Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W203 Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Klasa średnia
Wprowadzony na rynek w roku 2000, Mercedes W203 był modelem drugiej generacji Klasy C. Pod względem stylistycznym samochód został dogłębnie przemodelowany, uzyskał zdecydowanie nowocześniejszy i bardziej atrakcyjny wygląd. Klasa C II przeszła modernizację trzy lata później. Mimo tego że produkcja modelu została zakończona w roku 2006, a parę miesięcy później zadebiutował jego następca, to do dnia dzisiejszego jest oferowana odnowiona wersja Sportcoupe.
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 2500-4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie mechaniczne
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 85 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~Michał
Mercedes Klasa C W203
Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW
Jestem młodym kierowcą, ale paroma samochodami pojeździłem i ten "mały" mercedesik ze sportowym zawieszeniem pozytywnie mnie zaskoczył. Zaraz mija rok od mojego zakupu i z cało kształtu jestem bardzo zadowolony. Mimo, że 3 drzwiowa coupeczka to ma o wiele więcej miejsca niż jakieś tam golfy. Auto jak na swój rozmiar dosyć ciężkie (1,5 tony). Wygląda to na pierwszy rzut oka za wadę ale jest wręcz przeciwnie. 1.8 benzyna wzmocniona kompresorem daje rade jeśli chodzi o przyspieszenia oraz szybkie manewry a waga powoduje naprawdę fajną przyczepność samochodu do drogi. Auto posiada 20 lat, mimo to jest wyposażone w dobrze działające systemy (np ASR). Samochód wychodzi z praktycznie każdego poślizgu jeśli się w ogóle w jakiś wpadnie. Największym zmartwieniem przed zakupem tego samochodu było: A- Koszt tankowania i spalanie pojazdu, B- Utrzymanie samochodu z przysłowiową gwiazdą z przodu. Auto pali mniej niż zakładałem. W mojej głowie widziałem obraz ciągłego zalewania samochodu i średnie spalanie 12/13 l. Z moim sposobem jazdy (nie zawszę grzecznym), komputer pokazuje spalanie od ~9-11 l i tak też to odczuwam. Fakt faktem części nie są za tanie ale awaryjność pojazdu jest tak znikoma, że najbardziej kosztowna usterka jaką miałem była spowodowana błędem mechanika. Rdza łapie rękami i nogami błotniki ale taka "specyfikacja" marki. Samochód uważam za bardzo dobry zakup, doceniam go zawsze jak do niego wsiadam i polecam serdecznie kierowcom, którzy chcą nie za drogie sportowe auto przy tym komfortowe i energiczne. Jednak, że chcę przestrzec kierowców przed 26 rokiem życia. Ubezpieczalnie wyliczają absurdalnie kosmiczne kwoty za ubezpieczenie pojazdu mimo braku wypadków i wieku pojazdu. Ubezpieczenie jest najdroższym wydatkiem włożonym w auto. Mimo tych zalet i moich personalnych odczuć nie kupił bym tego samochodu raz jeszcze. Mój typ auta to jednak większe kolumbryny, ale planuję zostawić merolka dla swojej dziewczyny by miała fajne auto po zdaniu prawka.
2,4
~Jimi1789
Mercedes Klasa C W203
Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW
Auto wyjątkowo awaryjne, wiecznie palący się check engine, błąd esp itd. Środek trzeszczy na nierównościach, plastiki tylnej klapy jak z najtańszego auta dostawczego, wszystko to hałasuje podczas jazdy. Samochód bardzo ciężki, źle się prowadzi. Sypią się katalizatory, dziura w tłoku silnika i kapitalny remont, rozrząd zrobiony ze słanej jakości materiałów. Do tego ceny x2, płaci się za "gwiazdę" Elektronika wariuje, to mu sie wydaję ze kierunkowskaz nie działa, to za chwile co innego, od stania w słońcu pali się esp, od zimna centralny nie dziala itd itd. Ogólnie dramat. Nigdy więcej
2,5
~James
Mercedes Klasa C W203
Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW
Kupiłem auto bo niestety nie mogłem znaleźć nic innego (serio). Niby Mercedes. Niestety - porażka. Pod względem ilości miejsca nawet się na niego nie patrzałem. W zasadzie to są tylko 2. Dla kierowcy i pasażera to bardzo wygodne auto. Rdza jego bardzo lubi. Dodatkowo jest pełno małych, ale bardzo denerwujących rzeczy. Zamki szyją. Niestety nikt nie wie jak w Coupe je wyciągnąć. Sondy lambda padają (łącznie z katalizatorami). Szwankuje przełączanie nawiewu klimy na różne części auta. Koszt naprawy to 700 zł. Przełącznik zespolony do Coupe - 250 zł (używany). Często pęka przewód podciśnienia pod filtrem powietrza - dostęp strasznie utrudniony, a warsztaty nie wiedzą, albo nie podejmują się naprawy. Prędkość maksymalna to 225 km/h. Ogólnie szału nie ma. Ciężko sprzedać takie auto. Z mojej strony nie polecam. Droga w utrzymaniu, gnijąca zabawka z nadwagą (prawie 1,5 tony !)
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa C W203 Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW 2002-2008
8,9
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Mercedes Klasa C W203
Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW
W miarę spokojna jazda poza miastem ok.7.3-7.5L/100km, miasto, jazda normalna - ok.9,3L/100km ale zdarzało się że wychodziło z tego i 11L - wszystko zależy od ciężaru nogi. Na trasie raczej 8,0L mi nigdy nie przekroczył ale ten silnik w połączeniu z 5-biegowym automatem raczej nie prowokuje do szybkiej jazdy. Warto zwrócić uwagę na to że auto jest bardzo komfortowe ale i niezbyt popularne przez co możliwe jest znalezienie bardzo zadbanego i nie zajeżdżonego egzemplarza za bardzo przyzwoitą cenę.
8,7
Mercedes Klasa C W203
Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW
Stojąc dłuższy czas w korkach (1-2 bieg) spalanie wynosi 12-13 litrów, ale średnio w spokojnej jeździe miejskiej (Warszawa), w dużych korkach i czasem "przelotach" przez puste miasto spala 10,5 litra (zbadane na kilku bakach z kalkulatorkiem). Podczas wyjazdu Warszawa-Wiedeń-Warszawa (~2000km) spalił średnio 7,5 litra (w trasie jechałem ciągle na tempomacie z prędkością 120-140km/h zwalniając przy ograniczeniach do 50-70. W Wiedniu i małych miastach po drodze stałem czasem w małych korkach. Niskie spalanie w trasie tylko dzięki 6 biegowi.
8,9
Mercedes Klasa C W203
Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW
Średnie spalanie w cyklu mieszanym (wg. komputera z 6000km) - 8,2-8,3 l/100km Po mieście w korkach 11-12 l/100km Trasa tempomat 120km/h zwalniając na ograniczeniach do 60-80km/h - 6,8-6,9 l/100km
Błędy P2029 oraz P201C + P0171
  • Mercedes Klasa C W203 Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW 2002-2008
  • silnik
  • 258 tys. km
Cześć, Ostatnio mam problem z moim w203. Podczas jazdy zapalił mi się check engine. Po podpięciu do komputera pokazały mi się błędy z tytułu czyli: P2029 Raw code: 2029 ECU: 01 Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy Auxiliary heater (fuel fired) - system disabled P201C Raw code: 201C ECU: 01 Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy Intake manifold air control actuator, bank 2 - supply voltage low P0171 Raw code: 0171 ECU: 01 Status: Potwierdzona System too lean, bank 1 Dziwnym trafem po zatankowaniu E10. Myślicie, że to może być przyczyną i po zalaniu znowu e5 będzie ok? Czy powinienem się martwić? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Elektronika.
  • Mercedes Klasa C W203
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 26
Powyzej 200.000km lubia padac laserowe stacyjki,szczegolnie zima sie do tego przyczynia i spadek temperatury.Auto z miejsca unieruchomione, zablokowana stacyjka i kierownica,tylko laweta wówczas pomoże. Koszt nowej stacyjki ok 3.500 PLN, kluczyki laserowe tez przewidziane są na określoną liczbę użyć, co za idiota to wymyslił? Do tego wczechobecne czujniki doprowadzają człowieka do furii.Moje auto jest bezwypadkowe z polskiego salonu ale wystarczy ze lekko wjedziesz w jakąś dziurę to potafi wypaść czujnik od klocków,albo wywala bzdurne błedy nt oswietlenia tablicy rejestracyjnej.Inny przykład: napiecie akumulatora jest za niskie i komputer nie pozwoli uruchomić rozrusznika. Paranoja!!! zapomnij o kręceniu kluczykiem. Przy starcie i gaszeniu auta komputer wykonuje tysiace testów i jak cos mu nie pasuje to nie odpalisz auta.
5 komentarzy
Zimny silnik - głośna praca.
  • Mercedes Klasa C W203 Sedan W203 2.0 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW 2000-2002
  • silnik
nie występuje to za każdorazowym uruchamianiem silnika po nocy ( auto w garażu) po przekręceniu kluczyka na "start" uruchamia się dosłownie na dotyk, ale zdarza się dość często , że uruchamianie łapię automat i kręci przez kilka sek. Mimo kilkakrotnych odwiedzin autoryzowanej stacji obsługi nie udało się wyeliminować tego zjawiska. chyba metodą na "chybił-trafił"wymieniono mi ( nie za małe pieniądze) pompę paliwa -dobrą na nową ,akumulator dobry na nowy, tylny moduł uszkodził się przy odłączeniu zasilania? (zdjęto klemę z akumulatora)jest nowy a problem dalej istnieje
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Mercedes Klasa C W203 Coupe W203