Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W203 Kombi T203 2.1 (C 220 CDI) 143KM 105kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Klasa średnia
Wprowadzony na rynek w roku 2000, Mercedes W203 był modelem drugiej generacji Klasy C. Pod względem stylistycznym samochód został dogłębnie przemodelowany, uzyskał zdecydowanie nowocześniejszy i bardziej atrakcyjny wygląd. Klasa C II przeszła modernizację trzy lata później. Mimo tego że produkcja modelu została zakończona w roku 2006, a parę miesięcy później zadebiutował jego następca, to do dnia dzisiejszego jest oferowana odnowiona wersja Sportcoupe.
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2148 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 88 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Całokształt - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~kkj
Mercedes Klasa C W203
Kombi T203 2.1 (C 220 CDI) 143KM 105kW
400 tys przebiegu Dałbymbył 5 gwiazdek gdyby nie rdza .. ale Audi 80 mniej skomplikowane auto uchodzące za wzór .. mechanicznie i elektroniczne polega w stosunku to tego MB ... w MB części znajdziesz wszędzie ... termostat w ASO kupione po 8 -latach .. działa dalej OK po 8 -latach .. auto idealne ( gdyby nie rdza - aczkolwiek powierzchowną - kiepski lakier) we Wrocku bo brukowce komfort zdeptuje produkty VAG . Od 3-lat wiem że trza coś nowego kupić bo 16-tek to jest .. ale trudno się tego pozbyć!!! Ale .. to dalej jedzie .. cudo czy co ??? Autostradowe 180 km i 8 litra konsumpcji przy automacie ..... k...wqaa benzyna siada .... szkoda tylko że nie mam teraz gdzie z tego skorzystać. A następne W204 .. W205 .... toż to ma awarie tym rdza w moim to Pikuś :) . Szukam czegoś nowego i serwisy pytają mnie po co :) .. kurna znudziło mi się auto ... Ale auto się niestety starzeje ... i siły na to nie ma ;( bo jednak ... jak było produkowane wg ich parametrów "życia auta" .
3,0
~Patryk
Mercedes Klasa C W203
Kombi T203 2.1 (C 220 CDI) 143KM 105kW
Kolejny raz to napiszę, samochód z Polskiego salonu, 100% bezwypadkowy, kupiłem go z firmy w której pracowałem. Od czego zacząć, a wiem RDZA, RDZA i jeszcze raz RDZA. Po zakupie samochodu pojechałem do kolegi do zaprzyjaźnionego serwisu, a tam ku mojemu zdziwieniu okazało się że dół drzwi jakiś rudy przednie nadkola też takie sobie, ale że bez wypadkowy i pełen serwis ASO, pojechałem na Jerozolimskie z gwarancją. Uznali, wymienili wszystkie drzwi przednie błotniki, tylna klapę polakierowali. Trwało to 3 tygodnie, od momentu umówienia, oczywiście samochód w tym czasie musiał stać u nich, poco?, podobno takie warunki gwarancji. Po tym czasie odebrałem pięknego mercedesa z salonu, szczęśliwy bo w końcu długo nim nie pojeździłem . Minoł roku. Będąc na działce stwierdziłem, że umyje sobie samochód, a tu znowu RUDY tym razem na tylnych nadkolach od środka, więc poczekałem do przeglądu ASO i znowu zgłoszenie. Uznali, wymienili, trwało to 4 tygodnie, oczywiście samochód przez ten cały okres znowu musiał stać u nich. Lecz tym razem już miąłem dosyć, kupiłem sobie Citroena i temat rdzy dziwnym cudem się skończył.
3,1
~Patryk
Mercedes Klasa C W203
Kombi T203 2.1 (C 220 CDI) 143KM 105kW
Kolejny raz to napiszę, samochód z Polskiego salonu, 100% bezwypadkowy, kupiłem go z firmy w której pracowałem. Od czego zacząć, a wiem RDZA, RDZA i jeszcze raz RDZA. Po zakupie samochodu pojechałem do kolegi do zaprzyjaźnionego serwisu, a tam ku mojemu zdziwieniu okazało się że dół drzwi jakiś rudy przednie nadkola też takie sobie, ale że bez wypadkowy i pełen serwis ASO, pojechałem na Jerozolimskie z gwarancją. Uznali, wymienili wszystkie drzwi przednie błotniki, tylna klapę polakierowali. Trwało to 3 tygodnie, od momentu umówienia, oczywiście samochód w tym czasie musiał stać u nich, poco?, podobno takie warunki gwarancji. Po tym czasie odebrałem pięknego mercedesa z salonu, szczęśliwy bo w końcu długo nim nie pojeździłem . Minoł roku. Będąc na działce stwierdziłem, że umyje sobie samochód, a tu znowu RUDY tym razem na tylnych nadkolach od środka, więc poczekałem do przeglądu ASO i znowu zgłoszenie. Uznali, wymienili, trwało to 4 tygodnie, oczywiście samochód przez ten cały okres znowu musiał stać u nich. Lecz tym razem już miąłem dosyć, kupiłem sobie Citroena i temat rdzy dziwnym cudem się skończył.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa C W203 Kombi T203 2.1 (C 220 CDI) 143KM 105kW 2001-2004
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Mercedes Klasa C W203
Kombi T203 2.1 (C 220 CDI) 143KM 105kW
pali min. 6l na trasie przy zachowaniu przepisów drogowych. A zazwyczaj na trasie pali tyle ile wynosi średnia czyli przy 70km/h 7l, przy 80 7,5 do 8l max na trasie 9l. Autostrada przy średniej 140 ok 9l. Miasto wrocław w zależności od korków 8-11l.
6,0
Mercedes Klasa C W203
Kombi T203 2.1 (C 220 CDI) 143KM 105kW
Całkiem oszczędne auto biorąc pod uwagę masę, moc, i wielkość silnika. Od zakupu zrobiłem nim 6tys. km i średnie spalanie wg. komputera wyniosło 5.9l. gdzie jazda jest w połowie po mieście i trasie. Wiadomo ze jakby człowiek mocniej się z gazem obchodził to więcej chapnie, ale na pełnym zbiorniku bez problemu robi się ponad 1100 km. Minimalnie wyszło 4.6 i da się zejść poniżej 5 co też nie jest jakimś wielkim wyczynem, zależne od kierowcy.
5,9
Mercedes Klasa C W203
Kombi T203 2.1 (C 220 CDI) 143KM 105kW
spalanie jak najbardziej zadowalające na ta masę pojazdu ,trasa 1500 km PL NL poniżej 100l dla porównania tyle samo potrzeba było w A klasie 170 cdi,trasę tak pokonywałem ok 10 razy z obciążeniem,myślę ze wynik 6,5 to jest maks co mi merc wypil, srednio jazda mieszana z przewaga miasta w dwie osoby 6 ltr
Błędy P2029 oraz P201C + P0171
  • Mercedes Klasa C W203 Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW 2002-2008
  • silnik
  • 258 tys. km
Cześć, Ostatnio mam problem z moim w203. Podczas jazdy zapalił mi się check engine. Po podpięciu do komputera pokazały mi się błędy z tytułu czyli: P2029 Raw code: 2029 ECU: 01 Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy Auxiliary heater (fuel fired) - system disabled P201C Raw code: 201C ECU: 01 Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy Intake manifold air control actuator, bank 2 - supply voltage low P0171 Raw code: 0171 ECU: 01 Status: Potwierdzona System too lean, bank 1 Dziwnym trafem po zatankowaniu E10. Myślicie, że to może być przyczyną i po zalaniu znowu e5 będzie ok? Czy powinienem się martwić? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Elektronika.
  • Mercedes Klasa C W203
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 26
Powyzej 200.000km lubia padac laserowe stacyjki,szczegolnie zima sie do tego przyczynia i spadek temperatury.Auto z miejsca unieruchomione, zablokowana stacyjka i kierownica,tylko laweta wówczas pomoże. Koszt nowej stacyjki ok 3.500 PLN, kluczyki laserowe tez przewidziane są na określoną liczbę użyć, co za idiota to wymyslił? Do tego wczechobecne czujniki doprowadzają człowieka do furii.Moje auto jest bezwypadkowe z polskiego salonu ale wystarczy ze lekko wjedziesz w jakąś dziurę to potafi wypaść czujnik od klocków,albo wywala bzdurne błedy nt oswietlenia tablicy rejestracyjnej.Inny przykład: napiecie akumulatora jest za niskie i komputer nie pozwoli uruchomić rozrusznika. Paranoja!!! zapomnij o kręceniu kluczykiem. Przy starcie i gaszeniu auta komputer wykonuje tysiace testów i jak cos mu nie pasuje to nie odpalisz auta.
5 komentarzy
Zimny silnik - głośna praca.
  • Mercedes Klasa C W203 Sedan W203 2.0 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW 2000-2002
  • silnik
nie występuje to za każdorazowym uruchamianiem silnika po nocy ( auto w garażu) po przekręceniu kluczyka na "start" uruchamia się dosłownie na dotyk, ale zdarza się dość często , że uruchamianie łapię automat i kręci przez kilka sek. Mimo kilkakrotnych odwiedzin autoryzowanej stacji obsługi nie udało się wyeliminować tego zjawiska. chyba metodą na "chybił-trafił"wymieniono mi ( nie za małe pieniądze) pompę paliwa -dobrą na nową ,akumulator dobry na nowy, tylny moduł uszkodził się przy odłączeniu zasilania? (zdjęto klemę z akumulatora)jest nowy a problem dalej istnieje
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Mercedes Klasa C W203 Kombi T203