Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W203 Kombi T203 2.1 (C 200 CDI) 122KM 90kW 2003-2007

Lata produkcji: 2003 – 2007
Segment: Klasa średnia
Wprowadzony na rynek w roku 2000, Mercedes W203 był modelem drugiej generacji Klasy C. Pod względem stylistycznym samochód został dogłębnie przemodelowany, uzyskał zdecydowanie nowocześniejszy i bardziej atrakcyjny wygląd. Klasa C II przeszła modernizację trzy lata później. Mimo tego że produkcja modelu została zakończona w roku 2006, a parę miesięcy później zadebiutował jego następca, to do dnia dzisiejszego jest oferowana odnowiona wersja Sportcoupe.
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2148 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1600-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 88 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa C W203 Kombi T203 2.1 (C 200 CDI) 122KM 90kW 2003-2007
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Mercedes Klasa C W203
Kombi T203 2.1 (C 200 CDI) 122KM 90kW
Auto mam prawie 3 lata,C200cdi 122km automat jeżdżę głównie po mieście (zakorkowany Wrocław) w zimie trzeba liczyć 10 litrów w lecie od 8,5/100, jeżdżę normalnie ani wolno ani szybko (czasami ogień ale ciężko powiedzieć ile, bierze każdą ilość :) na autostradzie 120-130 km/h trochę załadowany spalił 6l/100, można zejść poniżej ale to nie jazda tylko toczenie się razem z PKS-ami. Opowiastki typu 6 w mieście to bajka chyba że ma się manuala (miałem też przed liftem c200 w ręcznej skrzyni i jest to do osiągnięcia) Do wskazań komputera trzeba doliczyć od 0,5 w trasie do 1-1,5 w mieście (Układ jezdny)
6,6
Mercedes Klasa C W203
Kombi T203 2.1 (C 200 CDI) 122KM 90kW
auto godne polecenia. 6 biegowa skrzynia biegow pozwala na oszczedzanie paliwa w trasie. Miasto: 8 litrow, trasa 90kmh: 4.8 litrow, trasa 120kmh: 5,5litrow, trasa 140kmh: 7litrow, trasa 200kmh: 10litrow. Samochod praktycznie bezawaryjny. jedynie wymiania oleju co 15tkm. (ok. 500zl u specjalisty lub 750 zl w ASO). (Układ jezdny)
6,0
Mercedes Klasa C W203
Kombi T203 2.1 (C 200 CDI) 122KM 90kW
Idealnie jak na wielkość auta pojemność. W brew pozorom bardzo tani w utrzymaniu, przeglądy co 15tyś do tego poziom cen części eksploatacyjnych na wysokości Golfa V (wiem z własnego doświadczenia). Ba porównując poziom cen to Mercedes był tańszy w eksploatacji niż Golf V 1,9TDI jedyny minus to apetyt na paliwo znacznie większy. (Układ jezdny)
Błędy P2029 oraz P201C + P0171
  • Mercedes Klasa C W203 Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW 2002-2008
  • silnik
  • 258 tys. km
Cześć, Ostatnio mam problem z moim w203. Podczas jazdy zapalił mi się check engine. Po podpięciu do komputera pokazały mi się błędy z tytułu czyli: P2029 Raw code: 2029 ECU: 01 Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy Auxiliary heater (fuel fired) - system disabled P201C Raw code: 201C ECU: 01 Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy Intake manifold air control actuator, bank 2 - supply voltage low P0171 Raw code: 0171 ECU: 01 Status: Potwierdzona System too lean, bank 1 Dziwnym trafem po zatankowaniu E10. Myślicie, że to może być przyczyną i po zalaniu znowu e5 będzie ok? Czy powinienem się martwić? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Elektronika.
  • Mercedes Klasa C W203
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 26
Powyzej 200.000km lubia padac laserowe stacyjki,szczegolnie zima sie do tego przyczynia i spadek temperatury.Auto z miejsca unieruchomione, zablokowana stacyjka i kierownica,tylko laweta wówczas pomoże. Koszt nowej stacyjki ok 3.500 PLN, kluczyki laserowe tez przewidziane są na określoną liczbę użyć, co za idiota to wymyslił? Do tego wczechobecne czujniki doprowadzają człowieka do furii.Moje auto jest bezwypadkowe z polskiego salonu ale wystarczy ze lekko wjedziesz w jakąś dziurę to potafi wypaść czujnik od klocków,albo wywala bzdurne błedy nt oswietlenia tablicy rejestracyjnej.Inny przykład: napiecie akumulatora jest za niskie i komputer nie pozwoli uruchomić rozrusznika. Paranoja!!! zapomnij o kręceniu kluczykiem. Przy starcie i gaszeniu auta komputer wykonuje tysiace testów i jak cos mu nie pasuje to nie odpalisz auta.
5 komentarzy
Zimny silnik - głośna praca.
  • Mercedes Klasa C W203 Sedan W203 2.0 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW 2000-2002
  • silnik
nie występuje to za każdorazowym uruchamianiem silnika po nocy ( auto w garażu) po przekręceniu kluczyka na "start" uruchamia się dosłownie na dotyk, ale zdarza się dość często , że uruchamianie łapię automat i kręci przez kilka sek. Mimo kilkakrotnych odwiedzin autoryzowanej stacji obsługi nie udało się wyeliminować tego zjawiska. chyba metodą na "chybił-trafił"wymieniono mi ( nie za małe pieniądze) pompę paliwa -dobrą na nową ,akumulator dobry na nowy, tylny moduł uszkodził się przy odłączeniu zasilania? (zdjęto klemę z akumulatora)jest nowy a problem dalej istnieje
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Mercedes Klasa C W203 Kombi T203