Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W205

Lata produkcji: 2013 – 2021
Segment: Klasa średnia
Czwarta generacja średniej klasy Mercedesa Klasy C, oznaczona kodem W205, zaprezentowana została w 2014 r., a rok później zadebiutowała wersja kombi oraz wydłużona odmiana L przeznaczona głównie na rynek chiński. W 2015 r. do oferty dołączyły jeszcze wersje coupe i cabrio Klasy C. Mercedes Klasa C IV powstała na płycie podłogowej MRA. Pod względem stylistycznym auto jest podobne do CLA, ale również Klasy S. W 2015 r. czwarta generacja Mercedesa Klasy C została wyróżniona przez Euro NCAP tytułem Best in Class, czyli najbezpieczniejszego modelu w klasie średniej przetestowanego w tym roku przez tę organizację.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Tomasz
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna 220 BlueTEC 170KM 125kW
Przejechałem "mietkiem" 520kkm i... obróciła się panewka... niestety. Do tego czasu prócz wymiany rozrusznika i alternatora, usunięcia DPFa i wyprogramowania adblue, bez zarzutu. Sprzedałem jako uszkodzony, ale sentyment jest. I jako "stary maniak" mówię, że warto było. Przy tym przebiegu miałem calutkie zawieszenie w oryginale i nic nawet nie próbowało stuknąć-puknąć. Skrzynia biegów działała tak samo, jak pierwszego dnia. Minimalnie wytarł się fotel kierowcy z lewej strony (od wsiadania) i kierownica (niemalże niezauważalnie). Dziwne z tą panewką, bo nie katuję aut (służą do pracy w długie trasy, przeważnie na tempomacie), nie przekraczam 2500 obrotów (diesel), oleje wymieniałem co 20kkm, a olej w skrzyni biegów co 40kkm. Jak ktoś trafi auto z w miarę niskim przebiegiem, niech się nie boi. Tu się nic nie dzieje, to jeździ po prostu... komfortowo. Przy tym przebiegu w kabinie nic nie skrzypnie nawet. Jakościowo klasa sama w sobie. Zawsze zmieniałem auta, jak rękawiczki, potem, co 2-3 lata, a tym "przelatałem" 10 lat. Mietek, to Mietek choć ze względów praktycznych teraz będzie X3 (było najszybciej dostępne z opcji GLC, Q5, X3). Obaczymy, jak to wyjdzie. Natomiast Mietka z dieslem 2,2 polecam pełną gębą.
4,8
~eMBe
Mercedes Klasa C W205
Kombi Facelifting 1.5 200 198KM 146kW
Całokształt oceniam pozytywnie, aczkolwiek jakieś drobne mankamenty są, o czym później. Samochód spełnił moje oczekiwania, oczywiście po paru latach zawsze trochę się nudzi i chciałoby się czegoś więcej, inaczej. Myślę, że dla prawidłowej oceny należy podać swój punkt odniesienia, czym się wcześniej jeździło i z czym ma się kontakt. Jest to mój któryś z kolei nowy kupiony w salonie samochód, do tej pory były to głównie japończyki, wcześniej 2 razy Mazda 6. Mam styczność z innymi samochodami, będę się odnosił np. do niby całkiem innej klasy pojazdu jakim jest nowa Kia Ceed - bo tym jeździ żona i też mam na bieżąco punkt odniesienia. Jest to Mercedes, klasa premium, czasem czuć to premium w aspektach takich jak wygoda, wyposażenie, jakość np kamer, miękkość działania przycisków itd, czasem zastanawiasz się, czy różnica w cenie wzgl. nie premium rzeczywiście jest tego warta.
4,9
~Peter
Mercedes Klasa C W205
Kombi Facelifting 2.0 220d 194KM 143kW
Samochód kupiłem przesiadając się z bmw F11 (jako miłośnik marki), które po ok 170 tyś km stało się mocno problematyczne i miałem dosyć wizyt w serwisie. Szukałem też czegoś nieco mniejszego jednak wciąż wygodnego. Bmw f30 odrzuciłem ze względu na jakość wykonania, ten sam układ napedowy i mała ilość miejsca. Mercedes okazał się strzałem w 10. Jest bardzo wygodny, mało pali i się nie psuje. Dodatkowo oferuje wyposażenie praktycznie na poziomie Klasy E. Nie jest to auto które jak bmw prowokuje do szybkiej jazdy. wirecz odwrotnie. Z tym że układ kierowniczy i precyzja prowadzenia zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie. Podobnie jest z silnikiem i skrzynią. Przesiadałem się z bmw które miało 8hp (król wśród automatów)) i 260km (też diesel 2,0). Bałem się braku dynamiki w mercedesie który ma 66km mniej. Okazało się że niepotrzebnie bo 9 biegów robi niesamowitą robotę z tym silnikiem i uważam że jest to idealny napęd do C klasy. Dynamika jest więcej niż wystarczająca a spalanie to bajka. Zdecydowanie polecam dołożyć do wersji poliftowej, bo kultura pracy tego silnika OM654 w prównaniu do 2,2 om651 to przepaść, podobnie jak praca skrzyni 9g vs 7g. Posiadam 2,2 _ 7 biegów w drugim aucie i to są dwa różna światy (na + dla 2,0). Problemy silnikowe w tej klasie można włożyć między bajki o ile kupisz zadbany egzemplarz a nie trupa. Znam takie auta z przebiegami 500tys + i tam naprawdę nic złego się nie dzieje. Uwaga, z abdule też ;)
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa C W205
4,5 – 22,1
l/100 km
4,6 – 7,2
l/100 km
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Mercedes Klasa C W205
Kombi Facelifting HYBRYDA 2.0 300 de 306KM 225kW
Błąd w autocentrum nie mogłem zaznaczyć hybrydy diesel! Ciekawie się opisuje to auto. Jeśli bateria jest naładowana i nie jest to trasa szybkiego ruchu to możemy zrobić na baterii 40-60km. Pierwsze 100 km z baterią to zwykle 50-65km. Wyniki na rozładowanej hybrydzie: do 90kmh: 4,2 - 5L. Trasa 800km w góry i z powrotem średnio 5,5L. Autostrada 140-160kmh około 6,5L. Moja średnia to 5,5 - 5,8L na rozładowanych bateriach. Bo przy jeździe w około domu przy ładowaniu baterii to mi wychodzi 3,3L średnio. PS Samochód odzyskuje dużo energii jeśli jeździmy pagórkami lub w terenach miejskich. Myślę że 7L to przy prędkościach 180-200kmh.
5,6
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna 200 BlueTEC 136KM 100kW
Silnik bardzo oszczędny. W większości jazda po mieście W-wa spalanie lato: 5,7, zima: 6,5l, przy wyłączonym systemie start-stop. Trasa średnie spalanie na poziomie 5,2l przy prędkościach w okolicy 130 km/h. Silnik bardzo komfortowy, dobra dynamika, przyjemna praca, dość cichy. Jeśli jednak chodzi o opinie na temat bezawaryjność tej jednostki to już tak dobrze nie ma. Przerażają koszty napraw. Nagminnie padają wtryski (Siemens) po ok.150 tkm lub częściej, koszt wymiany 10 tyś zł komplet. Olej zmieniamy co 15 000 km. Co druga wymiana oleju - nowy filtr paliwa. W przeciwnym razie mogą obrócić się panewki i silnik szlak trafi. Paliwo tylko premium. Jednym słowem silnik (1,6 Dci, od Renault 116, 136, 160KM), to motor podwyższonego ryzyka. U mnie jeszcze nic nie padło (przebieg 114 000 km) ale jeżdżę z duszą na ramieniu. Poza tym auto bardzo wygodne, moim zdaniem ładnie i bezawaryjne.
4,4
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna Facelifting 1.6 180d 122KM 90kW
silnik654916 mój rekord zużycia paliwa trasa 107km przy szybkosci stałej 90-95 km/g kod silnika MO13o zredukowanej mocy 122km temperatura 20st. 13 pażdziernika stan licznika3440km 2019rok szokujący wynik 2.9l Nadmieniam że tomój 8 mercedes poprzednie to E-klasa używane nie nowe 8-10 letnie .dla mnie to jest rekord rekordów wszystkich moich poprzednich mercedesów a jeżdżę mercedesami 32lata .taki wynik udało mi się uzyskac tylko kilka razy bez włączania klimatyzacji przy stanach licznika 3440 -4100 w okresach wrzesień-pażdziernik 2019 roku.Zainteresowanym mogę podać kontakt do mnie pozdrawiam Grzegorz
P2261
  • Mercedes Klasa C W205 Kombi 220 BlueTEC 170KM 125kW 2014-2018
  • silnik
  • 147 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam mam Mercedesa c klasse w205 2.2 diesel i historia zaczyna się tak wracając z trasy około 700 km zjeżdżając z górki auto w automacie zredukowało na niższy bieg oraz zaczęły być wysokie obroty i nie mogło przerzucić biegu wyżej oraz naciskając hamulec zaczął przerzucać biegi oraz rosły obroty .zatrzymałem się wylanczylem silnik odpaliłem i jechałem ale po chwili to samo po jakimś czasie wpadł w tryb awaryjny jakoś dojechalem do domu .na drugi dzień pojechałem do mechanika więc pokazalo dwa błędy P0299 oraz P2261 no to zaczęliśmy wymiana filtru paliwa nic wymiana kolektora gdzie nie było już uszczelek trochę pokrzywiony kolektor zabrudzony konkretnie został stwierdzony nagar więc kolektor nowy i komplet uszczelek takze jeden błąd ustal ale został p2261 i dalej okazało się że turbina Oki regeneracja oraz czyszczenie całego układu dolotowego itp.pierwszy dzień Oki jazda próbna przy delikatnej jeździe Oki ale jak wdusilismy pedal gazu to zaraz wyskoczył błąd i autem nie dało się jechać błąd p2261 zawor A obejscia turbosprężarki uszkodzenie mechaniczne w poniedziałek wymieniamy i zobaczymy miał ktoś taki przypadek ?
Auto się grzeje
  • Mercedes Klasa C W205
  • układ chłodzenia
  • 110 tys. km
Witam. Posiadam Mercedes w205 2,0 benzyna. Nikt nie może mi pomóc z moją usterką. Wymieniłem termostat, bo auto się nagrzewało do 120°C. Myślałem, że po problemie, a po przejechaniu ok 600 km, zaczęło się to samo. Proszę o podpowiedź czy to może pompa wody czy instalacja elektryczna. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Michał 500 875 117 ania18012@wp.pl
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wadliwe działanie napędu
  • Mercedes Klasa C W205 Limuzyna Facelifting 1.5 C200 198KM 146kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Przy automatycznej redukcji biegów w skrzyni 9-G tronic samochód wyraźnie szarpie. Serwis nie potrafi usunąć usterki. Producent i importer ignorują problem, twierdzą, że przy napędzie na tył, to jest normalne. Nie szarpie przy napędzie 4 matic
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Mercedes Klasa C W205