minimalnie wytarł się fotel kierowcy z lewej strony (od wsiadania) i kierownica (niemalże niezauważalnie). Dziwne z tą panewką, bo nie katuję aut (służą do pracy w długie trasy, przeważnie na tempomacie), nie przekraczam 2500 obrotów (diesel), oleje wymieniałem co 20kkm, a olej w skrzyni biegów co 40kkm. Jak ktoś trafi auto z w miarę niskim przebiegiem, niech się nie boi. Tu się nic nie dzieje, to jeździ po prostu... komfortowo. Przy tym przebiegu w kabinie nic nie skrzypnie nawet. Jakościowo klasa sama w sobie. Zawsze zmieniałem auta, jak rękawiczki, potem, co 2-3 lata, a tym "przelatałem" 10 lat. Mietek, to Mietek choć ze względów praktycznych teraz będzie X3 (było najszybciej dostępne z opcji GLC, Q5, X3). Obaczymy, jak to wyjdzie. Natomiast Mietka z dieslem 2,2 polecam pełną gębą.
4,7
~Tomasz
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna 220 BlueTEC 170KM 125kW
Dodaję kolejną opinię po przejechaniu 380 kkm. Auto rewelacyjne. Co się zadziało przez ten czas? Padł rozrusznik przy 350kkm, więc wymieniłem. Nowy kosztuje... 200 zł!!!. Niestety zaczęło wariować Adblue i DPF. Adblue wyprogramowałem, DPF usunąłem (obudowa została) i również wyprogramowałem. Mam święty spokój, a normę spalin Euro5... utrzymuję (!!!????). Po co więc to ustrojstwo? Poza tym mam oryginalne wszystkie inne części mechaniczne (końcówki drążków, tuleje, itd..). Chcę zmienić auto od ponad roku i... nadal jeżdżę tym, co pewne, wygodne, dynamiczne i niewiele pali.
4,5
~Tomasz
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna 220 BlueTEC 170KM 125kW
Długo nie mogłem się przyzwyczaić do auta po zakupie. Po około 4 miesiącach było już ok. Teraz, po 5 latach... nie chcę innego auta. Bardzo wygodne na długie trasy, oszczędne, ciche. W mieście nie za wielkie do parkowania. Najlepsza skrzynia, która z silnikiem raptem 170KM daje bardzo dobrą dynamikę. Ponadto do dziś nie wymieniłem żadnej części mechanicznej poza klockami i tarczami!!! Co innego elektronika - chyba wymieniono na gwarancji wszystkie moduły, jakie są w tym pojeździe. Mam do użytku także Audi A5 i BMW 3 - nie ma porównania do "Mieczysława" mimo ponad połowę mniejszych przebiegów.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa C W205 Limuzyna
4,5 – 12,3
l/100 km
6,1 – 6,3
l/100 km
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna 200 BlueTEC 136KM 100kW
Silnik bardzo oszczędny. W większości jazda po mieście W-wa spalanie lato: 5,7, zima: 6,5l, przy wyłączonym systemie start-stop. Trasa średnie spalanie na poziomie 5,2l przy prędkościach w okolicy 130 km/h. Silnik bardzo komfortowy, dobra dynamika, przyjemna praca, dość cichy. Jeśli jednak chodzi o opinie na temat bezawaryjność tej jednostki to już tak dobrze nie ma. Przerażają koszty napraw. Nagminnie padają wtryski (Siemens) po ok.150 tkm lub częściej, koszt wymiany 10 tyś zł komplet. Olej zmieniamy co 15 000 km. Co druga wymiana oleju - nowy filtr paliwa. W przeciwnym razie mogą obrócić się panewki i silnik szlak trafi. Paliwo tylko premium. Jednym słowem silnik (1,6 Dci, od Renault 116, 136, 160KM), to motor podwyższonego ryzyka. U mnie jeszcze nic nie padło (przebieg 114 000 km) ale jeżdżę z duszą na ramieniu. Poza tym auto bardzo wygodne, moim zdaniem ładnie i bezawaryjne.
7,5
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna 180 156KM 115kW
Zimą bądź w jeździe po mieście od świateł do świateł, w okazjonalnych korkach spokojnie 10-12l wypije, przy super eco jeździe gdzie nie trzeba za mocno przyśpieszać cały czas, potrafi zejść do 5l, przez większość roku między 6,5l a 8l ale zazwyczaj gdzieś w okolicy 7,5l.
8,4
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna 200 184KM 135kW
Średnia z 20k 9.0l. Trasa miasto pół na pół, średnia wlicza dłuższe postoje z odpalonym silnikiem, zabawy bokami w zimę. Miasto zwykle bez większych szaleństw ale dynamicznie, trasa zwykle 160-180km/h, spalanie mniejsze niż spodziewane.
P2261
  • Mercedes Klasa C W205 Kombi 220 BlueTEC 170KM 125kW 2014-2018
  • silnik
  • 147 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam mam Mercedesa c klasse w205 2.2 diesel i historia zaczyna się tak wracając z trasy około 700 km zjeżdżając z górki auto w automacie zredukowało na niższy bieg oraz zaczęły być wysokie obroty i nie mogło przerzucić biegu wyżej oraz naciskając hamulec zaczął przerzucać biegi oraz rosły obroty .zatrzymałem się wylanczylem silnik odpaliłem i jechałem ale po chwili to samo po jakimś czasie wpadł w tryb awaryjny jakoś dojechalem do domu .na drugi dzień pojechałem do mechanika więc pokazalo dwa błędy P0299 oraz P2261 no to zaczęliśmy wymiana filtru paliwa nic wymiana kolektora gdzie nie było już uszczelek trochę pokrzywiony kolektor zabrudzony konkretnie został stwierdzony nagar więc kolektor nowy i komplet uszczelek takze jeden błąd ustal ale został p2261 i dalej okazało się że turbina Oki regeneracja oraz czyszczenie całego układu dolotowego itp.pierwszy dzień Oki jazda próbna przy delikatnej jeździe Oki ale jak wdusilismy pedal gazu to zaraz wyskoczył błąd i autem nie dało się jechać błąd p2261 zawor A obejscia turbosprężarki uszkodzenie mechaniczne w poniedziałek wymieniamy i zobaczymy miał ktoś taki przypadek ?
Auto się grzeje
  • Mercedes Klasa C W205
  • układ chłodzenia
  • 110 tys. km
Witam. Posiadam Mercedes w205 2,0 benzyna. Nikt nie może mi pomóc z moją usterką. Wymieniłem termostat, bo auto się nagrzewało do 120°C. Myślałem, że po problemie, a po przejechaniu ok 600 km, zaczęło się to samo. Proszę o podpowiedź czy to może pompa wody czy instalacja elektryczna. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Michał 500 875 117 ania18012@wp.pl
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wadliwe działanie napędu
  • Mercedes Klasa C W205 Limuzyna Facelifting 1.5 C200 198KM 146kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Przy automatycznej redukcji biegów w skrzyni 9-G tronic samochód wyraźnie szarpie. Serwis nie potrafi usunąć usterki. Producent i importer ignorują problem, twierdzą, że przy napędzie na tył, to jest normalne. Nie szarpie przy napędzie 4 matic
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Mercedes Klasa C W205 Limuzyna