Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W204 Limuzyna 1.6 180 K BlueEFFICIENCY 156KM 115kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Klasa średnia
Widać, że to ważny model w ofercie Mercedesa - wybór jest ogromny. Podstawowa jednostka benzynowa ma 156KM i 1.6l. W zupełności wystarcza. Jej dźwięk nie jest ekscytujący, ale przynajmniej pracuje cicho. Ponadto ma mechaniczną sprężarkę, która wstrzykuje w nią moc już od niższych obrotów – dzięki niej autem zdecydowanie łatwiej się jeździ i czuć, że chętnie współpracuje przy każdym naciśnięciu pedału gazu. Jeśli to mało – jest też mocniejsza wersja 1.8l o mocy 184KM. Poszukiwacze mocy powinni zainteresować się najmocniejszymi motorami, żeby poczuć wyraźną różnicę w stosunku do pozostałych – 2.5l ma 204KM, a 3.5l. 306KM. Flagowy silnik od AMG jest z kolei prawdziwą potęgą: ponad 6l i 457KM - to niesamowite, że zmieścił się w tym aucie. Diesle u Mercedesa to obowiązek. Podstawowy 200CDI na dłuższą metę może niektórych zmęczyć, dlatego najlepszym wyborem jest 220CDI o mocy 170KM. Podczas postoju trochę za bardzo się trzęsie, ale w czasie jazdy przyjemnie pracuje i świetnie radzi sobie z autem. Mocniejsze wersje – 350CDI, 300CDI oraz 250CDI to już propozycje dla rozrzutnych. Choć trochę odstraszają ceną, to pod względem pracy nie można im zbyt wiele zarzucić.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 156 KM (115 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1600-4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 85 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa C W204 Limuzyna 1.6 180 K BlueEFFICIENCY 156KM 115kW 2009-2013
8,9
l/100 km
11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Mercedes Klasa C W204
Limuzyna 1.6 180 K BlueEFFICIENCY 156KM 115kW
Spalanie przy w miarę spokojnej jeździe w terenach podmiejskich. Przy bardzo spokojnej jeździe uda się zejść ze średnim minimalnym spalaniem poniżej 7L/100km (ale tylko jeden bak tak wytrzymałem). Na autostradzie przy 140-160 km/h spalanie powyżej 10L/100km. Wskazania komputera bardzo podobne do wyliczeń robionych po tankowaniu (różnica +/- 0,2L).
11,8
Mercedes Klasa C W204
Limuzyna 1.6 180 K BlueEFFICIENCY 156KM 115kW
W mieście pali zazwyczaj ok. 14 litrów, spalanie w trasie wg. komputera to 7,5-8-5l / 100km, niestety z moich obliczeń opartych na tankowaniu wychodzi ok. 10l /100km (przy jeździe po ekspresówkach 140km/h)
9,9
Mercedes Klasa C W204
Limuzyna 1.6 180 K BlueEFFICIENCY 156KM 115kW
W204 sedan w wersji z silnikiem 1.6 156KM z kompresorem. Spalanie nie jest zachwycające, szczególnie w jeździe wyłącznie miejskiej. Przy oponach 225/45/R17 i jeździe średnio dynamicznej z ciągle włączoną klimatyzacją we wrocławskich korkach komputer potrafi pokazać prawie 15l/100km. Wyniki tankowania za jazdę wyłącznie miejską pokazują 14.6l/100km. W trasie spalanie przyzwoite, przy przebiegach autostradowych spalanie spada poniżej 7l/100km. Wskazania komputera zawsze są zaniżone.
Mercedes Klasa C W204 Limuzyna