Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W204 Limuzyna 1.8 180 K 156KM 115kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Klasa średnia
Widać, że to ważny model w ofercie Mercedesa - wybór jest ogromny. Podstawowa jednostka benzynowa ma 156KM i 1.6l. W zupełności wystarcza. Jej dźwięk nie jest ekscytujący, ale przynajmniej pracuje cicho. Ponadto ma mechaniczną sprężarkę, która wstrzykuje w nią moc już od niższych obrotów – dzięki niej autem zdecydowanie łatwiej się jeździ i czuć, że chętnie współpracuje przy każdym naciśnięciu pedału gazu. Jeśli to mało – jest też mocniejsza wersja 1.8l o mocy 184KM. Poszukiwacze mocy powinni zainteresować się najmocniejszymi motorami, żeby poczuć wyraźną różnicę w stosunku do pozostałych – 2.5l ma 204KM, a 3.5l. 306KM. Flagowy silnik od AMG jest z kolei prawdziwą potęgą: ponad 6l i 457KM - to niesamowite, że zmieścił się w tym aucie. Diesle u Mercedesa to obowiązek. Podstawowy 200CDI na dłuższą metę może niektórych zmęczyć, dlatego najlepszym wyborem jest 220CDI o mocy 170KM. Podczas postoju trochę za bardzo się trzęsie, ale w czasie jazdy przyjemnie pracuje i świetnie radzi sobie z autem. Mocniejsze wersje – 350CDI, 300CDI oraz 250CDI to już propozycje dla rozrzutnych. Choć trochę odstraszają ceną, to pod względem pracy nie można im zbyt wiele zarzucić.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 156 KM (115 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 2500-4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie mechaniczne
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 85 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa C W204 Limuzyna 1.8 180 K 156KM 115kW 2006-2010
8,8
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,4
Mercedes Klasa C W204
Limuzyna 1.8 180 K 156KM 115kW
Trudno podać dokładne wartości dla LPG. Komputer wskazuje (dla PB95) mi średnio w granicach 7.2 - 8.0. Na trasie jestem w stanie zejść poniżej 7 (6.7-6.8) jeżdżąc do 140km/h. Wartości dla skrzyni __automatycznej__!! (tryb comfort, w trybie sport ok 1l więcej). W tej chwili mam średnią 7.5 dla PB95 (jakieś 9.2 dla LPG) przy średniej prędkości 63km/h a więc cykl mieszany - miasto/autostrada. Tak więc przy umiejętnej jeździe silnik ten jest naprawdę ekonomiczny, Umiejętna jazda nie oznacza wolnej ani mało dynamicznej. Oznacza natomiast taką pracę pedałami przyspieszenia i hamulca, aby tego drugiego używać jak najrzadziej. Jeśli ktoś używa tych pedałów jedynie w pozycjach 0/1 to niech się nie dziwi, że auto pali sporo więcej. W trybie sport czasem ruszam spod świateł i mało kto ma wtedy szansę;) (skrzynia wrzuca wtedy 1 bieg, w comforcie rusza z 2). Innym powodem wysokiego spalania może być pęknięta guma od odmy (opisane w jednym z raportów PB95). Ogólnie bardzo polecam. Silnik (271.952) dynamiczny, ekonomiczny, a po usunięciu fabrycznych usterek rozrządu i regularnym serwisowaniu - bezawaryjny.
10,0
Mercedes Klasa C W204
Limuzyna 1.8 180 K 156KM 115kW
Na trasie nawet przy 140 gazu łyknie 10 Benzyny brał 9 bez problemu, jeżeli chodzi o miasto to benzyny brał 12 a gaz wskazuje 12.5 Komfort super, reakcja na gaz tez na bardzo dobrym poziomie i dobrze ciągnie nawet na 6 biegu od 120/130 moment i dwójka z przodu na blacie się pokazuje Gdyby nie tak duże spalanie przy tak małym silniku mógłbym powiedzie ze auto jest rewelacyjne
7,5
Liczba komentarzy: 2
Mercedes Klasa C W204
Limuzyna 1.8 180 K 156KM 115kW
Hmm szczerze mówiąc nie oszczędzam na to auto pieniędzy ale nie ma tragedii myślałem że będzie źle ale części nie są aż tak drogie nie bawię się w zamienniki kupuję dobre części dobrych firm.Mercedesa posiadam w instalacji LPG więc jeżdżę limuzyną za małe pieniądze.Nie mam problemów z instalacją LPG wiem jak zadbać o LPG parę rzeczy w tym aucie porobiłem sam (Koszt przeglądu jest droższy od Benzyny - 90 zł. LPG - 162 zł.)
Mercedes Klasa C W204 Limuzyna